Alla inlägg under augusti 2006

Av Sara - 15 augusti 2006 08:56

Säger stackars Diva...
Hennes bror fick minsann flytta direkt,när de blev leveransklara,men att det alltid ska vara så svårt att bli av med honor nu för tiden!
För några år sen var det ju tvärtom.Honorna var mer eftertraktade.
knepigt...
och det brukar ju heller inte vara några problem att bli av med dem när de är blandraser.
som Diva och nästa kull,som jag har hemma nu.
De är alla Norsk skogskatt/Bengal.

Av Sara - 15 augusti 2006 08:28

4-hjulingen funkar.iallafall enligt R,som testkörde den igår när han kom hem.jag hade tänkt kört lite idag,men vaknade till att det fortfarande var regnväder,så det är ju bara att glömma...Drygkarln från Luleå ringde sent igår kväll igen och tjatade på R om den förbaskade försäkringen på pumpen.*Suck*Han vägrade att fatta att försäkringen inte går igång förrän pumpen är installerad och pappren är inskickade.Tills dess gäller en 2-årig garanti.Hur svårt är det att fatta egentligen?!!R tröttnade på hans tjat och sa att JAG skulle ringa upp karln idag.Tack för den R...så jag ska ringa sen och vägrar han fortfarande fatta,är det ju bara att han låter bli att köpa pumpen över huvudtaget.Nu tror jag att Kev har lagt en kaka i blöjan här,så det är nog bäst att gå och byta på honom. :-)

Av Sara - 14 augusti 2006 18:57

fortfarande ingen R hemma.och han som skulle komma hem i tid idag sa han...*Suck*Snart dags att lägga kidsen oxå,men inte riktigt än.Idag har varit en riktig tröttdag.A ringde iallafall.(A=Kims stödfamilj.)Så vi bestämde att Kim ska dit igen 8-10 sept.Hon hade fått ett brev från kommunen som sa att de skulle få gå gratis på Furuvik den helgen och det är ju klart att de ska passa på då.Jag blev faktiskt lite avis...Hi,hi.Sen helt plötsligt berättar hon att de ska gifta sig på lördag!!!De hade bestämt det samma vecka som Kim var där sist,men hon hade glömt att berätta det.så nu ska vi på ett 3:e bröllop den här sommaren. :-DDet var ett öppet bröllop för alla och ingen fest efteråt,så det var bara att pallra sig till kyrkan när det var dags,sa hon.det ska bli fint att se.Tjo,nu kommer R upp på gårn hör jag!Hej svejs!

Av Sara - 14 augusti 2006 16:52

...värderar andras åsikter,men går nästan alltid på egen intuition....är inte fullt kapabel att älska varken mig själv eller någon annan....hatar falska människor och lyckas alltid få just såna runt mig!...tycker hemskt mycket om djur och skulle bryta nacken av den som vågade ge sig på mina!...har 8 syskon....har 2 barn....har 1 förälder....har haft 1 pojkvän i mitt liv och han är jag gift med....tänker ofta på att dö......äter mediciner varje dag,för att ens klara av vardagen....har inte en enda vän....tycker mycket om att sjunga,men har tyvärr rökt sönder min röst....blir ständigt nedvärderad pga min längd.(Men lilla gumman...Jaa,men du är ju så ung...Du kan inte vara äldre än 15 år iallafall?!!)...är 27 år,inte 15!!!

Av Sara - 14 augusti 2006 16:40

Godis:SaltlakritsMat:Gorgonzola file´Dryck:Vatten och mjölkHusdjur:HundBil:VolvoHem:Gård el villaUppåttjack:Kaffe!Politik:Det ska du skita i!Film:Romantiska komedier,action och skräck

Av Sara - 14 augusti 2006 16:37

Pumpen såld nu då.En man från Luleå,skrev för några dagar sen och erbjöd 25 000kr för den.men då hade inte annonsen legat klart än,så vi sa ifrån.men nu när ingen annan hade hört av sig,skrev jag tillbaka igen och sa att han får ta den för 25.så han ringde nyss och R ska ringa honom igen när han kommer hem,för att bestämma datum för hämtning etc.

Av Sara - 14 augusti 2006 09:37

Fast endå rätt skönt,eftersom jag verkligen inte känner för att gå ut idag och när det är fint väder,kan man ju knappast tvinga barnen att vara inne,så då är det bara att släpa sig ut själv oxå.Sitter här och funderar och funderar på nya huset, och hur vi ska göra allt på bästa vis,för att få en bra planlösning.Ja,ja,det löser sig...Idag hämtar R hem 4-hjulingen igen.Efter 1 dag på verkstaden,fann de något fel i förgasaren och bytte ut hela det fanskapet.så nu är det bäst för dem att den funkar!annars får de ta tillbaka den,om det blir mer strul.Fan,har man betalt 19 000 kr för något helt nytt,ska det väl för tusan funka utan problem oxå?!får väl hoppas på finväder imorrn då,så jag får provköra den.ikväll skulle R bli sen,så det blir ju knappast något kört då.Tjo-flöjt!

Av Sara - 13 augusti 2006 19:34

Lite tidigt,jag vetmen vi fick ju tillgång till förrådslängan och allt på en gng,så när vi endå skulle ner till stan,tog vi med oss en släpkärra.snacka om att man fick flyttångest igen,när man började rota bland allt i uthuset här.vad ska vi ta med och vad ska på tippen???Svar: Det mesta ska på tippen...*Suck*Hur mkt skit kan man samla på sig på 1½ år egentligen?!!När vi gick nere i huset och planerade över all renovering,blev jag sååå matt...Tyckte det var jobbigt med allt vi gjorde här,när vi flyttade hit,men i jämförelse,var ju det inte ett skvatt jobbigt,som det kommer att bli nu...det finns ju som sagt inte ens vatten och avlopp,så sånt måste vi gräva och dra in i huset och eftersom inte det finns,finns såklart heller inget badrum,så det måste vi bygga in...*Puh...*Köket är gammalt,rött och allmänt...jaaa,blä,säger jag bara!Så det ska rivas ut totalt,förutom vedspisen.In ska istället ett toppfräscht IKEA-kök.varken farstun,trapphuset eller övervåningen är ens isolerad,så det ska göras...vi måste installera ett helt nytt värmesystem!och självklart ska man ju ha nya golv,tapeter,målade tak och lister etc,etc.och till råga på allt,ska man samtidigt ta hand om 2 små barn och 1 hund!!!Och allt det här ska vi alltså,mer eller mindre göra själva!Två personer...Badrummet lejer vi ju såklart för,så att det blir riktigt gjort,men inte allt där inne såklart.vissa grejor kan man ju göra själv och man måste ju spara på slantarna...Just nu och en bra tid fram över,kommer man ju bara se det jobbiga i allt,men till nästa sommar,när åtminstonde det mesta förhoppningsvis är någorlunda som man vill,kommer det ju att kännas underbart.Fast då är det ju baar att börja med nästa projekt förstås!Måla om huset till rött och grönt...bygga ut en ny farstu...bygga en altan eller en pergola...jösses,det tar aldrig slut! Ha,ha!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards