Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Värme & värme...

Av Sara - 29 oktober 2009 10:28

Nu har vi varit hemma en vecka & det är sååå skönt att vara just hemma igen!


Den där efterlängtade värmen på Mallis märkte vi tyvärr inte mycket av.

Visst kunde man gå ganska avklädd,men det var ingen höjdarvärme direkt.

Det blåste ganska kraftigt både på måndagen och ännu mer på tisdagen.Men grabbarna och jag badade i havet båda dagarna.Robert vågade sig i till knäna på måndagen och det fick räcka för honom.


På onsdagen regnade och åskade det hela dagen,så det blev till att sitta på rummet....

Regnade gjorde det även på torsdagen när vi skulle hem,så vid utcheckningen kl 12,åkte vi direkt till flygplatsen och satt där till kl 18.15 då planet hem avgick.Suck


Det var inte bara vädret som drog ner resan heller,utan jag blev chockad över hur dyrt allt var!

Hade ju tänkt att man kunde gå efter dessa gatustånd och affärer och pruta lite som man brukar,men det var precis som hemma med fasta priser och inga som helst gatustånd.

Att äta ute var oxå svindyrt... Det gick på ca 400-600 kr på restaurangbesök och då drack ju inte ens Robert och jag alkohol!!!


Så det slutade med att vi gick på Burger King på onsdagen för att spara pengar...


Men allt var såklart inte negativt.

Det var faktiskt jätteskönt att komma hemifrån till något helt annat och pojkarna ÄLSKADE det.

Så jag ångrar inte resan så.Men till nästa gång blir det att åka tidigare.I september eller så,då värmen fortfarande finns kvar.

Fast till Mallorca åker jag aldrig tillbaka.

Nästa gång blir det nog fastlandet.

Men jag skulle vilja att bara jag och Robert åkte en gång till Spanien oxå.En kortis bara.2 nätter.

För det är ingen dans på rosor att åka iväg med 2 barn...



Sen vi kom hem har jag varit jättekonstig och har riktig gungyrsel.Det känns som att det går vågar under mig hela tiden och det lutar något så hemskt.Så just nu sitter jag och väntar på att de ska ringa om en tid från HC så att jag får träffa läkaren.

Har gått så här i en vecka nu och det är förbaskad otrevligt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 26 februari 2016 18:32


Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss. Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards