Alla inlägg under juni 2007

Av Sara - 29 juni 2007 16:00

Nu blir det strax potatisbullar doppade i pannkakssmet och lingonsylt och till det ostmackor och mjölk.mums

r håller på med staketet på altanen.

Av Sara - 27 juni 2007 18:23

Ja,nu kanske vi ska skaffa oss en liten fralla till.

blev idag erbjuden att köpa en från en av sveriges största fralle-kennlar.

om vi tar henne,blir det för den andra kenneln,med bibehållen avelsrätt till en kull.

valparna förlorade sin mamma vid födseln,så uppfödaren har flaskmatat dem hela tiden.

stackars små...

kullen blir 8 veckor och är leveransklara i mitten av juli.

vi har inte rett ut allt eller bestämt ngt klart med uppfödaren än,så det är långt ifrån säkert att det blir ngt,men man hoppas ju.

får se vad priset blir etc.

men om det blir,så fixar vi barnvakt när det är dags,och åker ner till GBG och hämtar hem den lilla,som isåfall ska heta "Lilli",eftersom det är namnet jag ville ha på en dotter.och en dotter får jag ju aldrig nu,så då blir det namnet på nästa vovvsing istället.

Av Sara - 25 juni 2007 21:11

Vi stack iväg med husbilen direkt på morgonen på midsommardagen kl 9.00

vi åkte upp till Hudik,till pappa och han blev så glad när han fick träffa pojkarna.

han berättade att han ska in på nästa cellgifter här i Gävle nu på torsdag den 28:e.

det är otroligt vad han har gått ner i vikt nu alltså och det kommer ju bara att bli värre efter nästa cellgiftsbehandling...

vi åkte iväg och käkade på värdshuset i Harmånger och passade på att svänga in på hemmet där styvmor jobbar,så att vi fick säga hej till henne iallafall.

sen tog vi en tur till kyrkogården,så att jag fick säga hej till mamma...

Syrran kom förbi till pappa när vi kom tillbaka,så vi snackade lite skit och drack kaffe på altanen.hade inte träffat henne på evigheter.

på kvällen tog vi husbilen och körde upp till sörsjön och ställde oss.vi packade upp godis,chips och cola och satt ute en bra stund och bara njöt av utsikten.

sen gick vi in och lade pojkarna och gjorde oss färdiga för sängen.vi spelade lite kort innan vi somnade.

trodde att det skulle bli en fridfull natt,men det var bara att glömma!!!

myggjävlar överallt!!!

vaknade flera gånger och låg vaken länge...

när morgonen kom,kändes det alltför tidigt.

fy,vad jobbigt det var!

och inte blev det bättre av att man klev upp och såg att det var alldeles molningt heller.*suck,så typiskt*

vi tog en morgonpromenad i blåsten och det var väl inte meningen att vi skulle gå en så lång bit,men det slutade med att vi gick ända in till byn och hem till pappa.

så han skjutsade tillbaka oss igen,efter att vi hade druckit lite kaffe.

sen kom syrran ut till sjöarna och vi pratade lite och hon lekte med pojkarna.

efter det blev det pizza och hamburgare inne i byn,innan vi åkte till pappa för att säga hejdå,eftersom vi beslutat oss för att åka hem igen pga det tråkiga vädret.

det var ju trist att vi inte kunde stanna längre,men det är ju inte kul när det är kallt och molnigt när man är ute så där.

brorsorna funderar på att åka upp om två helger och undrade om vi ville hänga med igen då,men vi avvaktar lite med det beslutet,eftersom jag inte är så säker på att pappa kommer att orka ta emot besök då,iom att det är så nära efter cellgifterna.

så vi får se vad som händer.


idag har vi fått upp det mesta av altantaket iallafall,så nu slipper man bli blöt så fort man kliver utanför dörren,när det regnar.

Av Sara - 19 juni 2007 12:05

jag som aldrig dricker mig full längre.hatar det!!!

Jag har ju för vana att nu för tiden enbart dricka folköl,just pga att jag älskar öl och hellre dricker flera och håller mig lätt lullig.

men på 30 års festen i lördags gick det tyvärr inte som planerat,då värdinnan strikt sa att vi inte skulle dricka medhavd alkohol,utan ta av deras öl och vin.

det var inte så mkt att säga om saken,så vi började serveras starköl och jag som då älskar öl,drack ju som vanligt,mkt och snabbt och glömde helt bort att det var starköl jag drack.

det tog så klart inte alltför lång tid innan jag var bra på lyset och vinglande runt som en yr höna.

först fattade jag det inte ens själv,eftersom det var flera år sedan jag var full sist...

men R och de andra började snart,skrattande,påpeka att jag var lite överförfriskad.

Ha,ha!

då ställde jag ifrån mig den ölen jag hade i handen just då och sen fick det vara bra.

tack och lov,rann det värsta ruset av fort efter det.

men morgonen efter var inte för angenäm.

inte så illa,som det kan bli dagen efter,men magen värkte och huvudet dunkade.

så det blev en Ipren och sen sängen igen.somnade om och sov någon timme och sen mådde jag bra.

men trött var jag så det hette duga,så det tog inte många timmar,innan både jag och R slocknade i sängen igen,medans kev sov på soffan.

vi vaknade inte förrän strax efter 17 och då åkte R och köpte hamburgare.resten av kvällen spenderades framför tv:n och sen fick man äntligen ramla i säng igen...

så trött har jag inte varit på länge...

Av Sara - 16 juni 2007 11:12

Japp,igår reglade vi upp altanen och idag ska vi börja lägga trallen,som vi handlade imorse.

ikväll ska vi till j & A på fest,eftersom A fyller 30.

R's lillasyster ska sitta barnvakt.

vi har inte haft barnvakt på gud vet hur länge,så det ska verkligen bli underbart.

Av Sara - 14 juni 2007 22:33

Imorgon bitti kl 9.00 ska vi vara i oslättfors kyrka och bevittna kims första skolavslutning.

det är ju bara 0:an (6-års),som han går ut nu,men endå.

nu känner man verkligen hur tiden rinner iväg.

till hösten börjar han 1:an och blir en skolpojk på allvar och kev börjar äntligen på dagis i september.


I förrgår upptäckte jag att pepsi är lite rund om magen,så nu blir det kissebebisar igen.det är alltså dags för F-kullen.Hi,hi

när Tjorven löper,märks det direkt,för hon skriker och åmar sig,men pepsi märks det inte alls på,så henne kan man då inte ge p-piller för att avbryta löpet.

de ska ju steriliseras framöver här,så därför ger jag inte p-piller 100%.

fast största orsaken till att jag inte gör det,är att jag aldrig har bevittnat en katt som fått p-piller på heltid och inte fått cancer...

och mina katter ska minsann inte behöva lida av sånt.

nej,det här blir pepsis tredje och sista kull med kattungar.

och tjorven har haft en kull,men eftersom den förlossningen var så komplicerad och även ledde till att en unge dog,ska inte hon behöva få fler kullar,så jag är glad att hon tydligt visar när hon löper,så jag kan ge piller och avbryta det.

Av Sara - 13 juni 2007 15:15

Nu är det gallskrik i rummet bredvid mig,bara för att kev vägrade sitta i köket och äta mellis,för att han propmt ska sitta i soffan och äta och det får han inte.

han har skrikit så länge och mkt nu att han nästan kräkts flera gånger.

ungar och deras trotsåldrar...


han gav nyss med sig om att äta i köket,men då sa han istället att jag skulle bära honom dit och när jag sa att han minsann kan gå själv,började skriket igen...

suck!

Av Sara - 6 juni 2007 09:37

Huvudsaken att maken är hemma och ledig och att det är superväder ute idag oxå.

Fast min arma hud verkar tycka att det fick tillräckligt med sol igår.He,he

lite öm överallt.

kev mår äntligen lite bättre idag,men febern har inte gett med sig helt.

igår var han otroligt dålig och jag trodde nästan att vi skulle bli tvungna att åka in på akuten med honom,men sen slog det plötsligt om när r kom hem och det tackar jag för.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards