Alla inlägg under maj 2007

Av Sara - 30 maj 2007 16:19

och tyvärr blev det att röka.

så efter nästan ett halvår,är man nu rökare igen...

Av Sara - 29 maj 2007 14:07

En nära vän som jag inte haft kontakt med på ett tag,tog kontakt med mig nu via Msn och vi talade ut om det som gjorde att vi inte pratade på ett tag.

det känns jätteskönt...

Av Sara - 28 maj 2007 19:48

det är ju iallafall bra för den nysådda gräsmattan.

men jag hoppas att det är soligt eller iallafall uppehåll imorgon.

kim ska tillbaka till skolan imorgon igen,efter olyckan.

han är fortfarande lite blå runt ögonen,men det ser mkt bättre ut.



Av Sara - 27 maj 2007 11:38

Tror att lilla jag har strulat till det lite för mig själv...

Röker när jag dricker öl,trots att jag slutade helt efter nyår.

nu har det blivit lite mkt röka på sista tiden och det känns lite som att man e fast igen.

men ska jag vara ärlig känns det som att jag inte ens orkar bry mig längre.det är så jäkla mkt skit i mitt liv nu endå.

jag bryr mig inte ett skvatt om vad det gör med hälsan och så,utan det enda jag har ågren över är att det är så dyrt att röka.


ja,ja,skit samma,

nu ska jag ta mig ett bloss och så får det gå som det går!

Av Sara - 24 maj 2007 15:45

Gud,vad hemskt!!!

R ville skaffa en 4-hjuling till pojkarna,men jag var nervös över det eftersom jag vet hur tafatt etc kim är och därför sa jag nej.

men så skaffade grannen en till sina barn och dagen efter kommer robert hem med en till pojkarna,som han då fått genom ett jobb och då kunde jag ju inte säga så mkt.

igår kom grannen över med deras 4-hjuling och ville låna kompressorn för att pumpa däcken och så kom roberts lillebror.

våran togs ju såklart oxå fram och r's bror körde med grabbarna.

sen satte kim sig på den och r sa att han skulle vänta,så att r kunde hjälpa honom och köra med honom.

men helt plötsligt bara kör kim iväg på 4-hjulingen.full fart rakt ut i vägen och fick såklart inte stopp på den,eftersom han inte kan köra den.

han for rakt ner i diket på andra sidan vägen och ingen hann stoppa honom.

han voltade och hamnade under maskinen och alla var framme direkt.

kev fick panik och började skrika som en tok och kim skrek av smärta och rädsla.

jag flög fram och lyfte upp honom och gick in på gården och satte ner honom och redan då började hela ögat muras igen på honom och en ful bula bildades i pappan.

han skrek och var knappt kontaktbar och det blev inte bättre vad vi än gjorde eller sa,så till slut fanns inget annat val än att åka in till akuten med honom.

där blev han väldigt dåsig och jag fick ruska på honom hela tiden för att han inte skulle somna,ifall det var en hjärnskakning eller värre.

läkaren lade in honom för observation och kim och jag blev kvar över natten.

nu är vi hemma igen och tack och lov var det ingen fara.han fick dropp över natten och sköterskorna väckte honom var 30 minut för att han inte skulle komma in i djupsömn.

nu ser han hemsk ut.värsta blåtiran och en blå bula i pannan...

han får inte göra ngt för ansträngande på 2 veckor,eftersom han kan ha en mild hjärnskakning.

r ringde skolan imorse och talade om att kim inte kommer mer den här veckan och biggan som svarade,(hon är en riktig hönsmamma),tjurade och menade att vi minsann får hålla bättre koll på honom efter det här!!!

Bitch!!!

men vilket skrämselskott alltså...

allt gick i slow-motion när det hände och först nu efteråt fattar man hur illa det faktiskt hade kunnat gå.

tack gode gud för att pojken hade hjälm på sig...

Av Sara - 23 maj 2007 10:04

Jag lever fortfarande,trots att det kanske inte verkat så på sista tiden.jag vet att det var länge sen jag bloggade nu...


Kev har hunnit fyllt 3 år,med mycket presenter och mkt tårta.(Tårtan var såklart viktigast.Ja,iallafall för mig...:-D)


Bror Dennis kom hit en dag på MCn och hade med sig en massa fika och det var verkligen en glad överaskning.Att bror kom alltså,inte att vi fick fika...Hi,hi!


Hela helgen hade vi R's systers blandrashund här och det mina vänner,är ett riktigt nervknippe!

Skällde på allt och var så nervös hela tiden,så jag nästan trodde att hon skulle krypa ur skinnet.och till råge på allt så hatar hon Maja...*Djup suck!*


Igår var R hos tandläkaren för en årlig undersäkning.

2 hål,har han och det kommer att gå på uppåt 2000 spänn att laga!!!

Helt sjukt alltså!

vill inte ens veta hur tillståndet i min mun är och jag har inte varit på en undersökning på nästan 10 år...*wow*

Ja,ja...

efter det tog han ledigt resten av dagen och vi stack ut till valbo och hämtade köksfläkten som vi beställt på elgiganten och sen tog vi en sväng in på Jennys hund & katt för att provköra deras hundcafe.

det var supermysigt och jättekul när man för en gångs skull fick ta med sig hunden in på ett fik.

fast maja stressade ju nästan sönder sig själv,så som hon alltid gör i nya situationer,så när vi gick mot bilen igen,fick hon skitsjuka över hela asfalten! Blä!

självklart var det slut på skitpåsar i bilen,så R fick springa in på hundshoppen igen och köpa nya.Bla,bla


sen blev det en tur till *# butiken och där köpte vi en varsin ny mobil.

jag valde en Sandfärgad Nokia 6085 och R fick en 6131.

härligt med en modern mobil,som faktiskt tom kan ta emot MMS etc.*Whohoo!*

men med min tur funkar den ju såklart inte som den ska,utan i den fanns inga förinstallerade program överhuvudtaget.*Grrr*

inga spel,inga javafunktioner som utlovat,inga ringsignaler...nej,ingenting!


så R ringde dem nu på morgonen och de skulle beställa hem en ny mobil till mig,så får jag lämna tillbaka den här.

så den får duga så länge iallafall,men sånt här händer alltid mig...


nu väntar jag på att R's morfar ska hämta mig och kev.han ska skjutsa oss till S-bro för att gå på BVC för 3 års kontrollen.

Av Sara - 15 maj 2007 09:59

Idag fyller gamle far 72 år.

GRATTIS pappa!!!

synd att det råder såna här omständigheter nu bara,annars kunde vi syskon med familjer ha åkt upp och firat pappa,men han är ju nyopererad för tarmcancern och vi får inte utsätta honom för minsta lilla förkylningssmitta etc eftersom han vilken dag som helst ska få nya cellgifter.


Det känns så skrämmande,för jag kom just nu på att det här kanske,troligen är pappas sista födelsedag...

Av Sara - 1 maj 2007 16:35

Då hade han försökt få tag i oss sedan dagen före.så han var på dåligt humör kan man säga...

inte bara på grund av det såklart,utan värst eftersom han hade skapligt ont nu efter OP och han längtar ju förstås hem.

jag skickade sen över telefonen till dennis som pratade med pappa ett tag och blev ganska tagen av samtalet...


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards