Alla inlägg under augusti 2006

Av Sara - 31 augusti 2006 17:06

nyss kom R hem från jobbet.nu ska han få lite mat i sig och sen ska vi åka ner till huset.

Av Sara - 31 augusti 2006 12:19

för flytt nästa vecka,from onsdag.
Vad tiden har gått fort med dessa fyra småttingar...
Jag blev ju riktigt fäst vid dem,eftersom det först var en väldigt komplicerad förlossning,där jag fick göra det mesta och sen har jag matat dem med flaska ända från början.
men det ska verkligen bli skönt att slippa skura kattungekiss här och där oxå...
det har ju varit 3 kullar i det här huset nu,under de senaste halvåret och nu räcker det.
hoppas bara att lilla Enya inte blir kvar för länge.
hanarna är det ju inga problem att bli av med,men honorna brukar man alltid få sitta med lite längre.
en hane är ju redan tingad och flyttar nästa fredag.
checka in,vad söta de e!

Av Sara - 31 augusti 2006 09:26

igår började jag äntligen att packa lite här hemma.så nu är alla lösa saker i v-rummet nerpackade och kev har skoj med att reta gallfeber på sin mor,genom att rota runt bland alla glas och annat ömtåligt.

Av Sara - 31 augusti 2006 09:17

R's syster ner oxå.och hon erbjöd sig att ha pojkarna 1 timme eller så på söndag,så att vi får hålla på ifred en stund med huset.hon är verkligen bra så.r's föräldrar har inte tagit pojkarna,eller ställt upp på ngt sätt alls,sen vi började renovera.det gör de ju aldrig i vanliga fall heller,men nu tycker man att de kunde hjälpa lite iallafall.det har istället varit r's mormor och morfar som försökt hjälpa till lite,genom att ta pojkarna upp mot 1 timme några gånger.och det ska ju inte de behöva göra,som är gamla och trötta...r's föräldrar åker runt på hundutställningar etc istället och tycker visst att vi ska klara av allt själva.samtidigt är det är väldigt tjat om att vi ska ta det lugnt och inte arbeta sönder oss för mkt med huset!vad ska vi göra då?!!det måste ju göras beboeligt om vi ska kunna flytta in i slutet av oktober och vi har inga andra att lämna pojkarna till,så vi måste ha dem med där hela tiden oxå och det gör ju att allt blir såå mkt jobbigare och tar sååå mkt längre tid.men,men de måste ha glömt hur det är att ha småbarn...r's mamma säger bara jämt att hon har uppfostrat 4 barn så nu har hon gjort sitt.= jag orkar inte bry mig i mina barnbarn och tänker inte hjälpa er med dem på ngt sätt...blir så besviken och arg när folk beter sig på det viset!

Av Sara - 31 augusti 2006 09:04

som jag kommit ur sängen efter första snoozen,sedan kim började skolan.och jag var nästan oförskämt pigg,måste jag säga.kev däremot var inte alls pigg...och inte kim heller för den delen.annars brukar kim redan vara uppe när r sticker till jobbet redan vid 5.00nu låg han fortfarande när vi kom ner imorse.när det var dags att åka till skolan,fick kev nå fnatt och blev tokhysterisk.han skulle inte följa med,utan han skulle titta på tv.så jag fick bära honom,skrikandes ut i hallen,där jag fick på honom 1 tröja.men medans jag tog fram nästa tröja,sprang han skrikandes tillbaka till v-rummet och tryckte på tv:n igen och bänkade sig i soffan.så jag fick jaga efter igen och fick kämpa för att få på honom nästa tröja,medans han ålade runt,skrikandes hysteriskt i soffan.bar ut honom i hallen igen för att ta på skorna,men han vägrade.så jag fick försöka få på honom dem,när han rullade runt på ryg resp mage,fortfarande helt hysteriskt skrikande...oj,oj,oj...till slut blev vi klara iallafall och jag fick ut honom genom dörren och då först lugnade han ner sig,men skulle endå bli buren till garaget.*suck*sen gick det som smort och vi var hemma igen,innan han visste ordet av.nu sitter han vid tv:n och käkar på en macka.idag kommer r hem tidigare,eftersom vi ska ner och träffa säljarna i huset och imorrn är han ledig hela dagen.skönti helgen ska resterande tapeterna upp i v-rummet och så ska jag på Rusta och köpa en bård oxå.sen är det bara r som ska lägga golvet där inne,medans jag målar golvlisterna och sen ska jag börja om med samma jobb jag gjort,fast i vårt sovrum.det känns ju kul! Ha,ha!men det är smällar man får ta,som nybliven renoveringsobjekts-ägare...

Av Sara - 30 augusti 2006 17:33

och hon hade äntligen hittat pantbreven på huset.*puh*så nu slipper vi krångel med det.hon hade oxå hittat en massa andra,jättegamla papper som sträckte sig ända tillbaka till 1700-talet.det fanns en hel del papper på huset och en gammal stuga som funnits på tomten förut etc.så hon bjöd ner oss imorrn kväll för att titta igenom allt sånt och för att gå igenom allt det sista innan vi skriver på fredag.

Av Sara - 30 augusti 2006 09:38

Gud,vad skönt det är att bara sitta hemma vid datan och shoppa.Igår skickade jag som sagt efter en ny,snygg soffgrupp och på kvällningen gick jag in på IKEA och skickade efter ett helt nytt kök oxå.så igår blåste man 25000kr på näthandel. ;-)Igår kväll hade en av säljarna av huset ringt till J och var bekymrad över hur de ska sova i huset mellan torsdag till fredag,eftersom vi har rivit en hel del och hon menade att hon tyckte det var dumt av oss att vi börjat renoveringen innan huset ens var vårt!J sa då till henne att det ju faktiskt var hon själv som sa till oss att vi fick börja med det och göra precis vad vi ville,så nu kunde hon ju inte komma så där efteråt och beklaga sig över det.då gav hon sig visst och ursäktade sig.herregud,de ska ju bara sova där 1 natt och vi har inte ens rört sovrummen!!!de kommer upp på torsdag kväll och åker hem igen direkt efter att vi skrivit pappren på fredag förmiddag.R ringde upp kommungubben igår igen,men det visade sig att han helt plötsligt gått på en andra semester!Idiot!!!en annan sa att han ev skulle komma redan idag,men telesvaret sa att han inte skulle vara tillbaka förrän den 5 sept.så nu har vi bestämt oss för att skicka in ansökan på 3-kammarbrunn så länge och om vi sen endå får kommunalt,får vi bara strunta i brunnen då.men det verkar inte som att vi kommer att få kommunalt sa R igår.det är så mkt strul och de låter inte alls positiva till det längre.så vi får väl se...

Av Sara - 29 augusti 2006 13:10

soffgrupp i Buffalo konstläder.Färg:Burgundyshit,vad snygg den är alltså.lite trädetaljer oxå.en 3:a och en 2:a beställde jag och inkl. leverans och moms,blev det inte mer än 7556kr!!!det var ett riktigt bra köp.det är så skönt när man kan handla allt online nu för tiden.Ha,haIdag ska R ringa upp kommungubben igen,eftersom han fortfarande inte hört av sig,trots att R blev lovad ett samtal senast idag...gud,vad dryga de är!Nu ska Kev och jag snart åka till skolan och hämta Kim.Stackars Kev somnade nyss,så det blir ingen lång vila för honom inte,fast det är ju bara bra,för då somnar han bra ikväll.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards