Alla inlägg under februari 2007

Av Sara - 26 februari 2007 13:46

Ja,inte nog med att man är pank redan och månaden inte ens börjat än,nej,nu fick man inte ens njuta av helgen!!!blev dö-förkyld i fredags och sen har jag bara legat,helt upp och ner i soffan,precis hela helgen.stackars R har fått tagit hand om allt själv.fast i och för sig,så är det ju ALLTID jag som gör allting annars,så det kunde han ju gott ha.när man tänker efter,kanske man skulle vara sjuk lite oftare!;-)Nej,det får räcka nu!Jag vill kunna känna smak och lukt igen och sluta snyta mig i ett,spruta med nässprayen och hosta upp,ja,gud vet vad?!!

Av Sara - 23 februari 2007 16:51

Pratade med pappa igår och han skulle in på UL + till kirurgen idag.antar att det blir lite genomgång inför nästa OP.tänkte ringa ikväll och höra,eftersom man aldrig kan lita på att styvmor ringer och berättar något.vill ringa ifall de fått provsvaren på tumören eller så...

Av Sara - 23 februari 2007 16:46

Jodå,mer eller mindre så...det är den 23 februari,räkningarna är betalda,lånen ska dras etc.Mars har inte ens hunnit börja än och vi har typ 700kr att leva på till nästa lön...kommer det att gå?!!Nej,självklart inte!hatar när det blir så här.men januari och februari är ju våra sämsta månader ekonomiskt.man får bita ihop och göra det bästa av situationen bara...fick nyss svar om valparna i Norge oxå och de tikar som blev kvar,efter att uppfödaren själv valt ut sina,hade redan hunnit bli bortlovade.men det är ok,eftersom uppfödaren sparade alla fawn tikar själv och det är just en fawn vi vill ha.

Av Sara - 21 februari 2007 09:50

På G i Norge och vi har kanske en chans att få köpa en valp!det är en ny,helt underbar parning och förhoppningsvis blir det några fawn valpar.de väntas födas vilken dag som helst nu,så nu är vi spända inför resultatet...

Av Sara - 17 februari 2007 17:49

morgondagen!Imorrn ställer jag Maja för första gng.Utställningen är inofficiell,men domarna är officiella och vår domare har dömt frallor förr.så det blir ju en riktig kritik vi kommer att få och det känns lite nervigt.men det gör det ju just pga hur dålig Majas underbett är just nu och att hon fortfarande är ganska outvecklad i kroppen,så det fattas några kilon på henne.nej,det ska faktiskt bli roligt imorrn.det var ju länge sedan jag ställde en hund nu.sist var ju med Sunny,vår newfoundland,och hon var inte så lätt att ställa,eftersom hon hatade det,så det lär nog gå mkt bättre med Maja.bra träning både för henne och mig.och kl 14 imorrn,ska kim på sitt första födelsedagskalas.så idag var vi och köpte en present på barnens hus.båda grabbarna är dåsiga idag,så hoppas de inte håller på bli sjuka nu,så vi blir förhindrade imorrn.kev har inte ätit på 2 dagar nu...han spydde magsyra imorse,för att magen var så tom.sen fick han i sig lite frukost,men sen har han inte ätit ngt annat än en banan,så det blir inget lördagsgodis idag.det blir det inte för kim heller,för den delen,eftersom vi hade en rejäl dust med honom här hemma i onsdags.han skrek och kallade oss för både det ena och det andra,och då kan man minsann glömma att få lördagsgodis!

Av Sara - 17 februari 2007 17:42

Gullunge!(Det var faktiskt min pappa själv,som sa till kev att rycka i skägget.)

Av Sara - 17 februari 2007 17:41

Morfar blir så glad att träffa sin lille dotterson!

Av Sara - 17 februari 2007 17:34

R lämnade kim på skolan vid 8.00 igår morse och sedan drog han jag och kev iväg till ström,för att hälsa på pappa.vad glad han blev...och kev var så glad att få träffa morfar igen!Pappa erkände faktiskt t.o.m,för R,att han nu förstår att han inte kommer att kunna sköta huset och gården längre.så vi tog upp flytt-frågan med Iris,som direkt tände till och vägrade.trots att pappa t.o.m sa att han kanske skulle flytta själv då,så vek hon inte en millimeter.pappa vill verkligen flytta neråt och bo i en lugn lägenhet.bo närmare oss barn,så vi kan hjälpa till mer.jag känner mig så jädra maktlös när det är så långt emellan oss...innan vi åkte bad han oss att kolla upp lite hyror.Han blinkade lurigt åt oss och Iris fnös ifrån som vanligt...suck,för den kärringen!hon lär ju fatta att han inte orkar mer.hon e så egoistisk!!!vill ha min pappa nära...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards