Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

Diagnos på sonen idag...

Av Sara - 5 mars 2008 20:11

Efter 8 års kämpande har vi äntligen fått en diagnos och därmed ett erkännande!

Trots att jag alltid vetat instinktivt att vår äldste son Kim är ett bokstavsbarn,kom endå,konstigt nog,orden från överläkaren som ett smärre slag i magen...Konstigt...

En bit av ADHD,Asperger,Tics & troligtvis oxå Dyslexi,blev tillsammans diagnosen: DAMP


Så vad händer nu..?


Ja,Kim kommer inte att få gå upp till tvåan till hösten,utan får gå om första klass.

så under vårterminen nu,kommer han att få gå ner till 6 års då och då för att komma in sig i gruppen och förhoppningsvis få någon vän,vilket han inte längre har i nuvarande klassen.


känns såklart jättebra att äntligen få en diagnos,så att han kan få rätt hjälp och vi inte behöver vara så arga och frustrerade på honom hela tiden,utan faktiskt nu istället vet varför han gör si & så etc.

Visst kommer man bli arg endå såklart,men inte lika som förr tror jag...

Hoppas jag inte iallafall,för allas skull... 


En arbetspedagog skulle tillkallas till skolan nu,som ska gå igenom kims beteende på skolan och forma en plan om hur lärarna bäst kan hjälpa honom.


Trots att det är skönt med en diagnos känns det endå jättejobbigt,eftersom vi nu fått svart på vitt att detta inte är något övergående och att  våra liv kommer att fortsätta i samma jobbiga mak och faktiskt oxå bli ännu värre ju äldre kim blir...



 
 
Pia-maskrosblomman

Pia-maskrosblomman

15 mars 2008 22:31

Hej!
Hamnade här hos dig av en slump igen...
Det var länge sedan jag var här !..
Oj känner med er som du skriver skönt att veta,
och hoppas att sonen får all den hjäp han behöver och ni med!
All lycka till dig , hoppas att du kommer förbi en dag ..
Stor Kram och glöm inte DU gör så gott DU kan !

http://piasliv.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 26 februari 2016 18:32


Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss. Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards