Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Helgen som var...

Av Sara - 17 maj 2008 10:32

...åkte vi upp till pappa och styvmor.Pappa fyllde år i torsdags,så vi åkte upp lite tidigare,eftersom det är så mkt annat denna helg.Det var bra med far iallafall.Mycket piggare än han varit på länge.Däremot diskuterades det mycket kring huset etc och vem som ska få vad osv.De - även styvmor - har börjat rensa ur huset,inför en försäljning.Så de har åtminstonde kommit så långt,men om de däremot säljer huset medans pappa lever,är ju en annan sak och det tror jag inte att de gör.R fick några tröjor av pappa iallafall,som far "krympt" ur och jag fick en hel del gardiner av styvmor och det var verkligen välkommet må jag säga. Syrran J kom ut dit oxå.Var länge sen jag träffade henne nu.Förra sommaren när vi var där faktiskt...Nu är hon gravid med första barnet och bebben ska komma ut i oktober om allt går som det ska.Hon verkar lycklig i sitt förhållande och nu har hon tagit examen och är utbildad undersköterska. Idag är svärmor ledig.(Borta på hundutställning igen),så det blev jag som fick öppna pensionatet imorse.Klev upp 5.15 och åkte dit till 6.30 och började gå ut med de små krakarna.;)Just idag är det en Podenco,en cavalier,en basset och så dagishunden Ture som är en springer spaniel.Tyvärr upptäckte jag att basset-tiken höglöper!Så det kommer att bli en rolig vecka... Idag fyller R's morfar 80 år,så mellan arbetspassen - i skitvädret - ska vi fira honom,åka och handla och jag måste baka tårtor till i morgon,då vår lille kev fyller 4 år! Hur jag ska hinna med allt idag,återstår verkligen att se...*Puh!* Maja löper,så henne kan jag inte ta med upp till pensionatet på ca 3 veckor heller...Hon är så tjurig nu,eftersom jag satt på henne tikskydd,så att hon inte ska bloda ner överallt - vilket hon f.ö redan hunnit göra en hel del... Nej,nu ska jag minsann ta något att äta innan vi ska åka och handla.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 26 februari 2016 18:32


Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss. Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards