Alla inlägg under februari 2007

Av Sara - 15 februari 2007 18:24

Efter 23 dagar på olika sjukhus.Han får knappt göra ngt alls dessvärre.typ bara röra sig försiktigt 10 minuter om dagen och käka hur mycket mediciner som helst.tack och lov är styvmor ledig ett tag iallafll,så att hon kan ta hand om honom...igår hade läkarna skickat remiss till kirurgen om nästa operation,men förhoppningsvis låter de väl pappa läka ihop ordentligt efter det här nu,innan de går in och skär i honom igen.är så nervös inför provsvaren på tumören...läkarna tror ju att den är elakartad och då antar jag ju att det bli cellgifter oxå...usch...

Av Sara - 13 februari 2007 16:49

och Maja testade UA på både Patella och hjärta!!!så om inte hennes underbett blir värre,kan vi lugnt ta valpar på henne.underbart!

Av Sara - 13 februari 2007 12:46

Min jäkla mobbe,som aldrig ska funka.den ska kunna ta emot MMS etc,men inte fan gör den det inte!Nejdå.till slut skickade Halebop ut en kod,så jag kunde se det på datan.det var en bild på pappa i sjuksängen i Uppsala.Ja,ni ser ju själva.Min älskade pappa...Igår kom han tillbaka med ambulans till Hudik sjukhus.Han hade ju hoppats fått åka hem till Ström och vila upp sig inför nästa operation,men fick ett bakslag av feber igen...så nu blir han kvar,åtminstonde några dagar i Hudik,för en antibiotika-kur.sen får vi se om han får åka hem emellan,eller om de håller kvar honom tills nästa OP.Han börjar verkligen tappa orken nu och vem skulle inte det.Han har inte varit hemma på drygt 3 veckor nu.och före det var han ju inne på två tidigare sjukhus-vändor oxå.Styvmor sa ngt om att de hade röntgat huvudet på honom innan han skickades till Uppsala,men de hade inte fått svar på det än.Bara det inte sitter ngt där oxå då och trycker på hjärnan.Levern vet jag inte om de har kollat än,men det skulle de ju göra,sa läkaren som jag talade med sist.Gud,vad senil pappa är...tycker det blir sämre för var gng man träffar honom nu.han har totalt noll-koll.som brorsorna sa: det börjar bli gagg-varning...

Av Sara - 13 februari 2007 12:41

då åker vi till veterinären och får Maja undersökt...onda ting kommer alltid i tre och än så länge har två varit om pappa.ska det tredje oxå bli det eller blir det om ngt annat,som t ex Maja?!

Av Sara - 12 februari 2007 14:42

Japp.R tog med sig Kim och kev igår för att kim skulle få prova skidor för första gng,eftersom de ska åka skidor på skolan på onsdag och han brukar alltid vägra att prova ngt nytt.men skidor tyckte han ju faktiskt var roligt och inte nog med det...Kev blev tokig när inte han fick vara med,så R letade reda på ett par skidor åt han med och tror ni inte att ungen åkte direkt!!!2 år gammal...Han är helt otrolig! Bangar aldrig för ngt,är inte rädd för fan själv!så idag när kim var i skolan fick han åka lite mer,så jag fick se oxå.Gullunge!så stolt.kul för kim att han äntligen kan göra ngt utan att skrika,grina och allmänt bara vägra oxå.så nu slipper han känna sig utanför på onsdag i skolan.nästa milstolpe blir ju att börja tjata om cykeln igen till våren...*Puh*han är ju snart 7 år och vägrar att cykla utan stödhjul och så kan det ju inte vara,för då kommer han att bli mobbad.och det har han redan börjat bli,eftersom han är så annorlunda motför de andra i klassen.kommande söndag är han bjuden på sitt första kalas,så nu måste vi ut och shoppa present.frågan är bara vad man köper till en 7-årig tjej nu för tiden?!

Av Sara - 12 februari 2007 14:34

Men det är väl dags att uppdatera igen.Idag blev pappa hemskickad från Uppsala.så nu är han tillbaka i Hudik.frågan är nu om han blir inlagd direkt på sjukan i Hudik igen för eftervård och förberedning inför nästa operation,eller om han får åka hem och vila upp sig åtminstonde några dagar...om han inte hunnit ringt först,ska jag ringa honom i kväll och höra efter.blir han inlagd på sjukan åker vi nog upp och hälsar på honom på onsdag eller så.Imorrn ska vi nämligen till veterinären med Maja och kolla patella och hjärtstatus.Dvs vi får då reda på om vi kan avla på henne.*Nervös*I lördags åkte vi ner till bror D i Vallentuna och kom inte hem förrän 21.30 på kvällen.det var roligt att se hur de bor och äntligen få träffa några av mina brorsöner.och pojkarna fick träffa kussarna.Maja kom bra överens med brorsans 2-vägs korsning Ozzy oxå.Igår tog jag mig i kragen och gick upp på övervåningen och slet i lite tapeter,skrapade murstocken etc i grabbarnas rum och spacklade i allrummet.På söndag är det utställning i S-hamn.vi är anmälda,men vi får se vad veterinären säger imorrn nu först.kan vi inte använda Maja i avel,finns det ingen mening med att ställa henne heller.

Av Sara - 8 februari 2007 10:16

Besökstiden börjar kl.14,så vi lämnar ungarna hos svärmor och tar bilen till Uppsala,där vi möter upp med D och D och går tillsammans upp till pappa.hoppas att han orkar med oss nu då bara...älskar dig pappa.

Av Sara - 7 februari 2007 18:45

pratar med bror D via msn nu och han har pratat med en sköterska på pappas avd,och vet än så länge att pappa är tillbaka efter op iallafall,men han ska ringa igen om ca 10 min för att få veta mer och höra om besökstider etc.vi ska hälsa på pappa allihopa imorrn tänkte vi.syster J ringde idag.hon hade läst här på bloggen om pappa och ville att jag skulle veta att hon finns där om jag vill prata eller komma dit etc.hon och F ska flytta,men fick inte tag i nytt boende och det var besvärligt med jobb och hon visste inte om hon skulle få gå undersköterske utbildningen som hon vill,eftersom de i första hand tar in folk som helt saknar utbildning...suck!sa åt henne att ta med sig F och flytta till Gävle istället.det finns lite mer för dem här och R sa att han skulle kunna skaffa jobb till F.Ha,hanu börjar det planeras...Hi,hi!jag skulle bli sååå glad om syster flyttade hit.har ju en syster här i gävle,men henne sa jag upp kontakten med för ca 2 år sedan när hon flippade ur totalt och har sedan inte hört av henne,tills för förra onsdagen.tittade på vår hemsida i gästboken och där hade hon,väldigt osmakligt skrivit ngt i fyllan,som jag snabbt raderade.skickade ett mail till henne att låta oss vara etc.det var verkligen det sista jag behövde när jag precis fått veta om pappa.nej,jag skulle som sagt bli jätteglad om syster J flyttade ner.hon och F försöker ju dessutom bli med barn,så det skulle ju vara kul om pojkarna hade en kusse i närheten.R's syster J är oxå i nedflyttnings-tankar och hon är gravid med en liten kusse till pojkarna oxå,så vi håller tummarna för att hon kommer ner hit igen.sen har vi ju bror D och hans familj,som jag oxå tycker ska ta och flytta uppåt!Ellerhur D?! Hi,HI!!!vet att du läser det här.nu är det nog snart dags att få veta mer om pappa.ska kika hur Upptåget går imorrn,men skulle tro att besökstiden inte är förrän på eftermiddagen och då tvingar vi R's mor att ta kidsen,så drivar R och jag ner till Uppsala med bilen istället.så får pappsen träffa favorit-svärsonen lite oxå.Ja,så säger R iallafall,men vad vet jag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards