Alla inlägg under juli 2009

Av Sara - 28 juli 2009 10:19

Vi åkte till Ström & hämtade hem Egge i söndags.Han var direkt jättepå Maja,men tyvärr hann han aldrig in förrän han avfyrade sina "raketer".Samma sak skedde morgonen efter...Sen tappade han intresset och ville inte ha henne längre. Så imorse satt jag med halv panik och deppade över att det inte skulle bli några valpar.Satt och tänkte på hur bra det gick när vi parade Maja med Roger förra gången och hur bra det skulle vara att få använda honom igen.Problemet var ju bara att han redan fått sina 6 kullar som är max för en hane enligt FBK. Men av någon anledning satte jag mig endå och läste på FBK:s sida och häpnade nästan då jag såg att reglerna är ändrade.Roger har 27 valpar efter sig och nu är gränsen höjd till 50 valpar! Så jag tog mobilen direkt och sms:ade till hans matte och bad henne ringa mig så fort hon såg det. Efter en kort stund ringde telefonen och det var hon. Hon hade oxå hört om dessa nya regler och hade faktiskt nyligen parat en annan tik nere i Sthlm.Så det var helt OK att vi lånar Roger igen. Så nu sitter jag här på helspänn och väntar på att de ska dyka upp här om några timmar. Robert tog med sig kidsen och skjutsade hem Egge för en stund sen.Hans stackars matte - min brorsdotter - blev så besviken över att det inte blev något. Nu hoppas jag bara att det funkar med Roger och att inte maja är på väg ur höglöpet redan.Men det borde hon inte vara,då det bara är dag 12 av löpet idag... Håll alla tummar och tår!!!

Av Sara - 21 juli 2009 15:21

Äntligen löper Maja igen!
 
Idag är 5:e dagen,så det är inte så många dagar kvar tills vi kan para henne.(Håller tummarna för att hanen är villig att ta henne bara.;-))
 
 
 

Av Sara - 14 juli 2009 10:48

Usch,man börjar bli gammal! Ha,ha!
 
Vi var på Furuvik från 10-13.30 igår.
Sen blev det kalas med tårta när vi kom hem.
En bra och mysig dag.

Av Sara - 6 juli 2009 12:07

Den 26 juni packade vi in oss i husvagnen och åkte till Ljusdal.
På lördagen den 27 juni var vi på hembygdsgården när Malin & Johan gifte sig.
Det var ett vackert bröllop och bruden var bland de vackraste jag någonsin sett.Vilken klänning!!!
Men vilken värme det var!
Meningen var att jag skulle ha byxor och läderstövlar med hög klack,men det var ju inte att tänka på och några andra skor hade jag inte med,så vi blev tvungna att gå ner på köpingen och handla nya skor till mig.
En enda skoaffär hittade jag och där fann jag det enklaste sandaletter jag kunde tänka mig att ta på mig.
Fick betala 550 kr!!!
Så dyra skor har jag aldrig köpt någon gång,men vad skulle jag göra...
 
På söndagen åkte vi vidare till Hudik och ställde oss på maln.
Där stod vi till den 3 juli.
Träffade jenny & Nova,berit och åkte ut till Iris en dag.
Det var jätteskönt att komma hemifrån ett tag,men det var lika skönt att komma hem igen.
men det är ju det som är grejen...
Borta bra,men hemma bäst!
 
Nu går jag och väntar på att Maja ska börja löpa så jag får åka upp till Ström igen ett par dagar,då hon ska paras med Annikas Edgar.
Kommer nog att bo på kustleden då skulle jag tro.
 
 
 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards