Alla inlägg under augusti 2006

Av Sara - 12 augusti 2006 20:54

Idag var vi och skrev kontrakt och lade handpenning på nya huset. Härligt!vi får börja ställa in saker i uthuset på en gång och det är skönt.så vi ska börja packa och köra ner lite redan imorrn.sen fick vi oxå tillåtelse att gräva för VA och börja renovera inne.Huset blir helt vårat den 29 sept.Vi kom nyss hem,efter att R och jag varit ner en sväng på Cityfesten.Men redan vid 19.30,började det bli en massa fylla bland ungdomarna,så då åkte vi och hämtade pojkarna hos farmor och farfar igen och åkte hem.Nu ska jag kika vad som är på TV,medans R lägger Kev.God natt...*Zzzzzzz...*

Av Sara - 11 augusti 2006 12:15

Psyktanten kom kl 10.00 imorse och var här 1½ timme,med Kim.Nu ska,förhoppningsvis,hans delutredning vara klar,annars spyr jag.Sen kom boråsarns kusse hit och skrev kvitto på handpenningen som kom in på förmiddagen.Nu ska vi bara till banken sen och hämta ut en bankväxel till handpenningen på nya huset och så ska Diesels nya matte komma och hämta honom.Får se om någon ringer och vill ha Diva oxå då.Svenskfast har ännu inte hört av sig ang värderingen,men han har väl kanske inte tid idag,så vi får väl svar nästa vecka då kanske.han skulle skicka svaret direkt till banken oxå,så de får pappren på en gång och det är bra.Då är det bara att vi åker in och skriver på alla lånepapper sen.har gjort en adressändring på förmiddagen oxå.Så nu är det klart...Hur det blir med flytten av telefon,måste jag höra mig för lite om.vet inte om vi måste dra ny telekabel i nya huset eller inte.vi ska ju dra helt ny el,så jag antar nästan det.Och då blir vi utan tele ett tag.Det är tur man har mobil.:-)

Av Sara - 10 augusti 2006 17:39

Har ringt till svenskfast och fixat en ny värdering av nya huset.de ska åka ut och värdera imorrn bitti kl 9.15Imorrn ska oxå boråsarn skicka handpenningen och hans kusse kommer hit och skriver på kvittot för det.På lördag vid lunch ska vi skriva kontrakt för det nya huset.Så nu är det riktigt fullt upp här...He,he!Nu ska jag ringa en kompis och snacka lite skit.Hi,hi

Av Sara - 10 augusti 2006 10:01

Igår var vi till banken och fick beviljat lån på 900 000kr!!!Härligt,säger jag bara.det enda de ville ha var en värdering gjord av svenskfast,och jag är osäker om det var dem säljarna anlitade.om inte måste vi göra en ny värdering och det får vi bekosta,men det är ju ingen direkt summa.ska skriva kontrakt i helgen hur som haver.Igår kväll ringde boråsarn igen och hade blivit sjuk igen...*suck*så han skulle inte åka upp idag,utan skulle avvakta till fredag eller lördag.Nu blir man ju lite orolig och vill bara att han ska komma upp och skriva på,så man får allt klart.vill ju inte skriva på det nya,förrän han skrivit på det här huset.ska ringa säljarna av det nya huset nu och kolla upp om värderingen.kanske ska vänta en stund eftersom de var på cityfesten igår och säker sover av ruset fortfarande.he,he

Av Sara - 9 augusti 2006 13:02

Sammanlagt fick vi tillbaka 34 275kr.Inte illa pinkat!Synd att man måste lägga varje krona på lån bara.

Av Sara - 9 augusti 2006 09:44

Okända människor som ger en tröst och styrka...Som har sann sympati för en annan medmänniska.En människa de inte ens vet vem det är.Det kallar jag medmänsklighet...Tack.

Av Sara - 8 augusti 2006 10:36

Idag känns allt mkt bättre.När R kom hem igår,fick han läsa bloggen som jag sparat av vårt samtal och han bara gapade över hur idiotisk människan är.Efter middagen kom J.Han sa inget om M och det var skönt.Men jag fick verkligen bita mig i tungan,för att inte säga ngt om henne.Nyss ringde en tjej,som var här för flera veckor sedan och tittade på Diesel och talade om att hon bestämt att hon vill ha honom,så nu är det bara Diva kvar ur den kullen,som ska säljas.Hon skulle höra av sig igen,när hon har tid att hämta lilla grabben.Vi ska ta alla pengar vi får ihop nu och lägga på lånen.Vi får ju 1000kr per kattunge,så det blir i slutändan 6000kr.+ att jag sålde moppen för 1 månad sen för 1500kr.och en annons på markvärmepumpen kommer ut i slutet av veckan på 35 000kr el högstbjudande.så vi hoppas att få den såld omgående oxå nu då.Sen väntar vi ju oxå skatteåterbäringen,som kommer att ligga runt 25 000-30 000kr.På torsdag ska vi åka tillbaka med fyrhjulingen och de skulle kolla om de kunde fixa den,annars får vi ut en ny.och på onsdag ska vi till banken om det nya huset och fixa allt med lånen till det.Bara håller tummarna för att stockholmarna inte strular igen nu och börjar vela,men det tror jag faktiskt inte att de gör heller.På lördag kommer boråsarn och skriver kontrakt på det här huset,så då får vi en handpenning på 55 000kr,som vi ska lägga på bottenlånet,för att få ner straffräntan där tills vi ska lösa det.Nu verkar det oxå som att han kan vara villig att vänta med att ta över detta hus tills 1 nov och det vore ju perfekt,eftersom vi får det nya 1 okt och då hinner vi renovera en hel del och gräva för VA.så då slipper vi förhoppningsvis bo i ngn tillfällig bostad emellan,och kan flytta in direkt.

Av Sara - 7 augusti 2006 15:02

Varför händer sånt här alltid mig?!!Jag måste ha gjort ngt hemskt orätt i mitt förra liv för att förtjäna detta.Karma...*Tvi*Och det som retar mig mest är hennes typiska: -Jag ser vad jag ser och säger vad jag tycker!Men uppenbarligen inte.Det var jag som var tvungen att ta kontakt och fråga om ngt var fel.hon vågade inte säga det till mig annars.och hon vågar ju inte säga det till mig,öga mot öga.Omogen liten satmara och lögnaktig skata,det är vad hon är och jag spottar på hennes skitsnack!!!Längtar efter R nu.egentligen skulle han jobba tills sent ikväll,men han fixade så han får komma hem tidigare.så han skulle vara hemma runt 16.30 trodde han.sen kommer ju J ikväll och ska hjälpa oss att planera inför nya huset.Hoppas att han inte tar upp ngt om M bara,för då bryter jag samman och börjar gasta igen.Kommer verkligen att måste bita mig i tungan för att inte säga ngt.men Rasse skulle ju oxå med så.Kul,så kev får leka lite.Tror faktiskt inte att J skulle säga ngt om M heller,för jag tror att han,som vanligt,skäms över hennes beteende.Fortsätter hon så här,har jag svårt att se att han kommer att orka mkt mer.Och de som är helt nygifta och allt...Hoppas faktiskt att han i framtiden kastar ut henne ur huset.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards