Alla inlägg under maj 2008

Av Sara - 22 maj 2008 17:25

Hmm...

Här sitter man då igen - ännu en gång med "gammel-gammel" datorn...


Den nya datorn,som bara hunnit bli 4 månader - och som vi för övrigt har 5500 kr kvar att betala av på - verkar oxå den ha attackerats av ett virus och vägrade för någon dag sedan att starta!!!

Det är ju sanslöst!


Så nu är den inne på kontroll och då eventuell reparation.

Haken är ju då att om det nu är virus eller något liknande,så gäller inte garantin!


Det betyder då att vi sitter med en nyinköpt dator,som inte funkar och som vi har en rejäl skuld kvar på + att vi måste betala butiken 400kr,för att de konstaterat att de inte kan fixa problemet.


så nu är jag minst sagt förbannad kan jag säga!

Av Sara - 17 maj 2008 10:32

...åkte vi upp till pappa och styvmor.Pappa fyllde år i torsdags,så vi åkte upp lite tidigare,eftersom det är så mkt annat denna helg.Det var bra med far iallafall.Mycket piggare än han varit på länge.Däremot diskuterades det mycket kring huset etc och vem som ska få vad osv.De - även styvmor - har börjat rensa ur huset,inför en försäljning.Så de har åtminstonde kommit så långt,men om de däremot säljer huset medans pappa lever,är ju en annan sak och det tror jag inte att de gör.R fick några tröjor av pappa iallafall,som far "krympt" ur och jag fick en hel del gardiner av styvmor och det var verkligen välkommet må jag säga. Syrran J kom ut dit oxå.Var länge sen jag träffade henne nu.Förra sommaren när vi var där faktiskt...Nu är hon gravid med första barnet och bebben ska komma ut i oktober om allt går som det ska.Hon verkar lycklig i sitt förhållande och nu har hon tagit examen och är utbildad undersköterska. Idag är svärmor ledig.(Borta på hundutställning igen),så det blev jag som fick öppna pensionatet imorse.Klev upp 5.15 och åkte dit till 6.30 och började gå ut med de små krakarna.;)Just idag är det en Podenco,en cavalier,en basset och så dagishunden Ture som är en springer spaniel.Tyvärr upptäckte jag att basset-tiken höglöper!Så det kommer att bli en rolig vecka... Idag fyller R's morfar 80 år,så mellan arbetspassen - i skitvädret - ska vi fira honom,åka och handla och jag måste baka tårtor till i morgon,då vår lille kev fyller 4 år! Hur jag ska hinna med allt idag,återstår verkligen att se...*Puh!* Maja löper,så henne kan jag inte ta med upp till pensionatet på ca 3 veckor heller...Hon är så tjurig nu,eftersom jag satt på henne tikskydd,så att hon inte ska bloda ner överallt - vilket hon f.ö redan hunnit göra en hel del... Nej,nu ska jag minsann ta något att äta innan vi ska åka och handla.  

Av Sara - 6 maj 2008 14:26

...det var jag bloggade nu! Sista inlägget var i slutet av mars & nu är det den 6 maj... så går det när man jobbar så mkt och det gör jag verkligen.Tur att man har ngt att titta på medans iallafall.;)Vi utvidgar ju nu hundpensionatet och har 4 snickare går där hela dagarna och 2 av dem är inte alls så trista att se på,så att säga.Det är nästan synd att man är gift...*He,he*Nejdå,skämt åsido,så är det faktiskt trevliga killar och en av dem har en liten son på 10 månader hemma. Gud,vad underbart väder vi har fått nu den senaste tiden då!SOMMARVÄRME!!!Det ligger strax under 20 strecket om dagarna och man går runt i bara t-shirt.Björkarna slår ut för fullt och livet är bara underbart igen! Till helgen ska jag troligen ta ledigt på lördag och så beger vi oss upp till ström och hälsar på pappa,som fyller år den 15:e.Så vi får fira honom några dagar tidigt,men han är som mig och hatar att fylla år överhuvudtaget och att då bli firad för det,är rena pinan.så egentligen kan vi väl säga att vi åker upp för att träffa honom igen.  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards