Alla inlägg under april 2010

Av Sara - 23 april 2010 09:28

Here we come!  


Tidigt imorgon bitti sticker vi iväg mot Norrköping min älskling & jag.

Grabbarna ska vara hos farmor & farfar mellan lördag & söndag.


Robert ska få 2 nya gaddar.(Porträtt av pojkarna på varsin sida av bröstet)

& de tatueringarna ska han sen oxå tävla med på scenen där nere på söndag i katergorin Most realistic.  

Det är självklart Emilia som ska gadda honom.  


Vi ska bo på hotell & bara passa på att njuta.Det får bli som en tidig 10 årig bröllopsresa.  

Av Sara - 15 april 2010 12:03

Och nu är det MIN tur!  


Fick igår veta att jag blir utförsäkrad nästa vår...

Då tycker försäkringskassan att jag ska gå ut & jobba.

Och hur ska det gå till egentligen undrar jag bara?!!


jag kan knappt gå utanför dörren för guds skull!


Vart är vårt land på väg egentligen när man plötsligt tvingar ut alla sjuka i arbete igen!

tror de att man plötsligt bara ska "bli frisk" igen?!


Tyvärr blir det nog ingen ändring om det blir en ny regering igen heller.De "sparar" ju så enorma pengar på att tvinga ut folk.Men förr eller senare kommer det att bita dem i baken,då antalet sjuka bara kommer fortsätta att växa pga detta.

Jag har 1 år kvar av min sjukskrivning men under det året kommer jag bara att bli ännu sämre pga att FK hetsar & jagar mig hela tiden.& stressen över att veta att man kommer att stå helt utan inkomst om 1 år ska vi inte ens tala om! Arbeta kan jag inte,socbidrag har man ju inte rätt till eftersom vi äger eget hus.huset kan vi inte sälja,för då skulle vi gå back rejält etc,etc.


Det är lätt att sitta högt där uppe & ta alla beslut medans man hivar in storkovan & lever livets glada dagar.Kom ner på folkets nivå så får ni se sanningen i vitögat!

Bilderna var så mitt i prick!    

Av Sara - 6 april 2010 15:27

Sist jag skrev hade grabbarna sportlov.

Nu har de påsklov...  

Och jag är fortfarande hemma..!


Jo vi var ju iväg till skolläkaren för ett x antal veckor sen och hon håller med oss om att Kim behöver mkt mer hjälp i skolan än han får idag.så hon ska hjälpa oss med en ansökan till särskolan.

Så i.o.m det vill hon nu oxå att vi ska få en ny psykologbedömning på Kim & därför har jag ännu inte gått tillbaka till 3-klövern.(Till FK:s förtret kan jag f.ö tillägga...)

Det var meningen att bedömningen skulle göras veckan som var,men tyvärr blev psykologen sjuk och var tvungen att ställa in det,så nu satsar vi på att komma igång med det den 13 april istället.

Kims OP har förresten ännu inte blivit av.Kom på f.m på att det är nästan 1 månad sen jag ringde & pushade på dagkirurgen och de då lovade att det skulle ske snarast.


Eftersom vi inte hört ett ljud sedan dess ringde jag igen.

Och nu fick jag veta att de haft lite "strul" där, men de skulle se till att vi blev kallade innan SOMMAREN iallafall!   Idioter!

Vi skulle ju bara ha blivit kallade för 2 månader sedan enligt vårdgarantin!


Men,men...Nu slipper man ju gå runt och reta upp sig på att det aldrig dimper ner en tid i brevlådan iallafall...


Nu kom min sötnos hem,så nu ska jag gå & kika efter någon mat för idag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards