Alla inlägg under september 2007

Av Sara - 25 september 2007 12:20

Det här är nog en av de värsta,första dagarna,jag haft under en sluta-röka tid...

Jag kan inte tänka på ngt annat än cigg och att jag ska gå ut och röka etc.

och så kommer man på sig själv och bannar sig,men lika fort börjar man tänka på det igen...

lilla s*tans nikotinmonster!

du kan bara glömma att jag tänker röka!!!

Av Sara - 24 september 2007 09:55

Helt suverän bok som jag precis läst ut.

Rekommenderar den starkt till alla som är slav under nikotinet!


Idag är första dagen i resten av mitt rökfria liv!

Av Sara - 18 september 2007 14:43

Ja,återigen kom J hem från skolan 2 timmar försent!

Jag kokade av ilska när jag mötte honom i dörren,men han spelade som om inget var fel.

Så jag frågade vad han hade för ursäkt den här gången då?!

Fröken läste så länge och en massa annat skulle göras,sa han.

Påminde honom än en gång att skolan slutar kl 12 VARJE DAG och att jag absolut inte trodde att fröken höll kvar barnen.Jag frågade varför han ljuger hela tiden och då brast han ut i storgråt och snyftade att han inte alls ljög.

sen ändrade han storyn en smula och sa att han bara klädde på sig och lade ner pappren i väskan.

Jaha,och det tog 2 timmar?!!,frågade jag.

då visste han ju såklart inte vad han skulle säga.

jag skickade upp honom på rummet och sen tog jag telefonen och ringde skolan och bad att få tala med hans fröken...


Där kom det fram att han ständigt ljuger på skolan oxå!

de brukar fråga om inte han ska hem direkt efter skolan och då säger han att jag sagt att han får vara kvar och leka hur mkt han vill!!!

fast jag varje dag säger till honom att åka hem direkt kl 12 när skolan slutat.

idag hade de fått nog och skickat hem honom när han börjat tjata om att han skulle äta mellis med fritidsbarnen.

och sen kommer han då,som alltid,hem och ljuger för mig och säger att fröknarna hållit kvar honom etc,etc...

blir så fruktansvärt trött på honom!

han ljuger om allt och ingenting precis hela tiden.

nu är man ju bara rädd och funderar över vad annat han springer på skolan och ljuger om.

han kan hitta på precis vad som helst för att få uppmärksamhet och fattar inte rätt och fel.

vi har ju varit i den situationen förr en gång när han gick på dagis,då han började slå i fröknarna att mamma och pappa och farmor och farfar etc,var dumma mot honom etc.

sen kom han hem från dagis och sa att fröknarna gjorde illa honom!!!

det går inte att lita på ngt han säger längre och nu står vi totalt handfallna och vet inte längre vad vi ska ta oss till.

att orätt beteende leder till konsekvenser,det skiter han fullständigt i,så om vi ger honom utegångsförbud,tv förbud eller inte ger honom ngt lördagsgodis etc,så bryr han sig inte för fem öre.

så vad gör man?!!

Av Sara - 17 september 2007 09:00

Detta måste vi göra med huset...


  • Göra klart övervåningen
  • Renovera hallen
  • Sätta lister överallt där det saknas i huset
  • Få upp spisfläkten
  • Byta ena fönstret i Kims rum
  • Isolera småförråden uppe
  • Lägga nytt tak på ladan (Det läker in)
  • Måla om ladan
  • Måla om huset
  • Kitta om och måla om alla fönster
  • Göra klart altan taket
  • Glasa in halva altanen
  • Bygga den andra trappen till altanen
  • Kjola in altanen
  • Sätta klart kantstenen på gården
  • Jorda och så det sista av gräsmattan
  • Gräva ny brunn eller försöka ansluta till kommunala VA
  • Sluta kåpan i s-rummet
  • Isolera vattenledningen under huset innan vintern (så inte vattnet fryser igen)
  • Täta rökröret till kaminen och svärta om det

Jösses!

Får ångest av det här,så jag tror att jag rundar av nu och tar med kev och sticker till dagis istället.;-)


hej,svejs!

Av Sara - 17 september 2007 08:51

Japp,då var dagen D här.

Idag börjar kev på dagis!

Vi ska vara där kl 10,så snart är det dags att cykla iväg.


Igår tapetserade jag kev's nya rum.

Jo,det var ju meningen att det nya rummet på öv skulle bli vårt,men det skulle bli så trångt för vår stora säng,så vi beslöt oss för att kev skulle få ett eget rum istället,så slipper han och Kim bråka så mkt!Förhoppningsvis iallafall...

Så igår kom en blå tapet upp och mitt på den en simpson bård.Jättesnyggt blev det måste jag säga.

så nu är det bara golv,lister och lite eldragning kvar där,innan kev kan flytta in,vilket han verkligen längtar efter.

hoppas att han är lika förtjust i iden när det är dags för inflyttning oxå...

allrummet saknas det nu golv och staket vid trappen i.och lister förstås...blä,för alla dessa lister!

golvet köpte vi igår och det blir i vacker valnöt.

ja,vi har verkligen börjat jobba hårt med att få öv klar nu,så att vi förhoppningsvis oxå kan få hallen gjord innan vintern...

där ska vi ju in med golvvärme och klinkers,så det är ju lite jobb,men jag har ju kaklat köket och under kaminen förut,så just kaklandet kommer ju gå fort.

det värsta är väl egentligen att man ska få råd med allt,eftersom lånepengarna är slut nu och vi fortfarande inte är klara med öv då.så R lär väl få jobba en hel del,om vi ska kunna få allt klart.

Av Sara - 13 september 2007 12:24

Jodå,när vi kom dit var hela HENNES familj där och då hälsade hon så glatt på oss alla,precis som om inget hade hänt.

Men när hennes familj hade åka,gjorde hon däremot allt för att undvika mig på ett icke diskret sätt.Hon höll sig i närheten och jag märkte hur hon tittade på mig då och då,men hon talade aldrig direkt till mig eller så.

det märkes tydligt att hon tyckte att min närvaro var obehaglig.Taskigt läge,säger jag bara.Ha,ha


idag ska R dit och gräva för en grund och vem tror ni får sitta barnvakt åt deras 3 årige son medans,för att HON skulle köpa kläder på ngn annons?!!

Jo,jag!

och vi umgås inte ens längre...

det tycker jag är ganska fult av dem.

Men,snäll som jag är,ställer jag upp,för då får ju kev ngn jämnårig att leka med ett par timmar iallafall.

Av Sara - 12 september 2007 14:08

Helt underbart.det är varmt och skönt,så medans kim var i skolan,tog jag kev och maja och gick en skogspromenad och det var helt underbart.

kev blev trött på slutet bara,så jag var tvungen att bära honom en bit,men sen sa min rygg ifrån så han fick kämpa vidare själv.Gullunge


Kim kom försent hem efter skolan idag IGEN.

vet inte för vilken dag i rad nu...

idag kom han 1½ timme försent och trots att jag skällt ut honom efter noter varje dag,lyssnar han inte.

man blir ju orolig när han inte kommer hem efter skolan...

men det värsta är inte att han inte kommer hem när skolan slutat,utan att han ljuger om det.precis som han ständigt ljuger om allt annat.


som för några dagar sen tex,då kom han hem 2 timmar försent och jag var skogstokig och hade ringt skolan etc.

vad säger han till sitt försvar?!!

Vi hade så mkt läxor som vi var tvungna att skriva,så vi måste vara kvar!!!

Pyttsan!

för det första har han precis börjat 1:an,så han kan inte skriva eller läsa och för det andra har han inte fått några läxor än och för det tredje så slutar skolan kl 12 varje dag,dvs ingen hålls kvar.

så till slut kom det ju fram att han hade stannat och lekt på skolgården.

igår kom han 1 timme försent och då ljög han om att han letat efter cykelnyckeln i väskan.En hel timme,jovisst du!

samma lögn idag oxå,fast idag hade han letat efter nyckeln i 1½ timme...

blir så trött!

och han ljuger som sagt om precis allt,hela tiden.från minsta småsak till allvarliga saker.

vad gör man åt det här egentligen???

Av Sara - 12 september 2007 14:05

Gå till kalaset ikväll endå,trots att HON kommer att vara hemma.

så idag blir en mysko dag.

ska bli spännande att se hur hon beter sig när vi är där.

Har en känsla av att hon troligen kommer att ignorera mig och bara prata med R.om ens det förresten...

eller,om hennes släkt är där samtidigt,kanske hon snarare lägger upp värsta fasaden och är jättetrevlig etc istället.

Hmmm...

Ska bli intressant hur som haver.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards