Alla inlägg under augusti 2008

Av Sara - 28 augusti 2008 12:25

Japp,då var hösten kommen igen...
 
Fast det är faktiskt ganska skönt endå.
Idag skiner solen (nästan hela tiden),samtidigt som höstvindarna smeker över markerna.
det är verkligen jätteskönt att vara dogwalker såna här dagar...
 
Ja,jag höll nästan på glömma den STORA nyheten!
 
Vi ska bli med valp igen!!!
 
Den 14 sept åker jag och R ner till GBG och hämtar hem en liten tikvalp.
Hon ska heta Lily.
Mycket pengar som går åt där,men det får det vara värt med tanke på linjerna från vilka hon härstammar + att vi får en värdefull kontakt med uppfödaren.
 
Det blir tågresa ner,så för första gången på 4 år! - ska vi vara barnlediga.
Det känns helt underbart och både jag och R håller på att längta ihjäl oss.
En hel natt och en hel dag för oss själva!
 
Bokade t.o.m in 1 klass för nerresan...Härligt.
 
Min aktivitetsersättning går föresten ut nu i november och jag fick nya ansökningspapper om det nu,men eftersom jag är erbjuden anställning av svärmor,tog jag kontakt med min handläggare och bokade ett möte.
Väl där blev jag erbjuden en livskompetensutbildning på 24 veckor.Om jag godtog det,skulle jag få 1 års fortsatt ersättning,så det är klart att jag tackade ja till det.
Det är ju en jättebra grej endå.Mental träning,coachning etc.
Bara folk med liknande problem som deltar.
Så det handlar om 2 halvdagar i veckan och resterande kommer jag då att arbetsträna hos svärmor och när året har gått,får jag då ta anställning.
Än så länge känns det jättebra,men lite pirrigt och oroligt förstås...
Det blir mycket ett tag,med pojkarna som ska på skola/dagis,valpen,Maja etc.
 
Så...
 
1 sept på f.m ska vi till BVC med kev och kolla synen igen.Har en känsla av att det kommer att leda till en remiss till ögon och därefter glasögon...Stackarn! Hade ju hoppats att åtminstonde han skulle slippa det...
 
Samma dag på e.m ska vi till bryggan ang kim och få info om DAMP etc.
 
11 sept ska jag in på info-dag inför utbildningen.
 
 14 sept hämtar vi valpen.Tåget avgår härifrån kl 05.10 på morgonen...
 
15 sept börjar utbildningen.5 timmar per tillfälle blir det.vet ännu inte om det är fm eller em den dagen,vilket vore bra att veta eftersom jag ska till psyk och träffa min läkare samma dag kl 11.00
 
Ja,det är en hel del på gång just nu.
I helgen fyller svärfar 50 år,så då ska vi fira honom på lördagen.
Nästa helg är det hundutställning i Högbo,så då ska vi dit och träffa valpens uppfödare och titta på alla frallor.
 
Puh,säger jag bara...
 

Av Sara - 14 augusti 2008 19:09

Det satt bra idag kan jag nöjt meddela... Ev har vi nu fått tag i en ny liten frallavalp.En liten tik från den bästa kenneln.Vi får bara hoppas att personen som blivit lovad valpen först,backar ur som hon förväntas göra... Gör hon inte det,är det helt enkelt inte meningen att vi ska ha den valpen. 

Av Sara - 5 augusti 2008 12:10

Ja,det är vad jag har överallt nu.
Vi hade 3 st staffar på pensionatet förra veckan och de kunde det där med att hoppa och studsa på en...Det är ju lite tyngd i de där hundarna.
Och en annan tycker att Maja är en liten kubik.Ha,ha
 
Just nu sitter där 1 leonbergervalp på 6 månader.(Inte kul,då hon kissar inne flera gånger per dag).Hon ska vara hos oss i minst 3 veckor.
 
Sen har vi en Pittbull hane som är importerad från Chile.Jättegullig kille,men Pittbull är endå pittbull,så jag känner mig inte helt avslappnad och trygg.Speciellt inte sedan jag märkte att han har tvångsbeteende...
 
Och så har vi 2 st Riesenschnauzer hanar.
De är inte från samma familj.
 
Båda är som bufflar och baar plöjer fram och som typiska riesen,pratar de med morrningar och mycket skall. 
Inte undra på att folk är rädda för dem.
Det var faktiskt även jag,innan vi hade rasen på pensionatet första gången. 
 
Vilket pissväder det är nu förresten!
Det har kommit bra många mm regn de senaste dagarna.
idag regnar det tack och lov inte.Ja,inte ännu iallafall...
Men det blåser smådjävular istället och det känns som om det vore senhöst,snarare än sommar.
 
För ett par dagar sen gick man i shorts och linne och ansåg sig själv vara överklädd och nu går man helt plötsligt med långbyxor och - jo faktiskt -
f leecejacka! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards