Alla inlägg under september 2006

Av Sara - 29 september 2006 13:52

pratade nyss med r,som säger att han nu talat med kommunen...de har inte ens registrerat pappren än och även om de skulle ha gjort det,kan vi inte få förhandsbesked,för det har de slutat ge ut??!sen när då,säger jag bara?!!så vi kan få vänta på svar i 6-8 veckor om vi har otur!!!hallå,vi ska flytta in i huset om 4 veckor!!!

Av Sara - 29 september 2006 12:55

imorse vaknade jag inte förrän 8.00,så det blev ingen skola för kim idag...;-)14.30 ska jag,kidsen och Maja ta bussen ner till stan och möta upp R.ska handla färg,penslar etc,etc och sen åker vi ut till huset och börjar på för helgen igen.var ner igår kväll och målade lite mer på bröstpanelen i köket och kollade varorna som kommit.det verkar inte som att skadan gått igenom till godset på det skadade paketet,men vi har inte plats i ladan för att kunna öppna det riktigt än och det var ju såklart duschhörnan i glas,som låg i paketet.har mailat till DHL om att ett kolli saknas och väntar svar från dem.om 2 minuter är kl 13 och då ska r ringa till kommunen och höra om vi kan få ett förhandsbesked,så nu är det spänt och nervöst,men jag har en känsla av att vi inte kommer att kunna få ngt besked redan.man har ju lärt känna den här kommunen vid detta laget och är det ngt de kan,så är det att dra ut på saker och ting...Grrr!!!

Av Sara - 28 september 2006 14:31

idag kom först badrummet,som r's morföräldrar tog emot imorse.ett paket var skadat och ett fattades,så vi måste åka ner idag och kolla vad som fattas och om varan är skadad i paketet,eller om det baar är själva paketeringen som är skadad.sen skulle vitvarorna komma kl.13.15men kl. 14 ringde butiken till min mobil och sa att ingen var vid huset och att leverantören hade stått och väntat ett tag.så jag fick kasta mig på telefon och ringa r's mormor och hon hade missuppfattat r och trodde att de skulle ringa innan leverans.så r's morfar åkte dit illa kvickt.r's mormor bröt ihop och blev helt förstörd för att hon missuppfattat,trots att jag talade om för henne att sånt händer och att det,såklart,inte alls gjorde ngt.hon vart rädd att det skulle bli ngt strul och att butiken skulle kräva ersättning för förseningen,men de gjorde de ju såklart inte.tyckte så synd om henne.hon ringde nyss upp och sa att allt hade gått bra iallafall och lät lite gladare...kim fick följa med en kompis hem för första gången idag...typiskt att sånt händer nu när vi ska flytta.han som aldrig haft en enda vän...

Av Sara - 27 september 2006 15:27

talade nyss med kims nya lärarinna i nya skolan.vilken toppenkvinna!hon hade helkoll på barn med hans problem och hade jobbat mkt med såna barn.tyvärr blev det inte lika bra för kev's del,då det visade sig att det är lång kö till dagis.det är minst 12 st före honom i kön...så det kommer att ta tid innan vi får in han på dagis...

Av Sara - 27 september 2006 12:48

både vitvarorna och badrumsinredningen.stackars r's morföräldrar får fullt upp,eftersom de är de som ska ta emot allt.;-)

Av Sara - 26 september 2006 17:23

är på G.men man tycker ju att de kunde ha hört av sig.speciellt eftersom jag mailat butiken 2 ggr och frågat vad som var på gång eftersom de aldrig hörde av sig.så jag ringde idag och kaminen var nu på efterskickad och de skulle höra av sig så fort den kom in.talade om för skolan idag att kim bara kommer att gå kvar nästa vecka och sen får han vara hemma.jag känner sån tidspress nu och orkar inte hålla på tänka på tusen saker hela tiden.det räcker med att man går runt och nipprar över renoveringen,packning och flytt...orkar inte tänka på att han ska till skolan och jag ska packa ditten och datten till gympa,utflykter etc.r har bråkat med sin chef igen idag,som tycker att han ska jobba från morgon till sen kväll,7 dagar i veckan!det kan idioten glömma.speciellt nu när vi har så mkt på hemmafronten.r har jobberbjudanden på andra ställen och har nu sagt att ska det vara gnälligt osv,så går han.idag blev det mumsiga våfflor med grädde och hallonsylt till middag och för en gångs skull ville kev tom ha mer mat!!!han som aldrig äter ngt alls annars...

Av Sara - 26 september 2006 11:33

Igår tog jag hem en dvd-rip av en film jag hittade och blev nyfiken på..."The lake house" heter den och Keanu Reeves och Sandra Bullock agerar återigen tillsammans,sedan "Speed".måste säga att den var helt underbar...den släpps på DVD i sverige i December och jag råder er verkligen att se den.sen hittade jag oxå på Anne på grönkulla-serien på Megastore.se igår och jag som velat ha den så länge...så jag kunde inte motstå det,utan skickade efter alla 3 filmerna för 399kr.De ska jag nog spara på tills vi flyttat ner till nya huset,så man kan krypa upp i nya sofforna,tända en brasa i kaminen och bara njuta av en riktig klassiker..

Av Sara - 25 september 2006 08:56

men nu börjar man verkligen få panik!herregud,med tanke på att vi bara har tid att renovera på helgerna,betyder det att vi nu bara har 8-9 dagar på oss att få huset beboeligt!!!och då har vi ju fortfarande inte vatten och avlopp!får förhoppningsvis ett förhandsbesked nu i veckan,så maken kan börja gräva till helgen...men vi behövde ju ett grannes intyg och den tanten e helt störd och även fast R visade precis hur allt skulle hamna,så vill hon se papper på allt innan hon skriver på...och pappren ska konsulten skicka in till kommunen idag,så nu har vi sagt att det får bära eller brista...så om kommunen endå kräver hennes intyg,får vi fixa det i efterhand.vi kan inte hålla på bråka om sånt här nu.vi måste få in VA i huset,så badrummet kan byggas upp och köket får VA.ska vara ute ur det här huset om 1 månad...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards