Alla inlägg under augusti 2006

Av Sara - 7 augusti 2006 14:11

Frågar tidigare vad som är fel och om det är vi som gjort ngt.Jag säger:Du svarade inte,så jag tolkade det som att vi har rättFru M! säger:jag var på dagis! men jag känner ändå att jag inte har någon lust att umgås. men det är min åsikt inte JsJag säger:ok.men varför?Jag säger:vad har hänt?Fru M! säger:jag känner att du är så deppig och destruktiv och jag orkar inte med det, mår dåligt dåJag säger:VA?!!Fru M! säger:Ja så känner jagJag säger:destruktiv?Jag säger:och deppig är du väl själv?Fru M! säger:Ja ibland men jag gör något åt det, och det blir inte lättare för mig när jag är med digJag säger:på vilket sätt är jag destruktiv?Och jag deppar aldrig när vi är med er.då blir jag gladtrodde vi var vänner...men det är som vanligtFru M! säger:jag tycker att du är negativ, och så vill jag inte vara runt människor som tar medicinerJag säger:Vad är det du säger?!!Fru M! säger:som jag kännerJag säger:så jag passar inte att vara vän med pga att jag äter antidepressiva?Fru M! säger:jag känner att det påverkar mig negatvit men jag syftar mer på lugnande mediciner. och sen att du druckit trots att du äter antidepressiva. jag tycker det är felJag säger:det gör ingen skillnad M! det vore en annan sak om jag drack när jag tog lugnande.det är verkligen lågt av dig att döma ut mig som vän pga att jag har sån kraftig PÅ att jag måste ta lugnande när jag ska gå i affärer t exJag säger:det är inte som att jag försöker få dig att ta dem direkt.så jag antar väl att det är för frestande för dig dåFru M! säger:Jag dömer inte men jag vet att antidepressiva och alkohol är jätte farligt. nej jag blir inte frestad, vill leva mitt liv här och nu, inte drogad. tycker det är synd att du inte gör något åt din situation utan bara försöker trycka undan det med medicinerJag säger:nej,antidepressiva o alkohol är inte farligt.och jag är inte drogad av lugnande!Jag säger:i den här situationen märks det tydligt att du inte har mkt livserfarenhetFru M! säger:jo det är samma effekt. har själv tagit det innan jag vart nykterJag säger:det finns sååå många olika lugnandeFru M! säger:jag förstår att du blir ledsen men jag säger bara vad jag känner. jag har inte heller haft det lätt men jag skyller inte på det för att ta mediciner eller dricka. jag gör något åt det. Jag säger:du vet inegnting om min situation...du vet inte hur jag haft detjag tror inte du ens kan börja jämföra din barndom med min...du stöter bort alla ur ditt liv.låter ingen komma näraFru M! säger:nej verkligen inte. men jag vill att positiva människor ska komma mig nära för dom gör mig gott. hur kan du döma mig? vet du vad jag har gått igenom? och varför säger du att jag inte låter någon komma nära? bara för att jag inte säger vad som helst till vem som helst och väljer mina vänner noga?och jag tycker inte synd om mig själv för att jag gått igenom jobbiga saker, jag gör något åt detJag säger:hmm...det är du som dömer mig Mjag väljer oxå mina vänner noga.men är ngt fel,kan jag tala med folk om det och försöka lösa det.jag går bara inte undan och skiter i alltFru M! säger:jag dömer ingen, jag ser det jag ser och säger vad jag tycker.Jag säger:det är så.du låter ingen komma nära.som jag har försvarat dig inför så många och talat om vilken fin människa du är och en bra vän.Fru M! säger:okej men det ska du inte behöva göra, jag har inget behov att försvara mig, jag är stolt över den jag är och är nöjd med människoerna runt mig.tycker du att jag skiter i allt?Jag säger:nej,men du är fast i ditt egna tankesätt och vägrar ta emot andras åsikter.och nej,det kan jag ju inte göra i fortsättningen heller...Fru M! säger:nej absolut inte, men jag behöver ju inte hålla med om allas åsikter. Jag säger:nej,men man kan inte vända taggarna utåt så fort ngn tycker annorlunda hellerFru M! säger:inte vända taggarna men säga vad man tycker, två helt olika saker.Fru M! säger:säg vad du vill det gör mig inget är stolt över mig själv, mitt liv och mina åsikter. hoppas du kommer dit någon gång också, skulle nog vara bra för era barn om du mår bättre också.Jag säger:ok,nu går du verkligen för långt! mina barn lider INTE av mina problemFru M! säger:Ok tror inte vi ska diskutera det. Det är inte min ensakJag säger:och jag är där jag med.jag är stolt över mig själv,för jag har kommit otroligt långt i mitt liv.Fru M! säger:ok vad bra.Jag säger:för ngt år sedan var jag en tyst,misshandlad liten mus som vem som helst kunde hunsa medFru M! säger:ok, men vi är fortfarande inte på samma nivå så jag känner inte att jag mår bra av att umgås med er. men J känner inte lika så hoppas han inte får nå skit för vad jag tyckerJag säger:nej,men visst.du vill inte umgås mer.då är du inte en bra vän för mig heller.så vi får väl lämna det där,så får J och R umgås iallafall...och tänk att R trodde att det var han som hade gjort dig sur...Fru M! säger:nej då ingen fara. och sur är jag inte. Jag säger:jag kan inte svara för R.så jag vet inte om han kommer att klara av att umgås vidare heller efter det här...Jag säger:nu ringer han förresten...Fru M! säger:men då är inte han en bra vän till J så då är det nog ingen förlust. jag och J är ju inte samma person vi känner olika saker och är olika människor.Fru M! säger:J gillar RJag säger:nu har jag talat med R och han håller med mig om att vi umgås med J som vanligt.J har alltid varit så gullig och trevlig och hans vänskap vill varken jag eller R mista.Jag säger:resten lämnar jag osagt...Fru M säger:ja tyck vad ni vill. säger ju mer om er än om mig om ni inte har bättre för er. hoppas ni kan släppa det för det tänker jag göra. Jag säger:det är redan släppt.jag tänker inte haka upp mig på ngn,som inte är värd detFru M! säger:va bra.Jag säger:jag är en glad och positiv person och om du nu missat det,är det ditt problemFru M! säger: lycka till med allt. hoppas du mår bra i livet.Fru M! säger:ja det har jag missat tyvärr..Jag säger:den enda som surat,skällt och varit bitter är du själv,men det ligger ju i alkoholistens natur att ta alla negativa sidor från sig själv och spegla dem mot ngn annnanFru M! säger:ja det borde ju du veta som är en själv man blir ju som man umgås, bitter sur och gnällig Jag säger:en alkoholist menar du?Jag säger:då vet du inte så mkt om alkoholism som du tror hör jagFru M! säger:äh det är inte värt det, hoppas du får ett bra liv och slipper må dåligt. det ska jag iaf.Jag säger:orkar inte med din negativa energi längre...hejdå

Av Sara - 7 augusti 2006 11:33

Har inte gråtit så mkt på flera år,som jag har gjort nu...trodde att jag äntligen hade funnit en riktig vän.Jag som aldrig haft en riktig vän...Vi åkte på semester tillsammans och allt och det var jätteroligt att umgås med henne.Sen hörde hon inte av sig mer och nu frågade jag vad det var som hade hänt?Om ngt var fel?och så säger hon att jag är destruktiv,deppig,gnällig,en dålig mamma etc,etc.som ett slag i magen!Många har varnat oss för henne och sagt att hon är knepig och falsk,men vi trodde inte på dem då,men nu vet vi bättre.R blev flyförbannad och besviken på henne och säger att jag verkligen levt upp och blivit en glad och lycklig kvinna,sen jag började umgås med henne.hon är nykter alkoholist och väldigt omogen...så hon speglar alla sina dåliga sidor mot mig istället,för att slippa se att det faktiskt är hon som har alla de där bristerna egentligen,och inte jag.Just nu känner jag mig helt tom...har gråtit mig torr,känns det som.blivit sviken ännu en gngn,i det här livet.hur ska jag kunna lita på ngn nu?!Hon är en omogen,hjärtlös liten satmara,som får energi av att såra andra människor.och ingen får ha andra åsikter än henne.Jag var oxå,enligt henne,en dålig mamma,för att jag äter antidepressiva...Hmm...Konstigt att det är det som gjort mig till en bra mamma.utan mina mediciner,skulle jag nog inte ens finnas idag.och jag är glad och stolt över mig själv.jag är definitivt inte destruktiv,eller ständigt deppad etc.*Ledsen,arg och besviken*

Av Sara - 5 augusti 2006 18:58

När inte Kim är med,känns det som.Idag har vi storhandlat,men framförallt hände ngt underbart!Vi åkte till huset vi helst vill ha nere i Åbyggeby och som tur var,var sthlm:arna där.så vi stannade till och fick en rundvisning.den här gng kändes huset mkt större än när vi var där med J och tittade sist.Vi talade en stund och sedan lade vi båda fram ett varsit bud och vi möttes på halva vägen.så nu ska vi höras vidare i veckan,efter att vi fixat allt med banken och skrivit kontrakt på vårt nuvarande hus.så nu har vi preliminärt ett nytt hem! :-)ett nytt hem,som många i den byn gärna viljat haft i många år...men vi får det och inte dem! hehe.snacka om att det kommer att bli avundsjuka.Moahahahaha!!!

Av Sara - 4 augusti 2006 20:55

Äntligen kom samtalet...Nästa vecka kommer vår köpare upp och skriver kontrakt på huset!Känns overkligt och pirrigt.Var ska vi ta vägen då..?

Av Sara - 4 augusti 2006 19:35

Sover hos stödfamiljen för första helgen.Hoppas att han sköter sig nu,den lille parveln.Bye,bye Kim.Ses på söndag igen.Stackars Kev,kommer inte att ha ngn att leka med...

Av Sara - 4 augusti 2006 09:43

Den Förbenade fyrhjulingen startar inte ens längre.Gud,vad förbannad man kan bli!och på måndag börjar Kim fritids och då måste jag ju kunna åka in med honom,men det är ju kört,så jag kommer att måste ta bussen och sitta och vänta i byn 1 timme,innan nästa buss går hem igen.Jippie :-(R skulle ringa till butiken igen idag och antingen be dem skicka ut en reparatör,vilket jag absolut betvivlar att de gör,eller så får de ta tillbaka maskinen.Herregud,vi har betalat nästan 19 000kr för ngt som inte ens funkar...Ikväll kommer R jobbarbekant och tittar på huset igen.Igår fick vi hem båten som vi bestämde oss för att köpa i början av sommaren...Suck!Hade ju likväl kunnat vara utan den nu,när vi ska flytta och sommaren snart är över,men de var ju på väg med den redasn,när de ringde,så vad skulle vi säga.Vi får ju köpa den jättebilligt,så det är väl bara att ha den stå till våren isåfall och sälja den dyrare då,om vi inte vill eller kan ha kvar den.Nu sitter jag och chattar med en vän i stan,så jag ska väl vara lite trevlig och rikta min uppmärksamhet mot henne ett tag. ;-)

Av Sara - 3 augusti 2006 09:26

Can you hear the drums Fernando?I remember long ago another starry night like thisIn the firelight FernandoYou were humming to yourself and softly strumming your guitarI could hear the distant drumsAnd sounds of bugle calls were coming from afarThey were closer now FernandoEvery hour every minute seemed to last eternallyI was so afraid FernandoWe were young and full of life and none of us prepared to dieAnd I'm not ashamed to sayThe roar of guns and cannons almost made me cryThere was something in the air that nightThe stars were bright, FernandoThey were shining there for you and meFor liberty, FernandoThough I never thought that we could loseThere's no regretIf I had to do the same againI would, my friend, FernandoNow we're old and grey FernandoAnd since many years I haven't seen a rifle in your handCan you hear the drums Fernando?Do you still recall the frightful night we crossed the Rio Grande?I can see it in your eyesHow proud you were to fight for freedom in this landThere was something in the air that nightThe stars were bright, FernandoThey were shining there for you and meFor liberty, FernandoThough I never thought that we could loseThere's no regretIf I had to do the same againI would, my friend, FernandoFERNANDOThere was something in the air that nightThe stars were bright, FernandoThey were shining there for you and meFor liberty, FernandoThough I never thought that we could loseThere's no regretIf I had to do the same againI would, my friend, FernandoYes, if I had to do the same againI would, my friend, Fernando... FERNANDO//ABBA

Av Sara - 3 augusti 2006 09:22

Tänk om allt som händer,tecknas ner i hjärtats bok.Som en väv utav legender,som en del av vår historia.Om allt du undrar,allt du drömmer,allt som du i hjärtat gömmer,gick att läsas som en saga,då skulle du förstå...Ja,jag ser,att du ler,ler åt barnet som ännu inom dig bor,den sagan kan va sannare än du tror...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards