Alla inlägg under december 2010

Av Sara - 16 december 2010 14:08

Jo...Igår började jag då med Litium,så nu ska det bli spännande att se vad som händer.Om 1 vecka ska jag ta en massa prover på HC för att kontrollera olika värden.Detta kommer jag att måste göra ofta i början & senare var 4:e månad.

Av Sara - 2 december 2010 10:00

Exakt 2 veckor efter att Kev fått sin första koppa,fick Kim sin första.Nu har han varit hemma 1 vecka och han bara njuter av att få vara ensam hemma hela dagarna.Kev är på skolan,Robert jobbar & jag är på kurs.fast idag är jag ledig på f.m,så nu är han lite grinig för att jag är hemma.:-)Får se om jag överhuvudtaget orkar åka in till e.mNu är det bara 1 vecka kvar av kursen,sen är det dags att lämna in affärsplanen och invänta besked om Starta eget bidraget.Men jag är 99% säker på att jag får det,så jag är inte alls orolig.Vilken kyla vi har!- 22 grader är det ute nu & igår var vi iväg till Jula och köpte nya oljeelement eftersom luftpumpen inte klarar av den här kylan.Igår morse när Robert klev upp var det bara 12 grader inne och då fick jag nog!Så nu är det mkt behagligare,men man är ju nervös över hur elräkningarna kommer att se ut denna vinter...Den högsta var ju runt 5000kr på 1 månad förra vintern,men nu blev det ju svinkallt riktigt tidigt,så risken är nog stor att det blir värre i år.& speciellt oxå med tanke på att vi köpt fler element som står & går.Var iväg till läkaren igen oxå ja...Han tyckte att eftersom jag svarat så bra på Orfirilen,var det väl egentligen ingen tvekan om att jag har en lindrig Bipolär sjukdom och nu ska de sätta in Litium istället,eftersom jag har fått mer problem med magen av Orfirilen.(Fast risken fanns ju att jag kunde bli ännu sämre av Litiumet) Suck!Så när man nu ska börja ta Litium,måste man oxå börja gå på täta kontroller för att hålla koll på olika värden i kroppen.Det är ju en riktigt farlig medicin att ta och jag kan inte påstå att det känns roligt att börja med den.Men,men...Vi får väl se vad som händer...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards