Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Min pappa är borta...

Av Sara - 26 januari 2009 17:21

Efter 2 år och 4 månaders lidande vilar han nu lugnt.
 
Men de senaste dygnen har varit fruktansvärda...
 
Jag och Iris (styvmor) vakade över honom natt och dag och innan det var slut,hade jag inte sovit på 65 timmar.
 
Han led så fruktansvärt...
Vi begravde R's morfar på fredagen och på kvällen när vi gick och lade oss,hann jag inte mer än lägga huvudet på kudden förrän Iris ringde och berättade att pappa blivit mkt sämre runt 22.00 och att vi både borde åka in till sjukhuset i Hudiksvall.
 Vi väckte barnen och lämnade dem hos farmor och farfar.Likaså hundarna.
Vid 01.30 kom vi till sjukhuset.
 
Han var fylld med vätska i hela kroppen och fick så mkt slem som vandrade upp i halsen,så att han bara gurglade hela tiden.
Han höll ju på att kvävas av det,så de var tvungna att ge morfin hela tiden.
Ibland var de för sena med morfinet och då vaknade han till medvetande och fick dödsångest och panik,eftersom han inte kunde andas ordentligt.Jag och Iris var då tvungna att hålla fast honom och be honom att lugna sig.Han plågades så...
Vi ömsom grät och ömsom skrattade(pga sömnbristen) under alla dessa timmar av väntan.
 
Igår,söndagen den 25 januari tog han sitt sista andetag...
 
Sköterskorna kom in igen för att vända honom och ge honom stolpiller med stesolid,eftersom vi märkte att det var dags,för trots morfinet blev han allt mer orolig och hade ryckningar.
 
vi gick ut och rökte och när vi kom tillbaka vinkade en syster till oss att skynda oss in.
 
Han drog sitt sista andetag i just den stunden.
 
Vi höll honom i handen under de 45 timmar som han hade det som värst,men som sköterskorna sa,så valde han att somna in när vi inte var där.
När vi höll hand händer,klamrade han sig fast vid oss och livet.
Nu sover han gott och slipper plågas mer och det är det viktigaste av allt.
 
Jag följde såklart med Iris hem igår kväll och sov där.
 Imorse kom R och hämtade oss och han hade pojkarna med sig.
Vi åkte in till sjukhuset igen och mötte upp Jenny,min syster och hennes 3 månader gamla dotter Nova.
Kuratorn från paliativa var  där och följde med oss ner till bårhusavdelningen.
Där hade de gjort iordning pappa för att vi skulle få säga farväl ordentligt.
Det var så fint och han såg så fridfull ut...
 
Fick just veta att det blir den 20 februari vi ska begrava honom.
 
Vi satt vid hans sida in i det sista och även om han inte kunde tala eller ens se på oss,visste han att vi var där.
 
Jag älskar dig pappa och du kommer att finnas i mitt hjärta tills den dag vi ses igen.
 
Vila i frid...
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 26 februari 2016 18:32


Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss. Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards