Direktlänk till inlägg 26 december 2007

Min gamla docksäng...

Av Sara - 26 december 2007 19:07

Tog jag hem idag...

Den vann jag på auktion när jag var liten.

och eftersom styvmor var sjukt pedant,syns det ju inte ens att någon har lekt med den eller de två dockorna som är med.

jag hade ju hoppats få ge den till min egen dotter en dag,men tyvärr blir det ju inte så...

 och att spara den till en eventuell sondotter,känns ju väldigt långsökt och tråkigt.

om någon av pojkarna skulle få en dotter när de blir stora,kan man ju bara tänka sig hur dockorna är utformade då,med tanke på vad dagens dockor kan göra,i skillnad motför mina gamla,som bara ligger där i plast och tyg.

så att då få ärva farmors gamla orörliga dockor,är nog knappast någon hit...


så jag har beslutat att ge min docksäng till R's lilla systerdotter Tuva.

än så länge är hon ju för liten att leka med den,hon är ju bara 5 månader,men förhoppningsvis kommer hon att uppskatta den när hon blir lite större.

jag tänkte börja med att ha den här,så att hon får leka med den när hon kommer hit och om hon tycker om den,får hon ta hem den då.


på tal om Tuva,så ska ju hennes mamma,(R's syster J),börja plugga igen nu i slutet av januari.det är på distans,men 1 vecka i månaden har de lektioner på skolan och då ska Tuvis vara här med mig.

så kev kommer att vara ledig från dagis 1 vecka i månaden då.blir nog han väldigt glad över.:D

Fast han blir nog lite svartis över att Tuvis ska vara här så mkt.

det blir ju från morgon till kväll.

de första två månaderna blir kämpiga,då jag kommer att ha både kev,Tuvis och ett gäng VALPAR att sköta om,men jag ställer upp endå.


det får bära eller brista helt enkelt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 26 februari 2016 18:32


Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss. Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards