Alla inlägg under september 2006

Av Sara - 6 september 2006 08:47

Åkte i vanlig ordning till skolan med kim imorse och när jag kom hem igen,stod ett par okända skor mitt i hallen!Vem tusan är det som är här,tänkte jag?!!satte kev vid köksbordet med en tallrik kräm och sen tog jag telefonen,slog 112,så att jag skulle vara beredd att ringa ifall något hände...gick runt och kollade vart enda skrymsle i hela huset,men ingen var där.kastade mig på telefonen och ringde till r på jobbet och han lugnade mig snabbt med att tala om att det var hans skor??!så jag har helt missat att skorna stod där när vi åkte och att r överhuvudtaget har såna skor...snacka hjärnsläpp och snacka om att jag blev rädd där en stund...

Av Sara - 5 september 2006 10:16

var till vallokalen igår i Bergby och röstade.Egentligen skulle jag inte fått rösta,men de märkte nog inte så mkt...mitt ID gick nämligen ut för 2 dagar sen och dessutom stod det fel efternamn på det.men,menbakade ju igår kväll oxå och mums vad goda de där chokladkakorna blev!Mmmm...Idag ska vi få svar om kommunala VA,men känner man kommungubben rätt,blir det väl inget vettigt svar idag heller!R har tagit kontakt med elektriker,snickare och kakelsättare oxå och alla hade tyvärr fullt upp nu,men skulle komma ut om några veckor och kolla om de vill ta jobben i huset eller inte.

Av Sara - 4 september 2006 18:57

Hittade ett recept i senaste Allers,som jag bara var tvungen att prova.annars är jag inte mkt för att prova recept ur tidningar.det är några slags chokladkakor i muffinsformar.bara onyttigt...;-)ska bli spännande att smaka nu snart,så fort de svalnat.

Av Sara - 4 september 2006 13:14

Grrr!!!vad förbannad man blir på ungar ibland alltså...6 års åldern är verkligen den värsta åldern!gud,vad kim håller på hela tiden.han är uppkäftig,lyssnar med ändalykten,är elak och säger precis vad som helst till vem som helst.nu på f.m när jag satt vid datan och kidsen tittade på tv,hörde jag plötsligt hur kim började daska kev i rumpan.reste mig och skulle precis säga åt honom,då det sa duns där inne och kev började storgråta.kim hade knuffat ner honom på golvet,så han slog i bordet på vägen ner...och som vanligt försökte kim börja skylla ifrån sig.han har inte gjort ngt bla,bla...men han hann aldrig börja förrän jag fick tag i honom och tog in honom på rummet.och där fick han minsann stanna.är så less på såna där dumheter!till helgen ska han äntligen till stödis igen och det känns verkligen behövligt nu...

Av Sara - 4 september 2006 08:09

ja,vi får se om någon vecka.lilla damen där på kenneln är parad och de hoppas ju att hon är dräktig nu.och de har redan fått in två valpförfrågningar,varav en från en kennel i Finland,som vill ha in nytt blod.fast det slår ju inte vår kennel direkt...redan innan vi fick hem vår egen valp Maja,började folk ringa och fråga efter valpar hos oss!Normalt,nej...nej,nu får vi hoppas att Maja växer till sig fint och att det jäkla underbettet går tillbaka iom att käkarna växer ut.då blir det valpar efter henne om ca 1½ år och det skulle ju vara underbart!vår kennels första "vappis-kull".

Av Sara - 4 september 2006 08:07

nu längtar jag verkligen efter att de här vilddjuren flyttar.de är leveransklara from onsdag,då de når 9 veckor.e såå less på dem nu.det är sattyg från morgon till kväll.ska ta och skicka in en annons till tidningen idag och hålla tummarna för att de försvinner fort.

Av Sara - 4 september 2006 08:04

så det blev inga bilder som jag kunde lägga upp på v-rummet.men jag fixar det nästa helg istället,då rummet verkligen kommer att vara färdigt.ja,förutom kaminen då förstås,men möblerade foton kommer efter inflytt.

Av Sara - 4 september 2006 07:53

v-rummet mer eller mindre klart.det enda som ska göras där är att mura igen murstocken igen där vi öppnade fel första gången,men det är ett litet hål bara.sen ska jag måla på den igen,vilket går hemskt fort och r ska sätta de sista golvlisterna.men gud,vad snyggt det blev med de nya tapeterna och golvet alltså!i det v-rummet kommer man verkligen att trivas.igår började jag med sovrummet oxå och hann ganska långt faktiskt,så nästa helg ska jag måla taket och murkåpan 1-2 ggr till och sen ska jag tapetsera,innan r lägger nytt golv.sen är det oxå klart.r gav äntligen med sig nu iallafall och insåg att han inte klarar av att fixa så mkt själv,så vi ska anlita en snickare som kommer och börjar fixa köket.fast köksskåp etc,sätter vi ju självklart upp själva.om några veckor kommer en konsult ut och ska fixa allt runt avloppet,men jag håller fortfarande tummarna för kommunalt VA,som vi förhoppningsvis får svar om imorrn,när kommunnissen kommer tillbaka från sin andra semester...men risken finns ju att det kan dra ut på tiden för mkt eller bli för dyrt,även om vi får ett positivt svar från honom,men vi får se och ni kan väl hjälpa mig att hålla tummarna för att det fixar sig med det.annars blir det som sagt ansökan om 3-kammarbrunn och när man har en konsult som fixar det åt en,brukar det inte vara nå problem.kim blev hemma från skolan idag.kände bara att jag inte orkade.vi kom hem så sent igår och alla var nog rätt sluta efter helgen,så en vilodag är inte helt fel.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards