Direktlänk till inlägg 16 april 2007

Ahhh,DÖDA den mamma!!!

Av Sara - 16 april 2007 12:05

Japp...

Nu har årets mygg,myror,skalbaggar,humlor och getingar svärmat in i vår del av landet och för att citera min make; "Hur ska Kev klara av den här sommaren?!"


I lördagskväll vimlade det av mygg inne och stackars kev blev halvt hysterisk och skrek åt mig och R att slå dem.pekade ut varje mygg han såg och det var inte bara en som vi fick springa och jaga och klappa händerna åt kan jag lova.*Puh*


sen igårkväll när jag duschade,skulle som vanligt,kev vara med i badrummet.det var bara det att det fanns en mygga där inne oxå...

så medan jag tvålade in ansiktet började myggan surra runt åt kev's håll och han blev galen!

skrek och sprang runt som en tok.

så när jag väl kom ut ur duschen,stod han och tryckte mot en vägg,så jag slog ihjäl myggan och visade den för honom,för att försöka få honom att förstå att den inte var farlig.

han vrålade rakt ut och kröp nästan in i väggen alltså.

då kunde jag ju inte låta bli att retas heller förstås.*grym mamma*

så jag petade lite på hans arm med myggan och jag har aldrig sett sådan skräck i ögonen på någon förr.(förutom några minuter senare...)


så fick vi syn på en till mygga som satt ovanför hans huvud och då skrek han igen och kastade sig åt andra hållet där han snabbt fick syn på en liten,liten skalbagge.då skrek han igen och sprang tillbaka till väggen igen.

Döda den mamma,döda den!,skrek han.

jag kunde såklart inget annat än skratta och då kom kim och R in och undrade vad som försigick.

jag berättade och de skrattade.R dödade skalbaggen och kev blev nöjd.

sen kunde jag ju såklart inte hålla mig,utan var tvungen att vara lite elak igen...he,he!

och R var ju inte sen att haka på...


-Titta där är en till mygga kev,sa jag.

han stelnade till.

-den sitter på ditt ben.

Han blev paralyserad och stammade i panik.


-NU ÄTER DEN UPP DIG!,skrek R.

då var det ju kört...

pojkstackarn blev livrädd,skrek som en stucken gris och verkligen flög upp i famnen på R,medan jag försäkrade honom om att vi bara skojat.

vilken skräck som lyste i de små ögonen alltså.

då kände man sig hemsk.


sen imorse när kim åkt till skolan och jag satt vid datan vrålar kev rakt ut igen.

då är det en humla som flyger runt i v-rummet.en av katterna jagar den frenetiskt upp och ner över sofforna,medan jag försöker få fri lejd fram till ett av fönstrena.

till slut flyger humlan iallafall ut och så är det lungt igen.


ca 1 timme senare vrålas det på nytt!

en till humla har tagit sig in och flyger oxå den runt i v-rummet.

kev springer in i vårt sovrum medan jag går och öppnar ett fönster igen.

tyvärr flyger humlan inte ut genom fönstret den här gången,utan den följer med kev in i sovrummet och han får ju panik och börjar paniksnyfta och skrika.

jag in i sovrummet och får ut humlan därifrån efter några om och men och då flyger den in i köket istället.

då var det lika bra att stänga in kev i sovrummet så att han inte skulle få fler panikattacker...

5 minuter senare flyger humlan ut genom fönstret i v-rummet och sen har vi inte haft något mer besök.Peppar,peppar


lille kev bara pratar om skalbaggar,humlor och mygg.och förstås bajsmyror=pissmyror. ;-) Hi,hi!


som sagt; hur ska denna 3 årige pojk överleva sommaren?!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 26 februari 2016 18:32


Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss. Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards