Alla inlägg under december 2007

Av Sara - 29 december 2007 16:26

Inte i det här huset iallafall.

Nu är julen över och idag har allt pynt och trams åkt ut igen.

Det enda som är kvar är gardinerna och ljusstakarna.Allt ljus är ju tveklöst det bästa med julen,så det spar jag gärna ett tag till.


Snart är det nytt år igen oxå...Puh,vad tiden går.

På nyårsaftonen blir vi som vanligt bara hemma.

Enda skillnaden iår,är att vi inte kommer att vara ensamma,så det blir inte bara som en vanlig dag.

J och A och lille W kommer hit på middag.

så jag kommer att göra dragonkyckling med potatis och sallad.

De tar med efterrätt.

så får vi väl se om det blir någon öl eller så till maten.

det blir det väl säkert.

De tar med sig sin hund Ouzo oxå,en stor,svart Hovawart,eftersom de såklart inte vill att han ska vara ensam när det skjuts de där eländiga raketerna etc.Ett rent sattyg,som kunde förbjudas,enligt mig!

Så vi får spärra av lite,åtminstonde i början,så att han och Maja hålls separat,med tanke på att hon är högdräktig.

Hoppas inte hon blir för stressad av allt smällande på kvällen...

förra året blev hon väldigt orolig av det.

Av Sara - 26 december 2007 19:07

Tog jag hem idag...

Den vann jag på auktion när jag var liten.

och eftersom styvmor var sjukt pedant,syns det ju inte ens att någon har lekt med den eller de två dockorna som är med.

jag hade ju hoppats få ge den till min egen dotter en dag,men tyvärr blir det ju inte så...

 och att spara den till en eventuell sondotter,känns ju väldigt långsökt och tråkigt.

om någon av pojkarna skulle få en dotter när de blir stora,kan man ju bara tänka sig hur dockorna är utformade då,med tanke på vad dagens dockor kan göra,i skillnad motför mina gamla,som bara ligger där i plast och tyg.

så att då få ärva farmors gamla orörliga dockor,är nog knappast någon hit...


så jag har beslutat att ge min docksäng till R's lilla systerdotter Tuva.

än så länge är hon ju för liten att leka med den,hon är ju bara 5 månader,men förhoppningsvis kommer hon att uppskatta den när hon blir lite större.

jag tänkte börja med att ha den här,så att hon får leka med den när hon kommer hit och om hon tycker om den,får hon ta hem den då.


på tal om Tuva,så ska ju hennes mamma,(R's syster J),börja plugga igen nu i slutet av januari.det är på distans,men 1 vecka i månaden har de lektioner på skolan och då ska Tuvis vara här med mig.

så kev kommer att vara ledig från dagis 1 vecka i månaden då.blir nog han väldigt glad över.:D

Fast han blir nog lite svartis över att Tuvis ska vara här så mkt.

det blir ju från morgon till kväll.

de första två månaderna blir kämpiga,då jag kommer att ha både kev,Tuvis och ett gäng VALPAR att sköta om,men jag ställer upp endå.


det får bära eller brista helt enkelt.


Av Sara - 26 december 2007 18:58

Idag har vi vart och hälsat på pappa och styvmor.

pappa var väldigt hängig...yr och matt,men envis som han är,skulle han minsann inte ligga och vila,utan han skulle såklart vara med där pojkarna var.

de blev glada över att vi kom och det var roligt för oss att åka upp oxå.

Maja lämnade vi hos R's föräldrar,eftersom hon är högdräktig nu och jag vill inte utsätta henne för resan upp och sen stressen av att vara där uppe.

inte för att hon inte var stressad där.

hon kissade inne och hade sen diare' och totalt matvägrade.

när vi hämtat henne och kom hem,gjorde jag direkt iordning en sats med valpfoder och majsvälling till henne och det slukade hon i ett huj,kan jag lova!

efter en liten stund började hon springa runt benen på mig igen,så jag lade upp mer valpfoder och även det slank ner,så hon var rejält hungrig och det är ju såklart inte så konstigt.


R byggde iordning valplådan för några dagar sedan och Maja ligger där mest hela tiden nu och har så smått börjat "bygga bo" där.


snart blir det valpar i huset! Yey!!!

Av Sara - 26 december 2007 18:57

BV=Beräknad valpning ;)


Men sen kan det ju såklart dröja några dagar till oxå,men fr.o.m då,är det fritt fram för de små.

Av Sara - 24 december 2007 20:50

Äntligen är man hemma igen efter en lång eftermiddag hos svärisarna...

 god mat var det och som ni ser på bilderna fick pojkarna klappar och dem blev de överlyckliga för.

den ena bilden är R som håller i sin härliga systerdotter/pojkarnas lilla kusin.


Imorrn blir det slappa och på annandagaen bär det av till ström.


nu ska jag bara slöa lite.

trött... 

Av Sara - 23 december 2007 17:29

Usch,imorrn är det julafton igen och ännu ett år har gått sedan sist.

var det inte för ungarna,skulle jag inte bemöda mig att kliva utanför dörren imorrn ens.

Nu är det samma sak som de senaste åren som gäller,dvs firande hos svärföräldrarna.

det enda som är + med det iår,är ju att vi nu bor i samma by,så vi kan låta bilen stå hemma om vi vill.Fast det vill vi inte. Ha,ha.

Nej,vi åker väl dit till Kalle Anka-dags så där.

sen äter vi och inväntar tomten,men efter det bär det raka vägen hem igen.

vi har ju en bra ursäkt för att åka hem tidigt iår.Maja är ju högdräktig och vi vill inte lämna henne så många timmar själv.


inte för att vi egentligen behöver en ursäkt för att åka hem...svärisarna blir så glada om de slipper ifrån alla så tidigt som möjligt endå...


På annandagen sticker vi upp till ström och hälsar på pappa och styvmor och dit är man iallafall alltid hjärtligt välkommen.


Nåja...

God Jul på er,eller nåt sånt!

Av Sara - 23 december 2007 16:22

Snacka om att lilla Maja har blivit stor nu alltså!!!

och då är det endå drygt 2 veckor kvar,så man undrar ju vart det här ska sluta!

För ca 1 vecka sedan började man kunna känna rörelser där inne och nu huffas och knuffas det mest hela tiden.Det är så mysigt att se och känna hur de bökar runt där inne,fast Maja tycker nog att de kunde vara mer stilla.

ska verkligen bli spännande att se hur många valpar det är...


vi har i familjen gjort det till en liten tävling,att gissa hur många det blir och den som vinner får ett pris.exakt vad har jag inte lyckats klura ut än,men jag har ju några dagar på mig.


Kev tror iallafall att det blir 4 valpar.

Kim tror att det blir 5 stycken och

då drog jag till med 6 stycken.

R tror lika som Kim,att det blir 5st,så om de har rätt,får de dela på priset.


Av Sara - 23 december 2007 16:22

Snacka om att lilla Maja har blivit stor nu alltså!!!

och då är det endå drygt 2 veckor kvar,så man undrar ju vart det här ska sluta!

För ca 1 vecka sedan började man kunna känna rörelser där inne och nu huffas och knuffas det mest hela tiden.Det är så mysigt att se och känna hur de bökar runt där inne,fast Maja tycker nog att de kunde vara mer stilla.

ska verkligen bli spännande att se hur många valpar det är...


vi har i familjen gjort det till en liten tävling,att gissa hur många det blir och den som vinner får ett pris.exakt vad har jag inte lyckats klura ut än,men jag har ju några dagar på mig.


Kev tror iallafall att det blir 4 valpar.

Kim tror att det blir 5 stycken och

då drog jag till med 6 stycken.

R tror lika som Kim,att det blir 5st,så om de har rätt,får de dela på priset.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards