Alla inlägg under augusti 2006

Av Sara - 28 augusti 2006 08:53

Igår målade jag klart i v-rummet och började tapetsera.så nu är en vägg färdig iallafall.på torsdag kommer säljarna till huset och sover över tills på fredag,då vi skriver det sista kontraktet på det.sen är det vårt.ska beställa kök på IKEA nu,så det är klart och till helgen ska jag tapetsera klart i v-rummet och måla golvlisterna och R ska lägga golvet där.sen är det bara en kamin som ska in i det rummet,innan det är helt klart,men efter nästa helg,går det ju att vara i rummet iallafall,så då ska vi ta ner en tv,så kidsen har ngt att roa sig med iallafall och så ska jag sätta upp gardiner,så det blir lite mysigt och hemtrevligt.kommer med en bild,så fort rummet är klart sen.Idag eller imorrn lovade kommungubbarna att höra av sig till R om ett preliminärt svar om kommunala VA.så jag håller tummarna för att svaret kommer idag och att det är positivt!vi måste få ut en elektriker som kan flytta elcentralen oxå,men alla har visst fullt upp nu.R har ringt runt till firmor i hela stan,men ingen har tid...sen måste vi få tag i en kakelsättare som kan komma och planera ut badrummet,så vi kan börja där oxå.Igår bestämde vi iallafall att vedspisen i köket åker ut.(Jag fick min vilja igenom!)Den är ju inte fager.det vore en annan sak om den vore i gjutjärn.så nu måste jag planera om köket lite igen.Imorse var jag så trött,så jag inte kom ur sängen förrän 7.00 och då blev det stress,för att hinna få kim till skolan i tid.han skulle ju ha sin första gympa idag.vi kom dit precis när de gick till gympan och då var vi blöta kan jag lova.det började spöregna,precis när jag körde ut 4-hjulingen från verkstaden.FYtalade om för fröknarna att kim säkert kommer att protestera ordentligt när de ska duscha och att de då inte ska särbehandla honom,som de på dagis jämt gjorde.det tyckte de var jättebra och sa att de kör hårda stilen och att ingen slipper undan.barnen måste ju lära sig att duscha efter gympan.hur ska det annars gå när han börjar 1:an nästa år.det är jättebra fröknar han har och det är synd att vi måste ta honom ur den klassen snart och flytta honom till en annan skola och en ny klass.hoppas bara att barnen där är lika toleranta mot hans egna sätt och att han får lite kompisar.lite kompisar som vill leka efter skolan också och inte bara under skoltid,som de här.och hoppas att fröknarna där nere är lika bra oxå.

Av Sara - 25 augusti 2006 10:24

R ringde och säljarna hade kontaktat honom om en ev tid för överlåtelse av huset på banken.de ville skriva antingen 1 eller 22 sept och då vill man ju såklart ha den 1!så jag ringde banken och frågade och hon trodde att den 1 skulle gå bra,så vi bokade tid kl 11.och om det skulle strula ihop sig,skulle hon ringa och omboka.så jag ringde upp säljarna och talade om datum och tid och de skulle göra allt för att få tag i en mini lastbil till den helgen,så att de kunde komma och hämta sina saker.så samma sak blev där...de ska försöka få tag i en bil och om det strular,ringer de så vi får omboka.så nu är det bara att hålla tummarna för att allt klaffar.isåfall blir huset vårt nästa fredag!!!R skulle ringa upp kommungubbarna igen idag,om det kommunala VA och fråga hur det egentligen ser ut med det.annars tar vi ut en konsult som fixar ansökningen för 3-kammarbrunn.enligt en kollega till R,kan de nämligen inte alls neka för VA när bostaden en gång varit en permanentbostad.det vore en annan sak om det varit ett fritidshus hela tiden.men nu håller vi ju såklart tummarna för att det blir kommunalt,så man slipper bråka i onödan med att lägga ner eget,bara för att sen om något år,måste byta till kommunalt endå,när de väl gräver in det hela vägen i byn.Det blir ju en hemskt onödig x-tra kostnad!

Av Sara - 25 augusti 2006 08:57

Ikväll ska vi ner till huset igen.R var ner i förrgår efter jobbet och rev bort ännu ett köksskåp och slipade lite på v-rummet.så ikväll ska jag slipa klart det,medans R river köket.sen ska jag tvätta av alla väggar och lister igen...innan jag efter det börjar måla tak och fönster.målningen blir ju knappast klar idag,så jag får ta resten imorrn,så att jag kan riva ut golvet och tapetsera på söndag.hoppas bara att den där teatern inte håller på så länge.vill ju få lite gjort i huset!

Av Sara - 24 augusti 2006 20:03

flyttklara små kissar om 2 veckor.1 bruntabby hane blev tingad ikväll,så nu är det bara 3 kvar.hanarna kommer ju att gå som smör i solsken när de är leveransklara,det är alltid honorna man blir sittandes med lite längre.så det är tur att det bara är 1 hona i kullen.skönt att det här är sista kullen nu och ännu mer skönt är det ju såklart,att man inte måste ta med kullen i flytten,utan de hinner,med råge,flytta innan det är dags.nu ska kev och jag kika vad som visas på tv framtill kl 21,då "Ghost whisperer" börjar.nu kom nog R hem oxå tror jag,om det inte var boråsarna som kom för att lämna av sin båt här...

Av Sara - 24 augusti 2006 12:22

Blir huset vårt.ska strax ringa baken och boka en tid för att skriva köpebrev och sen är det vårt!skönt att det blev lite tidigare iallafall.ikväll kommer en kvinna och tittar på Elton och Eros.Hon ville ha en av de två,som e bruntabby.efter turen till skolan imorse,blev det raka vägen hem för att tvätta och städa lite.sånt jag inte hunnit med så mkt på senaste tiden.inte för att jag var så noga nu heller,jag bara dammsög och torkade golven.skura toalett och dammtorka,får jag göra imorrn eller nåt.i helgen blir det fullt upp nere i huset + att r och hans pappa ska firas,eftersom båda har fyllt år.på söndag ska jag och kim på barnteater med r's mormor.har absolut ingen lust nu,utan vill bara få klart v-rummet,men hon har ju tyvärr redan köpt biljetter,så det går ju inte att backa ur nu...nej,nu ska jag ringa banken.

Av Sara - 23 augusti 2006 15:29

var vi ner till huset.Tyvärr blev det inte så mkt gjort,då jag inte klarade av att slipa väggarna så länge,innan yrseln blev för mkt pga blodförlusten.men jag fick iallafall halva v-rummet slipat,så i helgen slipar jag resten och sen kan jag måla tak och dörr och fönsterlister,innan jag tapetserar.förhoppningsvis blir jag då klar på söndag och då är det bara golvet som ska in där.R började riva bort lite köksskåp igår,men det blev bara ett,eftersom det satt så hårt.de kunde verkligen bygga rejält förr i tiden!vi har fortfarande inte fått svar om det kommunala vatten och avloppet,men jag håller fortfarande tummarna för det.annars måste vi ansökaom 3-kammarbrunn och riskera avslag på det med.och en sluten tank var inte att tänka på ens,sa de...*suck*de är så dryga i den här kommunen.jag menar,de SKA ju dra upp kommunalt där vi bor,men det finns inte på papper än och det är endaste därför de velar och drygar sig nu.herregud,det är väl bara att dra upp det till oss det och sen är det ju bara att fortsätta.grannen där nere vill oxå ha det kommunala,då han f.t bara har en sluten,gammal tank.så han vill ju oxå veta vad vi får för svar,så han vet om han oxå ska anmäla sig till det.

Av Sara - 22 augusti 2006 14:05

åker ner till huset igen ikväll.R behövde inte jobba över ikväll,så han e hemma runt 16.30-17.00vore bra om vi kom ner och fick slipa väggarna,samt måla lite tak och fönster etc.då kan jag tapetsera till helgen isåfall.men jag vet inte om jag orkar idag heller...fick mens igår kväll igen och har inte en enda binda hemma.skojjag får ju sån jäkla mensvärk och blir yr av blodförlusten etc,så vi får se vad som händer till kvällen.just nu har jag tagit mig en folka iallafall,för värken.ja,dwet låter nog konstigt,men värktabletter hjälper inte på mig...weirdo!

Av Sara - 21 augusti 2006 20:14

och klart med Boråsarna.Jo,jag sa boråsarna och inte boråsaren!Nu var de visst tillsammans igen och hon ska flytta med upp igen...oj,oj,oj...Nu är oxå killen från Luleå här och hämtar pumpen,så nu blir man 25 000kr rikare igen.ja,för en stund iallafall,tills man betalar av ett av lånen med de pengarna...Han som ringde från GBG och skulle bjuda över,ringde aldrig upp igen,men det är ju som det är.Turen kan inte vara på samma sida jämt.he,heNu ska jag dricka vatten,röka,bänka ner mig i soffan med en Snickers och lite saltlakrits och vänta på Prison break!Hej med er!Dröm söta drömmar...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards