Alla inlägg under november 2008

Av Sara - 27 november 2008 12:23

1 enda vecka kvar av kursen nu!
Jösses vad fort det har gått.
Får lite panikångest när man vet att nästa vecka är sista gången man träffar de andra i gruppen...
Det känns ju värst av allt,för vi har ju haft en riktigt bra sammanhållning.
 
Hade ju en tjejmiddag med bea och Seija för 2 helger sen,men det har inte blivit mer sen.
Eftersom de bor precis bredvid varann i Anderberg,så umgås de ju hela tiden och jag bor ju här ute och har en familj att hela tiden tänka på,så jag föll nog ur den gemenskapen på en gång känns det som...
 
Jädra trist,eftersom jag verkligen hoppades och trodde att jag äntligen skulle få en vän där...
 
 
Ska strax iväg till jobbet och det känns inte alls lockande idag...
All snö töar idag och det är snorhalt och 6,5+ ute.
Jag fick mens imorse,så jag har såna jäkla kramper som vanligt och så ska man då upp dit och halka runt med dragiga hundar och dirigera 2 praktikanter...Fy tusan!!!
 
Har verkligen tappat sugen för det här på sista tiden,men det kanske vänder igen nu när kursen tar slut och jag börjat ägna mig bara åt jobbet igen..?!
Jag hoppas det iallafall.
 
Nog för att svärmor är lika trevlig och glad som en elak katt som fått ett eldspett uppkört i röven!
Den människan måste ha världens jämnaste humör; alltid sur!
 
Så ni förstår att det är skitskoj för mig att jobba tillsammans med henne och måsta lyssna på hennes eviga gnäll om hur jobbigt allt är för henne och hur ont hon har överallt etc,etc.
 
LOOKS LIKE I GIVE A SHIT?!!

Av Sara - 11 november 2008 11:55

Jodå,det är helt sant!!!
 
Kim - äldsta grabben -  hade väl släppt in sotaren.
Jag visste ju att det var sotning av kamin idag,men de brukar aldrig komma tidigt,så jag tänkte ju inte på det.
 
Men plötsligt  när jag slog upp ögonen hörde jag Kev prata med sotaren i v-rummet,som för övrigt ligger dörr i dörr med vårt sovrum och noteras bör att vår sovrumsdörr ALLTD ÄR ÖPPEN!
 
Så vad kunde jag göra när killen började böka i kaminen där i rummet bredvid?!!
Jag låtsades såklart sova och höll på att sjunka genom madrassen av genans...
 
Så när han äntligen var klar och jag trodde att han skulle avlägsna sig,så ställer han sig istället i dörröppningen till sovrummet och ropar: - URSÄKTA!
Och så börjar han slå med ngt verktyg i golvet för att väcka mig!
 
Ja,det var ju bara att låtsas vakna och mot min vilja,sätta mig upp...
 
Där står en söt,väldigt ung kille och ser lika generad ut som jag känner mig!
 
Jag höll på att skämmas ögonen ur mig där jag satt i mitt siden-nattlinne med Nalle Puh och duntäcket uppdraget till näsan och håret på ända...
 
Killen förklarade snabbt att vårt rökrör inte är tätt och att det ramlat in en del sot bakom kaminen.
 
Och?!!,tänkte jag!  Det behöver du väl för tusan inte väcka mig för!
 
Sen äntligen gick han - utjagad ur huset med hundarna i hasorna...
Tack gode gud för det!!!
 
Så jag kliver äntligen upp och vad ser jag??!
 
"En del sot bakom kaminen",my ass!!!
 
Hela v-rummet,köket och faktiskt även vår säng,var helt täckta med sotdamm från golv till tak!
 
Så det var bara att sätta igång att storstäda och det slutade med att jag fick ringa dagis och tala om att Kev blir hemma hela dagen pga detta.
 
Nu är jag äntligen klar och en varm brasa sprakar i den nysotade kaminen...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards