Alla inlägg under augusti 2007

Av Sara - 28 augusti 2007 08:14

Idag fick jag ringa till skolan och sjukskriva kim för idag och imorgon,till att börja med.

Både han och kev har en rejäl förkylning och jag hoppas bara att de båda är tillräckligt pigga på torsdag,för att vi ska kunna åka till skolan och knäppa klassfoton.


Min mage är det fortfarande knepigt med och jag blir så less!

Fattar inte vad det är frågan om egentligen...

Av Sara - 24 augusti 2007 13:12

Var helt ok efter flerdagars-magsjukan igår och njöt av att vara på väg tillbaka till mitt gamla jag igen.

Hade bara lite småvärk i magen,och var fortfarande helt matt och slutkörd men inget illamående eller så alls.


gick så och la mig vid 23.00 igår,efter att ha tittat på andra delen av "Human trafficing" och somnade omgående.


vaknade igen 04.00 av att magen höll på vända sig ut och in...

efter att försökt kämpa emot illamåendet några minuter och insett att det var lönlöst,var det bara att springa till toan och kräkas.


nu mår jag inte illa längre,men värken i magen sitter ju i ganska starkt och jag har en huvudvärk som heter duga,trots att jag tagit alvedon och mattheten är inte direkt bättre heller,om jag säger så...

så ikväll när jag går och lägger mig,kommer jag att vara nog så nervös att nattens händelse ska upprepas.

usch,vad jag hatar att kräkas!

Av Sara - 21 augusti 2007 19:14

Fy tusan,säger jag bara!!!

I fredags började jag känna av ett svagt illamående,men inget som störde mig direkt.

På lördagen var illamåendet värre och magen bubblade hela tiden,men jag tänkte att det kanske bara berodde på de 3 folkölen jag tagit kvällen före.

det blev värre till kvällen,men inget mer.

På söndagen trodde jag att jag skulle gå åt...

R fyllde år och vi hade besök två gånger under dagen och jag mådde sååå illa!

så blev vi bortbjudna på middag på kvällen och det gick endå skapligt,trots det eviga mullrandet i magen...

men när vi kommit hem,lagt kidsen och satt oss vid tv:n,var det kört...

det var bara att springa på toa och där fick jag sitta länge och väl.men jag klarade mig iallafall från att kräkas.

jag kröp ner i sängen så fort magen tillät,efter att ha proppat i mig 2 Imodium.

sen började helvetet på allvar...

jag vaknade vid 1,vid 3 etc,etc.

det värkte och mullrade så hemskt i magen hela tiden.

och det enda jag kunde tänka på var att denna morgon skulle jag följa kim till hans allra första skoldag!

morgonen kom alldeles för fort och jag fick börja dagen med 30 min på toa.

vid det laget var jag helt slaktad efter nattens oroligheter.

så jag fick ringa R på jobbet och tala om att jag inte kunde följa med kim till skolan,så han var tvungen att lämna jobbet en stund för att följa med istället.

och gårdagen var verkligen ett rent helvete!

jag fullkomligt tömdes på all kraft och energi och sprang på toa hela tiden och när jag inte satt där,låg jag i soffan,totalt utslagen och kämpade emot illamåendet och den upp och nedgående febern och fattade inte alls vad som var fel med mig.

halvvägs in på gårdagen började dessutom en fruktansvärd huvudvärk krypa på,vilket jag definitivt inte hade ork att hantera och pga illamåendet,kunde jag ju inte få i mig en alvedon heller...

r var tvungen att jobba över och kom inte hem förrän 19.00 eller så och vid det laget var allt ännu värre och pojkarna mer eller mindre helt utan tillsyn.

det tog inte lång stund efter att r kommit hem innan jag för första gången blev tvungen att rusa på toa och kräkas.

sen vinglade jag in till sängen,helt bortdomnad i ett töcken och ramlade ner på kudden med huvudet sprängandes och magen mullrandes...

R sa att jag var helt borta och det gick inte att få ett vettigt ord ur mig.

så inatt tror jag att jag sov ganska tungt,men endå oroligt,för jag hade stygga besvär att vakna imorse när r väckte mig för att jag skulle göra kim iordning för skolan.

först kände jag inget i magen,men det tog inte många sekunder att inse att det återigen bara var att springa till badrummet.

och inte nog med denna jäkla magsjuka,nä nu har jag dessutom åkt på den månatliga...

men hur som helst,har det iallafall varit lite bättre idag.

jag har ju fått spenderat mestadels av tiden på toa,men inte kräkts något mer iallafall och illamåendet är inte lika starkt,så jag har t.o.m lyckats trycka i mig en risifrutti och ett äpple idag.nog för att det krävdes all viljestyrka jag har för att lyckas svälja ner det,men endå.jag var tvungen att få något i magen för att kunna ta en alvedon mot huvudvärken som hotade att komma tillbaka idag igen.

nu bara hoppas jag att det här kan ge med sig under natten,så att jag får bli mig själv igen!

det är ju utmattningen som är jobbigast och jag tycker ju så synd om,speciellt kev,som är hemma med mig hela dagarna och inte alls blir stimulerad.han har bara fått leka själv de här två dagarna.stackarn

Av Sara - 14 augusti 2007 18:45

De bra nyheterna är att jag idag fått besök av en tjej som äger en Fransk bulldog hane som vi haft i tankarna för att para vår tik med och det bestämdes idag att vi ska använda honom till parningen vid nästa löp,som äger rum runt november i år.


Den väldigt dåliga nyheten är att de ringde från vattenlabbet idag angående vårt vattenprov...

vi har surt vatten + att brunnen måste tätas för att det rinner in svavel på våren!!!

surt vatten gör att ledningarna fräter sönder och det blir koppar i vattnet + att vv-beredaren fräts sönder inifrån.

vi kan alltså bli kopparförgiftade och barnen får nu inte dricka mer av vårt kranvatten!

så antingen sätter vi in ett avsyrningsfilter för 9000kr + att vi måste täta brunnen,vilket är praktiskt taget omöjligt,eftersom vi har en stenad brunn,eller så gräver vi en nu brunn,vilket blir ännu dyrare än 9000kr...

och med tanke på att vi inte kan täta den vi har,måste vi alltså gräva en ny och det NU!!!

kul!

var vi ska få pengarna ifrån ska bli spännande att se...

Av Sara - 11 augusti 2007 13:49

Det här är för dig lilla pappa...


http://www.family.se/vi/1004578.htm?ca=5_a


Av Sara - 9 augusti 2007 17:13

Satte i löshår förra fredagen.

Sedan dess har min hårbotten protesterat totalt!

jag har alltid haft en känslig hy med lätt för att få sår etc.

men jag trodde ju aldrig att hårbotten skulle vara lika känslig...


men det är den och jag har nu sår i hela huvudet,som kliar ngt så fruktansvärt!

men inte satan tänker jag ta ur det här jäkla håret när jag har betalt 1800kr för det!

igår kväll höll jag på få fnatt... det här håret ska ju inte kunna lossna,men jag skiljer mig ju alltid från mängden och den nedersta,långa biten lossnade,så jag fick ta bort den!!!*suck*


kontentan av det här är ju att jag ALDRIG mer kommer att sätta i sånt här i mitt hår igen!

Det kliar och gör ont som satan hela tiden!

FY!!!

Av Sara - 9 augusti 2007 12:56

elräkningar.*suck*

så nu håller man på sälja ur halva ladan på saker.

har idag redan,via blocket,sålt den lilla offroad atv:n och två barnvagnar.

nu har jag fina bord och spegeldörrar ute på annons + den nyinköpta

eu-moppen,som inte ens är 2 månader gammal.

men,men...

vi fick inte så mkt tillbaka på skatten,som vi räknat med,så för att kunna lägga undan en summa till vinterns kollosala elräkningar,måste vi sälja lite saker.

i vintras hade vi en elräkning på ca 4000kr på en månad,när det var som kallast!!!

det kommer ju att bli bättre i år,eftersom vi inte behöver ha pumpen så högt när vi nu bytt ytterdörr,som inte släpper igenom all kyla + har isolerat övervåningen och har ved,så vi kan elda mer i kaminen,men det kommer nog bli ngn tusenlapp i månaden endå för elen.


idag får pappa cellgifter igen och om jag förstått det rätt,är det sista gången nu...

Av Sara - 4 augusti 2007 10:56

Det är äkta hår,inte "plasthår".

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards