Direktlänk till inlägg 22 oktober 2007

Bråkar med sjukhuspersonalen!

Av Sara - 22 oktober 2007 14:48

Är så arg just nu!


Styvmor ringde förut och var orolig,för hon fick inget svar på pappas rumstelefon.

Efter en stund ringde hon igen och då hade hon äntligen fått tag i en avdelningssköterska,som påstod att de försökt ringa henne flera gånger under dagen!Pyttsan!

Pappa ligger nu utkörd i korridoren och ska nu flyttas till patienthotellet!!!

När jag fick höra det,ringde varningsklockorna direkt och jag gick upp på lg.se medans jag pratade med styvmor.

På patienthotellet bor bara de som kan ta hand om sig själva etc.personalen går hem 15.45 och till frukost och lunch måste patienterna gå utomhus,300m i uppåt-lut för att komma till huvudbyggnadens matsal.

och pappa orkade inte ens följa med oss till hissarna igår kväll när vi skulle åka hem,utan blev tvungen att sätta sig och vila pga svagheten och yrseln.


När jag hörde allt det här blev jag skogstokig och styvmor var nära gråten,så jag lugnade henne med att jag skulle ta hand om allt och höra av mig till henne igen sen.


så jag började med att ringa personalen på patienthotellet och frågade vad deras uppgifter består av egentligen och talade om att pappa inte kan gå själv så långa sträckor etc.

hon blev chockad och sa att hon inte visste ngt om det och tyckte att jag skulle ringa lungavd. och prata med dem.


sagt och gjort,det gjorde jag och en sköterska svarade.

hon visste inget om det här,men gick och frågade pappa om han trodde att han skulle orka gå osv och när han fick veta hur det ligger till,sa han såklart att han vill stanna på avd.,för det går ju bara inte att ha det på ngt annat vis.

sen fick jag prata med ansvarig sköterska,en riktig rövslickare..!

det var hon som bestämt att pappa skulle flytta och vad hade hon baserat hans "tillräckligt friska tillstånd" på???

Jo,hon hade sett honom gå några steg i korridoren då och då sen han kom dit!!!

IDIOTKÄRRING!!!


Jag talade om för henne att flytten inte kommer att ske och så är det bara.

pappa vaknade ju för guds skull igår natt och var förvirrad och trodde att det var ngt fel med katetern,så personalen fick komma och hjälpa honom.

vad skulle hända om ngt sånt hände på hotellet där det inte finns ngn personal nattetid?!! det vill jag inte ens tänka på.


sköterskan mjäkade ngt om att de skulle se om de kunde omvända beslutet om flytt...

Jo,gör det sa jag och sen ringer ni mig,så jag får veta vad som händer!


han skulle ha lagts in på hotellet för 10 min sen och jag hoppas för deras skull att de löser det här nu och att de faktiskt ringer upp mig oxå,så jag slipper ringa dem och skälla en gång till.

de är ju duktiga på att "glömma" bort att ringa oss anhöriga.

sen ska jag minsann be att få en telefontid med hans läkare oxå,så jag kan säga åt dem att ta lungröntgen på en gång,så han slipper åka ner till Gävle en gång till.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 26 februari 2016 18:32


Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss. Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards