Alla inlägg under februari 2008

Av Sara - 29 februari 2008 18:14

Nu är vi sådär måttligt trötta på att ha valpar hemma.*Ler snett* Det är kiss och bajs i hela köket,hela tiden och varje morgon väcks man av illtjut från valpboxen i v-rummet,för då vill de små komma ut i köket,få sällskap och serveras frukost såklart.När man då kommer ut i v-rummet,möts man varje morgon av en lika trevlig odör...Vid en närmare titt,ser man att alla tidningar i valplådan är fulla i bajs och inte nog med det...Nej...alla valpar är oxå fulla i bajs! Så det blir alltid samma visa... Morgondusch i diskhon! Ja,de är för härliga de små liven...Om man inte torkar kiss och bajs,så försöker man få tyst på deras sällskapssjuka illvrål. Men lite glädje finns minsann oxå såklart. Idag lärde jag Dio hans första kommando. Nu kan han sitt! Den ni! 7 veckor gammal... Nu börjar de små skrika efter mig igen,så det är väl bäst att gå och se vad som står på och jag får väl skura golvet och plocka en rad bajsar på vägen...

Av Sara - 25 februari 2008 12:33

Äntligen! Så nu är det bara att hoppas att alla,speciellt han,går igenom veterinärbesiktningen nästa vecka. Imorgon blir de små liven 7 veckor. 

Av Sara - 22 februari 2008 10:23

Har nu haft 3 personer som sagt att de SKA köpa "Axel",som är den ende otingade valpen. Sen har alla 3 personerna backat ur av olika anledningar.En t ex,sa sig vara helt säker på att Fransk Bulldogg var för henne,att hon hade kollat upp allt möjligt runt rasen och själva köpet av hund etc.sen hoppade hon direkt av när hon fick veta priset och då tar vi endå ett av de lägre priserna för denna ras och är självklart helt seriösa och valparna har stamtavla etc,etc. blir så trött på folk... valparna är leveransklara om 1½ vecka och jag har inte någon köpare till en frallevalp!det hör inte till vanligheten kan jag säga.de går som smör i solsken. men,förr eller senare dyker rätt köpare upp. 

Av Sara - 19 februari 2008 12:13

Hatar att vara sjuk i vanliga fall,men det här börjar ju bli löjligt! Detta är säkert inget ovanligt för många andra,men för mig att vara inne på dag 5 med ett sånt här halsont är något som aldrig inträffat förr. Idag kommer en av valpköparna - R's kusin - och hälsar på igen. De dyker väl upp om 2-3 timmar. 

Av Sara - 18 februari 2008 10:24

Är nu inne på dag 4 av ett sjujäkla,gräsligt halsont,som inte kan vara något annat än halsfluss eller liknande.Får knapra ipren som godis,för att hålla den värsta smärtan borta och på frukostrasten kom R hem med Strepsil,samt lite andra kurer. Än så länge blir det bara värre och imorse när jag klev upp hade det stigit upp i bihålorna,som nu oxå värker och jag får snyta mig hela tiden.Hostar av och till här oxå,så det är riktigt emligt nu...He,he. Kev är nu inne på sin 3:e vecka som sjukskriven från dagis och han lär nog bli hemma hela den här veckan oxå,för jag lär inte orka gå fram och tillbaka till dagis 2 ggr om dagen,när jag mår så här och dessutom är det ju sportlov nästa vecka och då blir ju han hemma endå,i.o.m att kim är ledig från skolan,så han kan nog gott vara hemma de sista 3 dagarna av hans dagisvecka nu.  

Av Sara - 12 februari 2008 10:51

sen vi köpte huset för 1½ år sen. Han och styvmor var nere för en lungröntgen igen,så då passade de på att ringa mig och bad att få komma och se hur vi bor. Var rädd att pappa inte skulle hinna göra det...så det känns skönt att han varit här.och han blev verkligen imponerad av vad han såg! 

Av Sara - 10 februari 2008 15:19

Roger kom hit idag med matte,husse och lill-husse.De ville träffa valparna och valparna blev minst lika glada över besöket.Fler att tugga på!!!Med sig hade de oxå en fin,fawn tik,som de för tillfället hade hemma för "Rogers" sista parning.Om de blir valpar på de två senaste parningarna,har han uppfyllt sin kvot på 6 parningar.   Här är lite bilder som vi tog på valparna igår. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards