Alla inlägg under mars 2007

Av Sara - 16 mars 2007 19:02

Jag vaknade strax efter 01.00 inatt av att kev kräktes ut över hela sin kudde och min madrass.kastade mig på lampan och skrek åt R att vakna.han flög upp och drog upp kev,som själv inte ens hade vaknat av att han kräkts.så det blir skura sängkläder,tvätta kev etc,innan man äntligen kom i säng igen,men kev vägrade ligga i sängen för han var så rädd att kräkas igen,så R fick lägga sig med honom ute på soffan och titta på tv vid 01.30till slut gav kev med sig iallafall och de kom tillbaka till sängen precis när jag höll på att somna om och då blev man ju pigg igen och fick vrida och vända på sig ännu en bra stund...Idag har kev haft feber hela dagen och när kim kom hem från skolan,var oxå han hängig igen.Han var hemma måndag-onsdag pga feber och snuva och nu verkar det komma igen.jag har hemskt ont i magen nu och jag antar att det beror på vår dåliga kost och extrema socker och fettintag sedan vi slutade med tobak.har gått upp 3 kilo och de vill jag gärna bli av med igen nu,men jag vill ju främst slippa må så dåligt.det dryga är ju bara att man skaffat sig ett nytt beroende i choklad,så nu måste man "avgifta" sig från ngt nytt.*Puh*idag har jag och Maja gått ca 6 ½ km iallafall och det känns väldigt skönt.ännu skönare är det ju såklart eftersom vädret varit så underbart på sistonde...riktig vår-feeling.Mmmmi helgen är vi kattvakt åt några grannar som stuckit ner till Ullared för att shoppa.låter så kul!jag har aldrig varit där och alla säger att det är så roligt att gå runt och kolla etc,eftersom det är så billigt där.Men jag kan ju bara glömma att R skulle gå med på att åka dit.och vi skulle ju aldrig ha pengar för att kunna göra det heller...

Av Sara - 10 mars 2007 15:41

Imorse var det riktigt härligt...vaknade och såg ut mot ladan där solen stekte för fullt redan och snön på taket smälte så fort att det riktigt forsade vatten från taket.fick snabbt iden att åka iväg till en av familjens stugor en bit bort och ta med fika och bara njuta i solen,medans Maja och pojkarna kunde springa runt och leka...men den iden blev nerspolad ganska snabbt,då R,efter en biltur upp mot stugan konstaterade att vägen var alldeles för moddig och dålig,för att vi säkert skulle kunna åka upp där.så vi tog grabbarna och tog en promenad med Maja istället och gud vilket underbart väder det var alltså!vi bara njöt...ja,inte kim då,som efter typ 20 meter,började gnälla över att han inte orkade gå längre...suck!det är bara tv som gäller för ungar nu för tiden och det kan han bara glömma när det är bra väder!vi svängde in till A på vägen,eftersom Ouzo skällde när vi gick förbi.så han och Maja fick leka ute,medans vi gick in och fick en kaffe.det är ganska roligt att se de hundarna leka med varann,eftersom Maja är en liten Fransk bulldogg,men Ouzo är en stor Hovawart.men det är ju frallor i ett nötskal.de är inte rädda för FAN själv och vill leka med allt och alla och blir någon annan hund sur för att Maja är för "gåpåig" och ettrig,tycker hon bara att det är ännu roligare att retas med dem.Störda hundskrälle! ha,ha!sen gick vi hem igen och var ute en stund i solen.sen mulnade det på och började blåsa ganska rejält,så vi gick in och R gick upp och började skruva ihop grabbarnas sängar,medans jag kände att det var dags för en storstädning.en bra stund senare sitter jag nu här och kan bara konstatera att vårt sovrum är mkt rymligare och trevligare,eftersom vi bestämde oss för att ta upp kims saker på en gång,så att det skulle bli gjort och han sa själv oxå att han vill sova uppe inatt,så vi flyttade bort madrassen från golvet och bäddade sängen uppe.oj,vad plats det blev i vårt rum nu!hoppas att det går bra inatt nu bara.att han inte blir rädd av att sova där uppe själv.förstår om han tycker att det är läskigt eftersom allrummet uppe bara är ett skal än och det kan nog kännas lite olustigt för honom,när han måste gå igenom det för att komma in i sovrummet resp. gå ner till oss i morgon bitti.vet inte hur vi ska lösa allt med kev sen heller,för varken jag eller R känner att det är säkert att låta han sova uppe,eftersom han alltid vaknar på natten och kommer till oss och då ska han gå ner för en trapp... vi funderade på om vi skulle flytta upp oxå,men då får ju inte pojkarna ngt eget tv-rum/lekrum och vi får inget riktigt s-rum med väggar och dörr.vi skulle måste ställa sängen precis ovanför trappen och skulle inte få plats med ngt annat.och ngt som var så skönt när vi flyttade hit,var just att slippa sova på övervåningen...vet inte alls hur det blir.

Av Sara - 8 mars 2007 16:47

Jag blev tagen av Maskrosblomman.REGLER: * Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. * Därpå väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. * Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Underliga saker om mig...Hmmm...1.Jag drar alltid in magen,så att ingen ska veta att den egentligen är mullig.2.Jag känner närvaro av andar som finns runt mig.3.Jag kan inte låta bli att klia på sårskorpor4.Jag har 8 syskon,men inget gemensamt med dem5.Jag vet i förväg när vissa saker ska hända6.Jag överlevde min barndom...skickar vidare till:Love - 112 blogg - annamaria - barajag - bellaw - Diamant

Av Sara - 8 mars 2007 16:44

nu drar jag iväg med r's syster J till Ikea och shoppar madrasser till pojkarnas nya sängar som vi köpte på annons idag.superfina sängar i furu.knappt använda.lite som dagbäddar ser de ut.250 kr st!!!

Av Sara - 7 mars 2007 14:57

Det var vi och köpte idag.R är och hämtar kim på skolan nu,sen ska han ta med sig Kev och åka till sin chef för att hämta golvläggningssatsen,så han kan lägga golvet ikväll.medans han är borta ska jag sätta upp bården,när det är klart tar jag några bilder på rummet och lägger upp sen.

Av Sara - 6 mars 2007 21:08

Pappa fick provsvaren på tumören och den är elakartad.Min pappa har cancer...Nu väntar vi på operationen som ska ta bort tumören och sen får vi se om det blir strålning eller något sånt efteråt då.Har läst på mycket om tarmcancer på sistonde och det är den tredje vanligaste cancerformen,efter bröstcancer och prostatacancer.Pappas tumör sitter så till i tarmen att läkarna trodde att de skulle kunna skära bort all cancerangripen vävnad,utan att pappa ens skulle behöva stomi efteråt och det hoppas jag verkligen att han slipper.Gud,så förnedrande det skulle vara.Mmm,det var ett tag sen jag bloggade nu,men jag har varit så fruktansvärt förkyld och allmänt hängig och nästäppan släpper aldrig heller.Men jag antar att det har att göra med allt runt om oxå.just allt med pappa menar jag.Mår man piss psykiskt,blir man ju lätt sjuk och det hänger gärna kvar ett tag...Här sitter man nu,21.17 och har noll att göra.R tittar på hockey på nya kanal 9.Kan säga som så,att snart blir det ännu ett nerladdat avsnitt av "Heroes".Snacka bra serie!Ikväll blir det avsnitt 8.och på canal+ har de bara kommit till avsnitt 4 än.He,heOch äntligen har det börjat hända något på övervåningen!Japp,förra veckan tog jag mig i kragen och gick upp och började med spackling etc i grabbarnas rum och sen kunde jag helt enkelt bara inte sluta,så veckan som gått har gått åt till att slipa,måla etc och idag tapetserade jag och därmed är mitt grovjobb där inne klart,förutom tapetbården som ska upp imorrn.Hoppas jag iallafall...Vi beställde en special-bård till grabbarna med stora,tuffa monster-lastbilar på och den skulle komma idag eller imorrn och eftersom de inte ringt idag då så...Sen ska R lägga golv och spika upp lister.Sen är pojkarnas rum klart för möblering.Synd bara att de inte ens har en varsin säng längre,eftersom vi kastade de gamla,kassa sängarna de hade i N-sundet och tänkte köpa nya när rummet var klart,men tyvärr finns inga pengar nu,så vi vet inte riktigt hur vi ska lösa det.och sen behöver de ju garderober etc oxå.Jaja,i värsta fall får vi väl kolla blocket.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards