Direktlänk till inlägg 9 oktober 2007

Mina stackars små älsklingar..!

Av Sara - 9 oktober 2007 10:44

Usch,nu är katterna inne på veterinärkliniken och blir kastrerade.

Pepsi skrek hela vägen in dit i bilen och Tjorven satt som paralyserad.

sen fick de äntligen komma ur och då blev de vägda och sen kom veterinären in...

Då var det lugna helt över och det blev dags för lugnande sprutor!!!

Tjorven fick sin spruta i nacken och skrek bara till lite just när medlet gick in,men stackars Pepsi skulle in först och fick därför sin spruta i baken.Hon sprattlade så veterinären tappade taget om sprutan och den dinglade från hennes bak.sen kunde han äntligen få in medlet.

de blev instoppade i en varsin bur och egentligen var det väl Tjorven det var mer synd om,för hon skulle få vänta flera timmar på operationen och skulle bara sitta i den där lilla buren tills dess...

Pepsi såg ganska rolig ut måste jag säga när det lugnande "kickade" in.

Först satt hon upp och i nästa sekund sa det DUNK och så låg hon ner med ansiktet pressat mot burgallret.

Stackars liten,blev utslagen direkt...

Jag frågade veterinären om de kunde utföra kastreringar genom titthål,eller om det bara var möjligt vid en sterilisering.

Nej,titthålsoperationer har de flesta slutat helt med sa han och det är heller inte möjligt vid honkatts-kastrering,eftersom livmodern och äggstockarna sitter på helt olika ställen.


Den veterinärklinik som vi åker till har även helt slutat med att sterilisera honkatter helt och hållet.

de utför bara kastreringar,eftersom djuren lätt kan få livmoderinflamationer

eller ännu värre,cancer,om man låter livmodern vara kvar,som vid sterilisering.

när man kastrerar en honkatt,"rensar" man ju liksom ur allt.

och därför kommer ju heller katten aldrig att löpa mer.Whohoo,aldrig mer en löpskrikande katt här hemma!!! :-D


R's mamma skjutsade in mig imorse och hans morfar ska skjutsa in mig och Kev till 13.30 sen för att hämta tjejerna igen.

så tills dess ska jag göra iordning badrummet,så att de kan vakna till liv ordentligt där inne när vi kommer hem.Man vet ju aldrig om de kräks efter narkosen eller så och så har de nära till lådan.

kanske att de t.o.m kan äta lite.Iallafall Pepsi,som har varit helt vansinnig på mig sedan kl 18 igår kväll då jag tog bort deras mat eftersom de skulle fasta...Inte populärt,kan jag tala om!

Usch,saknar mina tjejer...

Ni får komma hem om 2½ timme!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 26 februari 2016 18:32


Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss. Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards