Direktlänk till inlägg 22 oktober 2007

Sjukhuset igår med pojkarna

Av Sara - 22 oktober 2007 12:28

I lördags var jag och R upp till sjukan för att hälsa på pappa.

han ville ju såklart träffa pojkarna och det hade jag lovat att han skulle få oxå,men sen fick vi veta att barn som inte är vaccinerade mot tbc inte får följa med upp på lungavdelningen utan klartecken från personalen,att ingen tbc-patient ligger inne just då.och på lördagen när det var dags att åka,var det försent att ringa avdelningen och fråga.

så pappa blev hemskt besviken...

men jag gick och frågade en sköterska och hon talade om att det inte fanns tbc där för tillfället.


så igår fick pojkarna följa med och träffa sin morfar och han blev så glad över att få träffa dem!

de fick en varsin 100-lapp,så efter besöket när vi åkte på willy's för att storhandla,fick grabbarna välja ngt varsitt att köpa för sin 100-lapp.

kev förstår ju såklart inte priser och pengar,så han valde ju ut halva leksakshyllan,innan vi till slut fick honom att välja EN sak för 99kr och det blev en husbil med båt och släp.

kim valde ett nytt x-box spel och tror ngn att kev bryr sig i sin leksak nu??!

nejdu,det är fullt bråk hela tiden nu om det där spelet...



Pappa har verkligen blivit sliten av allt det här...

Han orkar ingenting längre och kan inte ens kissa själv,så nu har han kateter.

De vet inte orsaken till varför han inte kan kissa,så när han kommer hem till Hudik igen,ska de kolla upp det och tyvärr finns ju risken att det är prostatacancer...

han har tappat lusten för allt och ser så livstrött ut...

R frågade honom  i lördags om han inte ville komma hit till oss en liten stund,eftersom han ännu inte varit hit och sett var och hur vi bor.vi tänkte att det kunde vara skönt att slippa sjukhuset en liten stund oxå.

men han bara grymtade och sa att:nej det får vi ta någon annan gång.


han kommer att få strålbehandling varje dag t.o.m torsdag och sen får han komma hem igen.

vi ska åka upp imorgon kväll igen med pojkarna,så de får träffas lite mer innan han far hem igen...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 26 februari 2016 18:32


Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss. Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards