Alla inlägg under februari 2007

Av Sara - 7 februari 2007 10:49

Kl 8.00 imorse avgick en ambulans från Hudiksvalls sjukhus mot Akademiska i Uppsala.Läkarna beslöt sig för att ta lungorna på pappa först,innan de ger sig på tumören i tarmen...så idag på eftermiddagen,går de in genom bröstkorgen och skrapar lungan på honom...

Av Sara - 5 februari 2007 13:53

Väntade på att läkaren skulle ringa,men klockan tickade på utan att telefonen gav ngt ljud ifrån sig.Jag ringde pappa istället,för att höra hur det var med honom.Han lät så ledsen och förfärad...talade om att de gjort en rektoskopi och att de hade hittat en tumör i tarmen!jag blev helt stel och fick bita ihop ordentligt för att inte börja gråta.det blir ingen op i Uppsala just nu för lungorna verkar det som,eftersom det här är viktigare.de vet ju inte vad det är i lungorna,men de kan ju inte utesluta cancer där heller...nu tror de att det är bäst att operera bort tumören i tarmen först.vi talade en stund och jag lovade att ringa igen imorgon.han bad mig ringa brorsorna och berätta,vilket jag redan tänkt göra.ringde upp D och han blev lika stum och bad mig ringa igen efter att jag talat med läkaren.fick tag i läkaren omgående och det skulle visst ta flera veckor att få veta om tumören är elakartad!Flera veckor!!!men oss emellan,sa han,så är den nog det.cancer i min pappa?!!tanken på att pappa skulle ligga i en sjuksäng med stomipåse på magen och bli ipumpad cellgifter,är för mig helt otänkbart.sånt har han alltid sagt att han inte vill vara med om.han skulle känna sig så förnedrad...ringde D igen och berättade vad läkaren sagt.han blev ledsen,som mig och vi ska prata mer senare.kanske åker upp till pappa igen imorrn.

Av Sara - 5 februari 2007 12:51

http://www.blocket.se/vi/10491820.htm?ca=5_s

Av Sara - 5 februari 2007 09:53

Ringde sjukan imorse och fick tala med en sköterska som skulle lämna meddelande till ansvariga läkare att ngn av dem skulle ringa efter ronden.så nu är det bara att vänta och hoppas att det inte strulas,som det brukar kunna göras inom sjukvården.vill veta vad som egentligen försigår med pappa och om de vet vilken dag op blir i Uppsala,så jag kan boka tåg etc.

Av Sara - 4 februari 2007 15:13

Jag och brorsorna åkte ju upp till Hudik och hälsade på pappa.Han såg livlös ut,när vi klev in i rummet där han låg och vilade.Han blev jätteglad att vi kom allihop,men det syntes att han mådde mycket sämre än han ville påvisa.han var utmärglad...min pappa har alltid varit en "grov" man,med stor mage och nu var han en gammal,grå och benig man.det var inte han längre och det finns inte mycket livsgnista kvar i honom.han talade om att dö,mest hela tiden.enligt han,vet inte läkarna vad det är som är fel,men vi vet att han bara säger så för att inte oroa oss...vi vet att de bl a hittat en tumör i lungan.godartad,men endock!sen är det ju ngt mer oxå.I veckan kör de ner honom till Uppsala,där de ska bryta upp hela bröstkorgen på honom och skrapa ur lungan.ganska underförstått att det är en enorm och livsfarlig operation,så det finns ju risk att pappa inte vaknar upp mer eller att han drabbas av några efterföljder sen...Det gör så ont i mig och jag har aldrig känt mig så hjälplös.jag kan inte göra något för honom,annat än att finnas där och låta honom veta hur mkt vi alla älskar honom.Bror D och jag,kommer att finnas på sjukhuset i Uppsala under operationen.vi känner båda att vi behöver vara där.Jag ska ringa sjukhuset i Hudik imorrn och höra om de vet vilken dag op blir...Jag är bara 27 år och inte redo att bli föräldralös än...

Av Sara - 2 februari 2007 12:00

Sitter och väntar på att brorsan ska komma nu.han och jag ska åka och hälsa på pappa på sjukan.

Av Sara - 1 februari 2007 09:52

Brorsan,som jag inte sett på 15 år,ringde imorse och talade om att pappa ligger på sjukhus igen för 3:e gången på kort tid för lungorna.den här gången är det riktigt illa och de har hittat ngt i lungorna som han nu medicineras för.bror kommer hit imorrn,från sthlm och hämtar upp mig och sen åker vi till Hudik för att besöka pappa.det värsta är ju att han legat ett tag och styvmor,den feta bitchen,inte ringt!men det gör hon ju aldrig.lämna mig inte än pappa...

Av Sara - 1 februari 2007 09:50

Rökfri en hel månad idag ochd et känns underbart!Grattis till mig.och till R förstås,som varit snusfri lika länge!Hurra,hurra,hurra!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards