Alla inlägg under september 2010

Av Sara - 26 september 2010 10:06

Det var visst evigheter sedan jag bloggade sist.

Och här händer det grejor kan jag tala om.

Numero uno:

Jag blir ju utförsäkrad i feb -11 & för att slippa krypa på mina bara knän inför AF har jag nu bestämt mig för att starta ett eget företag här hemma!

Så nu håller vi som bäst på att bygga om vår lada till ett hundpensionat.  

Började i veckan oxå renovera vårt gamla sovrum på nedervåningen.Det ska nu bli vårt nya v-rum.

Sålde de gamla sofforna igår & har beställt en ny divansoffa från möbeloutlet som vi får om någon vecka.

Så tills dess får vi snällt låna grabbarnas sittsäckar att ha framför TV:n.  


Kim har börjat 4:an & än så länge går det skapligt.Tyvärr har han inte visat någon direkt effekt av Stratteran än,trots att vi redan höjt dosen enda upp till 25mg.

Kev går glatt på 6-års & kom efter första veckan besviket hem & gnällde över att de inte får några läxor där!  

Men efter första föräldrasamtalet kom vi överens med fröken att han faktiskt ska börja få läxor redan nu,eftersom han mer eller mindre redan läser flytande & det är ju bara bra att uppmuntra hans vetgirighet redan nu när han är så villig att lära.

Då kommer ju han att få det väldigt mkt lättare än många andra nästa höst då de börjar skolan.


Imorrn kommer syster jenny & Nova ner över dagen & jag & Joanna ska hämta dem på stationen & sen gör vi stan under några timmar.  

Tänk att Nova alldeles snart fyller 2 år!Tiden bara rinner iväg...


Idag ska vi åka till leklandet med E,J & deras lille son M.(E är vår tatuerare)

Vi har ätit middag tillsammans ett par gånger nu & vi trivs bra tillsammans allihop,så det här är förhoppningsvis början på en fin vänskap.

Var f.ö in till E i fredags & fortsatte med min helarm med drakmotivet.

Nu är det inte mkt kvar & jag skulle tro att det bara är 2 sittningar kvar & tur är väl det,för nedrans vad prislappen har dragit iväg..!  

Trodde att det skulle sluta runt 10 000kr,men än så länge är jag redan uppe i över 20 000kr!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards