Direktlänk till inlägg 26 februari 2016

Helt jävla SANSLÖST!!!!!!!!!!!!!

Av Sara - 26 februari 2016 18:32

Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss.

Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände en utredning. & det visade ju klart & tydligt att J har ADHD/Asperger OCH är svagbegåvad... Om diagnoserna ställts tidigare hade vi & J kunnat få den hjälp & det stöd vi har rätt till & det hade definitivt besparat oss föräldrar alla påfrestande bråk,som man inte visste hur man skulle hantera & vi hade sluppit bli anmälda till soc vid 2 olika tillfällen,då dagispersonal & barnavårdscentralen ansåg att vi inte stimulerade J tillräcklig etc, & det var därför han var så sen i utvecklingen osv..!


Nu är han 15½ år gammal, men mentalt sett är han på det stora hela som en 9 åring.


Nu har hans lillebror K, som snart fyller 12 år, börjat uppvisa svåra problem oxå & han tappar fokus extremt lätt & har väldigt svårt att komma igång med uppgifter, vare sig det handlar om att göra sig i ordning på morgonen eller att hänga med i skolarbetet. Han är superintelligent dock,så några problem med begåvningen är det då rakt inte. Men han kan bara inte använda sin intelligens på rätt sätt. Skulle personligen vilja säga att han definitivt har ADD, sen vet man ju inte om det slutar där. Det kan mycket väl vara mer.


Men vi skickade hursom in en egenremiss till BUP, efter att skolan kontaktat oss med stor oro för K.


Men efter mycket väntande fick vi alltså detta till svar idag...


 


Så nu måste vi vända oss till vår (inte så sammarbetsvilliga) rektor för att vidare ansöka om psykologutredning...


Samtidigt håller vi på att utreda J för att han fortfarande inte växer & går upp i vikt som han ska & eftersom Barnkliniken här i Gävle inte lyckats komma fram till något över huvud taget på alla dessa år, krävde vi till slut att få komma till Akademiska i Uppsala,så nu måste vi pendla fram & tillbaka dit för undersökningar.

& inte nog med det så har ju även jag varit under utredning de senaste 1½ året för magen & inte heller mig har de inkompetenta Gävleläkarna hittat nåt på,så nu väntar oxå jag på tid i Uppsala.

Har tvingats gå igenom gastroskopi,2 st koloskopi, magnetkameraröntgens, datortomografier etc...

Inte konstigt att man känner sig smått slutkörd & motarbetad...


Men jag kämpar in i döden för mina barns skull!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Av Sara - 14 februari 2016 20:46


 Såg att jag inte ens hade uppdaterat när vi flyttade in i huset... Vi flyttade in 2 december 2014 & det var en helt underbar dag. Från att bo i stugan på <50 m2 hos svärföräldrarna, till att flytta in i ett sprillans nytt, egendesignat OCH ege...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards