Alla inlägg under september 2008

Av Sara - 30 september 2008 12:07

 
Imorse när jag klev upp var det  - 2,4 C ute.Brrr
 
Igår var vi förresten iväg till Bil och fritid här i Gävle och beställde en ny 4-hjuling till mig.
 
Måste ju ha något att åka på.Speciellt nu när vintern närmar sig.
Jag håller på stressa ihjäl mig nu när jag cyklar.
Jag ska lämna och hämta Kev på dagis,hinna med bussar + att jag ska till jobbet osv,osv...
 
Det kommer att bli mkt lättare med ett vettigt fordon.
 
och den här är inte alls som den förra jag hade...
 
Det här är en EU-4-hjuling.Som en EU moppe alltså,fast på 4 hjul.
 
Så den här är mer ordentlig än den förra,som förresten bara var ren importskit!Det var ju en Dingo Kazuma 150cc.
 
Detta är en SMC US-50cc.
 
Får förhoppningsvis hem den i slutet av nästa vecka.
 
I lördags var jag till optikern.
Beställde 2 nya glasögon,varav ett par med själtonande glas.
De får jag om ca 2 veckor,men det brukar ju kunna gå fortare vet jag.

Av Sara - 22 september 2008 16:20

Ellerhur!
Tågresan gick jättebra,trots att det blev lite drygt att sitta hela dagen.
Men från Stockholm till Göteborg,åkte vi ju 1 klass och det var inte fy skam kan jag säga!
 
Sen var det bara att hoppa bak i 2 klass på hemvägen igen.Blä
 
Lilla valpen är ju bara helt bedårande.Vår lilla Lily...Eller Lillan,som R säger...Eller Lille-Bill,som jag säger då och då. Ha,ha!
Kärt barn har många namn.
 
maja är väldigt nöjd över en lekkamrat,men samtidigt är hon extremt svartsjuk och gör allt tvärtemot nu,bara för att få uppmärksamhet.Trots att den uppmärksamheten blir negativ.
Så hon är precis som ett barn som vill bli uppmärksammad.
 

Av Sara - 13 september 2008 18:36

Har nyss lämnat pojkarna hos sin farmor och farfar.
Det gick bra,men det känns jättekonstigt att de inte är hemma nu.
 
Inatt blir det till att kliva upp kl 03.00
Kl 05.10 avgår tåget och sen blir det då en heldag med tågåkande.
 
ironiskt nog ska pojkarna få gå på järnvägsmuseet här i Gävle imorgon.:-)

Av Sara - 12 september 2008 12:39

Sen bär det äntligen iväg till Götet... 
Usch,undrar hur jag ska kunna somna imorgon kväll,när inte kev är hemma och undrar hur HAN ska kunna somna när han inte är hemma?!! 
 
Det blir till att lägga sig jättetidigt iallafall,eftersom vi måste kliva upp vid 03.00 natten mot söndag.
Kl 05.10 går tåget.

Av Sara - 11 september 2008 12:17

Idag var det dags för informationsmöte på Folkan inför livskompetensutbildningen som börjar på måndag.
 
Och vem kommer inklampande där och inte min syster,som jag inte träffat på 3 år eller så!
 
Jag hängde inte alls med på vad de talade om där,jag ville bara därifrån...
 
Troligtvis ska ju hon oxå gå den här utbildningen samma tid som jag och det betyder att jag måste träffa henne 3 gånger i veckan..!
 
Nej,det här var inte alls något jag väntat mig...
 
Nu längtar jag bara ännu mer till söndag,så jag kan släppa allt vardagstänkande och bara slappna av ett tag...
 
Bara 3 dagar kvar...

Av Sara - 9 september 2008 08:04

Jo,det är min födelsedag,hurra,hurra,hurra!
 
Eller så skiter vi i det och går på som vanligt bara. ;-)
 
Usch,jag som - som vanligt - glömt att jag ens fyller år,väcktes av r imorse med en puss på kinden och ett grattis.
 
Jag burrade ner huvudet i kudden och grymtade missbelåtet,då han mycket väl vet hur mycket jag HATAR att fylla år.Det finns absolut ingenting att fira.
 
Min födelsedag betyder bara en massa jobbiga minnen från barndomen då jag aldrig fick ha kalas med kompisar etc.
Det firades bara med gamlingar hemma och det var t.o.m ofta så att inte ens mina egna syskon fick komma och fira mig...
 
Så tack,men nejtack till alla "grattis-sägare" ...
 
det finns absolut ingeting att gratulera,det är bara ännu ett år som gått.

Av Sara - 8 september 2008 12:01

Sen bär det äntligen av till Göteborg.
 
Det ska bli så skönt,trots att jag vet att jag kommer att sakna Kev hela dagen och kvällen före.
 
Snart...

Av Sara - 3 september 2008 15:24

tågresan.Och den resan betyder som sagt att vi blir barnlediga för första gången på 4 år!
 
Det känns lite mysko att vi längtar mer till den 14 sept,för att vi får göra något tillsammans - bara vi två,än just att vi ska hämta en ny valp.
Fast i.o.f är väl inte det så konstigt egentligen,eftersom vi inte ens sett valpen ännu.
Den enda bild på henne som vi fått,är väldigt suddig och hon står längst bak,så man ser inte ens färgen på henne.
Vet ju att hon är tigrerad,men jag vill veta hur ljust tigrerad.
Har skrivit och bett om bilder,men inte fått något svar.
Så vi får väl ge oss till tåls,tills vi får träffa henne personligen antar jag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards