Direktlänk till inlägg 18 september 2007

Flippat ur totalt...

Av Sara - 18 september 2007 14:43

Ja,återigen kom J hem från skolan 2 timmar försent!

Jag kokade av ilska när jag mötte honom i dörren,men han spelade som om inget var fel.

Så jag frågade vad han hade för ursäkt den här gången då?!

Fröken läste så länge och en massa annat skulle göras,sa han.

Påminde honom än en gång att skolan slutar kl 12 VARJE DAG och att jag absolut inte trodde att fröken höll kvar barnen.Jag frågade varför han ljuger hela tiden och då brast han ut i storgråt och snyftade att han inte alls ljög.

sen ändrade han storyn en smula och sa att han bara klädde på sig och lade ner pappren i väskan.

Jaha,och det tog 2 timmar?!!,frågade jag.

då visste han ju såklart inte vad han skulle säga.

jag skickade upp honom på rummet och sen tog jag telefonen och ringde skolan och bad att få tala med hans fröken...


Där kom det fram att han ständigt ljuger på skolan oxå!

de brukar fråga om inte han ska hem direkt efter skolan och då säger han att jag sagt att han får vara kvar och leka hur mkt han vill!!!

fast jag varje dag säger till honom att åka hem direkt kl 12 när skolan slutat.

idag hade de fått nog och skickat hem honom när han börjat tjata om att han skulle äta mellis med fritidsbarnen.

och sen kommer han då,som alltid,hem och ljuger för mig och säger att fröknarna hållit kvar honom etc,etc...

blir så fruktansvärt trött på honom!

han ljuger om allt och ingenting precis hela tiden.

nu är man ju bara rädd och funderar över vad annat han springer på skolan och ljuger om.

han kan hitta på precis vad som helst för att få uppmärksamhet och fattar inte rätt och fel.

vi har ju varit i den situationen förr en gång när han gick på dagis,då han började slå i fröknarna att mamma och pappa och farmor och farfar etc,var dumma mot honom etc.

sen kom han hem från dagis och sa att fröknarna gjorde illa honom!!!

det går inte att lita på ngt han säger längre och nu står vi totalt handfallna och vet inte längre vad vi ska ta oss till.

att orätt beteende leder till konsekvenser,det skiter han fullständigt i,så om vi ger honom utegångsförbud,tv förbud eller inte ger honom ngt lördagsgodis etc,så bryr han sig inte för fem öre.

så vad gör man?!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 26 februari 2016 18:32


Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss. Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards