Alla inlägg under januari 2007

Av Sara - 27 januari 2007 17:46

Nu ska vi strax åka och titta på border terrier valparna hos svärföräldrarna,samt få en efterlängtad kaffe.har inte sett de små liven sedan de var 2 veckor och nu är de 5 veckor.de är inte kvar så länge till.men gud,vad vi längtar tills vi får ta valpar oxå...letar för fullt efter en till fralla nu och det är ju en hel del valpningar och parningar på G nu,men vi vill ju gärna ha en fawn den här gången,men det är ju nästan omöjligt att få tag på.en fralla-valp överhuvudtaget är grymt svår att få tag på,eftersom de är så svåra att avla fram.och sen så kostar de ju därefter oxå...tror att jag ska sätta ut 4-hjulingen framöver,eftersom jag knappt använt den sen vi flyttade ner hit.

Av Sara - 26 januari 2007 12:05

var ut på Jennys hund & katt igår kväll för att köpa en jacka till stackars Maja,som håller på frysa ihjäl när vi är ute och går i den här kylan som varit ett tag nu.hittade en jättebra,snygg mockaimitation med foder för dryga 100 lappen.vi skulle oxå ha ett nytt halsband,då strypet varken funkar,eller är speciellt varmt och skönt i kylan.eftersom vi har ett nytt läderkoppel,ville vi ju såklart ha ett läderhalsband.Maja var med in i affären,på begäran av personalen.Hi,himan kunde tro att Fransk bulldogg var världens gulligaste hund,som folk håller på så fort de får syn på en.(ok,de är ju faktiskt de gulligaste oxå!)personalen ropade fram R med Maja till kassan,medans jag kollade priser på halsbanden.R ropade att jag skulle komma och jag ramlade nästan baklänges när jag såg Maja.Jo,hon hade blivit en provdocka för nya halsband.Hon stod uppställd på disken med ett rosa "diamanthalsband" på sig! BLÄ!efter det fick hon ett lila halsband med en massa krusiduller,blommor och bling-bling på.visst,det var faktiskt ganska sött.(säkert för att jag älskar lila)nä,bort med det söta sa jag och fram med nitarna och annat tufft.så de plockar fram det coolaste halsband vi någonsin sett.ett svart läder med silverfärgade dödskallar på!Men jag såg prislappen och kände hur ögonen spärrades upp.R däremot fattade inget och pushade på mig att vi skulle köpa det.till slut tog han av det och såg priset och då vände vi och gick tillbaka till hyllan i bak istället.alltså,halsbandet kostade 450 spänn!!!så jag hittade snabbt ett annat i brunt läder med vad som kändes som bronsade fornnordiska metallbitar på.skitsnyggt det med och kostade bara 100 kr.sen blev det McDonald's och hem igen.får se vad det blir idag.R jobbar ju idag oxå,lika som igår,bara för att rörkrökarna inte kunde rappa på lite så de blev klara.

Av Sara - 26 januari 2007 11:56

Jädra vatten!jovisst,vi fick ju tillbaka vattnet efter flera dagar och mkt om och men,men bara varmvattnet...då tänker väl många att det är väl inte hela världen,det är väl huvudsaken att man har varmvatten.jo visst är det skönt att kunna duscha,men det är oxå det enda som vi har nytta av varm-vattnet för.utan kallvatten,kan vi inte köra diskmaskinen,inte tvättmaskinen...vi har ett skapligt berg med tvätt kan jag tala om och minusgraderna har inte gett med sig ett dugg förrän idag då det är -1,5 C,istället för det vanliga -12- -19 C,som det har varit den sista tiden.men,minus som minus...så kallvatten-rören lär knappast tina upp för det.vi har en kupevärmare står under huset nu för att förhindra att varmvatten-ledningarna åtminstonde inte fryser igen.

Av Sara - 26 januari 2007 11:53

Lilla älsklingen har blivit 1 år!eller ja,hon fyller om några dagar,men endå...

Av Sara - 22 januari 2007 12:01

Jag blir galen!!!idag är måndagfen äntligen kommen och vi skulle köpa grejor för att få tillbaka vattnet igen,efter att ha varit utan riktigt vatten hela helgen.då kommer värsta snöovädret igår och inatt,så R jobbar ju fortfarande med snöröjning och sandning...och nu är vattnet helt slut igen...det finns inte en droppe i hela huset och jag börjar bli väldigt nödig igen!och om 2 timmar ska jag hämta kim på skolan oxå,om inte r kommit hem tills dess,men det verkade inte som att han skulle hinna det.skoj,när man är nödig och magen värker!sen måste vi åka ut till N-sundet till vårt allra första hus,som vi flyttade ifrån för 2½ år sedan,för de hade helt plötsligt fått vår post dit!normalt...Hallå posten,vad sysslar ni med?!!

Av Sara - 21 januari 2007 18:34

Ja,det blev dagens middag och gott var det.MmmmmmR kom nyss innanför dörren,efter sin prommis med Maja.Det är otroligt vad det har snöat idag och det bara fortsätter.Fy för vintern.R kommer ju att måste jobba inatt,stackarn,så imorrnbitti får jag gå med kidsen till skolan,så man får hoppas att det inte snöar,blåser eller är så jädra kallt då.

Av Sara - 21 januari 2007 10:59

Jag är nödig,del 2...Frustrerande värre!Ett helt nytt system för vattnet och igår pajade det,så nu är vi utan vatten och inget är öppet förrän imorgon.vi har kallvatten,som vi kan fylla på lite,då och då,bara för att kunna spola i toan,men man får hålla sig länge åt gången...det är inte skoj att vara utan vatten så här och speciellt inte när man inte har duschat på flera dagar och håret börjar kännas som att det är dränkt i matolja.kidsen skulle ju verkligen oxå behöva duscha,speciellt kim,som ska till skolan imorrn,så man får väl skämmas och folk lär väl tro att vi inte sköter ungarna...

Av Sara - 20 januari 2007 10:42

som rökfri!Grattis till mig

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards