Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Kim & vattkoppor...

Av Sara - 2 december 2010 10:00

Exakt 2 veckor efter att Kev fått sin första koppa,fick Kim sin första.Nu har han varit hemma 1 vecka och han bara njuter av att få vara ensam hemma hela dagarna.Kev är på skolan,Robert jobbar & jag är på kurs.fast idag är jag ledig på f.m,så nu är han lite grinig för att jag är hemma.:-)Får se om jag överhuvudtaget orkar åka in till e.mNu är det bara 1 vecka kvar av kursen,sen är det dags att lämna in affärsplanen och invänta besked om Starta eget bidraget.Men jag är 99% säker på att jag får det,så jag är inte alls orolig.Vilken kyla vi har!- 22 grader är det ute nu & igår var vi iväg till Jula och köpte nya oljeelement eftersom luftpumpen inte klarar av den här kylan.Igår morse när Robert klev upp var det bara 12 grader inne och då fick jag nog!Så nu är det mkt behagligare,men man är ju nervös över hur elräkningarna kommer att se ut denna vinter...Den högsta var ju runt 5000kr på 1 månad förra vintern,men nu blev det ju svinkallt riktigt tidigt,så risken är nog stor att det blir värre i år.& speciellt oxå med tanke på att vi köpt fler element som står & går.Var iväg till läkaren igen oxå ja...Han tyckte att eftersom jag svarat så bra på Orfirilen,var det väl egentligen ingen tvekan om att jag har en lindrig Bipolär sjukdom och nu ska de sätta in Litium istället,eftersom jag har fått mer problem med magen av Orfirilen.(Fast risken fanns ju att jag kunde bli ännu sämre av Litiumet) Suck!Så när man nu ska börja ta Litium,måste man oxå börja gå på täta kontroller för att hålla koll på olika värden i kroppen.Det är ju en riktigt farlig medicin att ta och jag kan inte påstå att det känns roligt att börja med den.Men,men...Vi får väl se vad som händer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 26 februari 2016 18:32


Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss. Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards