Alla inlägg under oktober 2006

Av Sara - 10 oktober 2006 13:50

J..a kommun!!blir så förbannad!Kärringen ringde upp mig igår och talade om att hon talat med sin chef,som var den jag talade med veckan före...men jag kunde minsann inte få ngt förhandsbesked endå,sa hon!nej,vi skulle minsann få vänta i minst 6 veckor innan vi fick ngt svar.jag är så jävle besviken på hur de kan bete sig på det viset...vi ska flytta om 2 veckor och de menar att pojkarna på 6 resp 2 år ska gå på ett äckligt utedass uppe på en loge!eller att vi ska koppla in en elektrisk mulltoa i väntan på besked då.och visst skulle vi kunna göra det,men var ska vi tvätta oss då etc.ute i snön kanske?!!nu är det bara så att vi tänker koppla på avloppet till stenkistan under huset,för ett avlopp måste vi ju ha.troligvis kommer det bli så iallafall.ska ringa chefen på kommunen idag igen och säga det till henne och se om hon då inte kan göra ngt åt det här.hon sa ju själv att en stenkista inte är bra och att de inte kan neka oss ett avlopp.samtidigt nu,ska r idag skicka in ansökan om kommunalt VA.diskuterade ju med dem igen i förra veckan och det finns en liten chans till att vi kan få det,men troligtvis inte.slår vad om att allt detta kommer att sluta med att vi måste flytta in hos R's föräldrar...VILL INTE!!!vill ha mitt hus!

Av Sara - 6 oktober 2006 14:04

igår ringde jag kommunen och skällde lite och nu lovade de att åtminstonde titta på saken direkt för att se om det finns ngt annat skälv till att neka oss VA förutom deras allmänna restriktioner.och det vet vi ju att det inte finns.och om att sätta in mulltoa och dra avlopp till stenkista,fick hon nu bara erkänna att,ojdå,det hade jag inte tänkt på och det är klart att ni inte kan göra det.det är ju inte alls bra för naturen etc.nej,just det kossa,tänkte jag!talade om för henne att vi hade säkt kommunalt oxå,men blivit nekade,vilket chockade henne,eftersom närmaste granna med kommunalt bara ligger 200 m ifrån oss.på ett bymöte med kommunen i förrgår sades nu oxå att det faktiskt finns plats för 40-60 hushåll till på det kommunala VA idag,utan att de behöver bygga ut det.kommuntanten lovade iallafall nu att ringa upp mig igen senast i mitten av nästa vecka för att tala om hur de hade diskuterat än så länge,men tyvärr kunde hon inte göra ngt åt det faktum att handläggningstiden ändå skulle vara MINST 6 veckor och säkert längre...så jag ringde upp kommunala VA-verket igen och talade om för basen där att efter mötet kom det ju fram att ytterligare 40-60 hushåll ska kunna kopplas på och varför då inte vi?varför fick vi avslag när vi sökte sist?då säger han att en av storbönderna i byn har sökt för det kommunala till 35 avstyckade tomter,men att de såklart nekat honom det och då kan de inte bevilja ngn annan heller.VA!??det är väl en väldigt stor skillnad på att koppla på befintliga fastigheter och att godkänna för tomter där det inte ens finns några byggnader än och heller inte kommer att bli några byggnader på minst ngt år!+ att han tyckte att 200m var mkt...det är det ju verkligen inte.men vi skulle iallafall skicka in en ansökan och om ngn vecka skulle vi få ett ja eller nej för det kommunala.självklart hoppas vi ju på det.och enligt kommunen verkar det ju som att det kommunala VA endå komemr att dras upp i resten av byn med början av nästa år och då är det väl väldigt onödigt att neka oss nu eller få oss att lägga egen tank etc,för att sedan måste betala 50 000kr för att då koppla på oss på det kommunala.och nu är det bara så att om de nu nekar oss,kommer vi direkt att gå till pressen med det här!

Av Sara - 6 oktober 2006 13:43

idag fick jag ett mail med mallen för vår träskylt till ladan.en vackert illustrerad kennelskylt.

Av Sara - 5 oktober 2006 09:42

just nu känner vi bara nedstämdhet och det verkar sluta med att vi får sätta in en vanlig mulltoa i huset och dra avloppet till en stenkista...detta var alltså kommunens ide´och idag ska jag ringa upp dem och fråga hur de kan tycka att det är bättre att släppa ut urin och smutsigt vatten med kemikalier från diskmedel,tvättmedel,tvål,schampoo etc rakt ut i marken,än att få gräva ner en riktig infiltration som är helt säker för alla?!!ska vi bara ha en stenkista så länge,finns det ju verkligen risk för förorening och vår egen och grannarnas dricksvatten!fattar faktiskt inte hur de resonerar!

Av Sara - 4 oktober 2006 10:24

Men helvete!Jädra kommun!nu fick R tag i handläggaren på morgonen här...6 veckors handläggningstid!!!för ngt som borde ta ngn timme,då det inte finns några som helst hinder för att vi ska få lägga.det är bara av princip att det ska ta 6 veckor sa hon.så R frågade om hon tyckte det var rimligt att våra 6 och 2 åringar ska gå på utedass,men det sket hon fullständigt i...+ att de måste ha alla grannars intyg och grannen mitt emot oss är hatad i hela byn,just för att han inte tycker att ngn ska få göra några nyanläggningar av brunnar och tankar...kul! och det kommer från rätt käft,då han köpt en liten sommarstuga och byggt ut och lagt anläggning till,men tycker inte att vi ska få göra det här,trots att vårt hus är en av de äldsta i byn och har redan varit en permanentbostad.blir galen!

Av Sara - 3 oktober 2006 16:04

Så sött,så det är sorgset...

Av Sara - 3 oktober 2006 15:59

Jag har: (x) snott den här listan från nån (x) rökt en cigarett (x) rökt en cigarr (x) varit full (x) hånglat med någon av samma kön (x) varit kär ( ) blivit dumpad (x) dumpat någon ( ) fått sparken (x) rymt hemifrån (x) haft känslor för någon som inte känt samma sak ( ) blivit arresterad (x) hånglat med en främling ( ) gått på en blinddejt (x) ljugit för en kompis ( ) varit kär i en lärare (x) skolkat ( ) legat med en medarbetare ( ) sett någon dö ( ) varit kär i en av mina internetkompisar ( ) varit i Kanada ( ) varit i Mexiko (x) flygit (x) spytt i en bar ( ) sett en del av mig själv brinna ( ) ätit sushi ( ) åkt snowboard ( ) crowdsurfat under en konsert ( ) varit i ett våldsamt förhållande (x) tagit smärtstillande (x) älskar eller saknar någon just nu (x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi (x) gjort en snöängel ( ) haft ett te-party (x) byggt ett sandslott (x) hoppat i en vattenpöl (x) lekt utklädd (x) hoppat i en lövhög (x) åkt släde (x) fuskat när jag spelat spel (x) varit ensam ( ) somnat i skolan/på jobbet (x) använt ett falskt id (x) tittat på en solnedgång ( ) varit med i en jordbävning ( ) rört en orm ( ) sovit under stjärnorna (x) blivit kittlad ( ) blivit rånad (x) blivit missförstådd ( ) tagit hand om ett råddjur/get (x ) vunnit en tävling (x) gått mot rött ( ) blivit avstängd från skolan (x ) varit i en bilolycka (x) haft kramp (x ) känt mig som en utstött (x) ätit ett helt glasspaket på en natt (x) dansat i månljus (x ) hatat mitt utseende (x ) varit vittne till ett brott (x) ifrågasatt mitt hjärta ( ) varit besatt av post-it lappar (x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna (x) varit vilse (x ) varit på andra sidan landet (x) simmat i havet (x) känt som om jag håller på att dö (x) gråtit mig själv till sömns (x) lekt polis och rånare (x) sjungit kareoke (x) betalat för mat med bara mynt (x) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort (x) busringt (x) fångat en snöflinga på tungan (x) dansat i regn ( ) skrivit ett brev till tomten (x) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om (x) blåst bubblor (x) gjort upp eld på en strand (x) förstört en fest (x) åkt rullskridskor (x) fått en önskan uppfylld ( ) haft sex med en apa (x) burit pärlor ( ) hoppat från en bro (x) ätit hund/katt-mat ( ) sagt till en främling att du älskar honom/henne (x) kysst en spegel (x) sjungit i duschen (x) burit en svart klänning (x ) drömt att jag gift mig med någon (x) limmat fast min hand i något (x) fastnat med tungan i lycktstolpe ( ) kysst en fisk ( ) varit en cheerleader (x) suttit på ett tak ( x) skrikit så att jag inte fått luft (x ) byggt en kärra ( ) pratat i telefon i mer än sex timmar (x) stannat uppe hela natten (x ) inte duschat på en vecka (x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet (x) klättrat i träd ( ) haft en träkoja ( ) är rädd för att titta på skräckfilm ensam (x) tror på spöken (x) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger ( ) spelat kyckling (x) blivit puttad i en pool med kläderna på (x) blivit tillsagd av en främling att du är het ( ) brutit ett ben ( ) fångat en fisk och sen ätit den ( ) fångat en fjäril (x) skrattat så mycket att jag grät (x) gråtit så mycket att jag skrattade (x) fuskat på ett prov ( ) haft en Britney Spears-skiva (x) glömt någons namn (x) sovit naken ( ) svimmat ( ) gråtit på tunnelbanan (x) snattat (x) pratat med en främling i mer än fem minuter ( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor ( ) spottat på någon jag ogillat ( ) hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt ( ) varit otrogen (x) varit svartsjuk ( ) jag kan skriva utan att titta på tangenterna

Av Sara - 3 oktober 2006 09:51

-Ring på måndag,sa de till r...han ringde igår,men då fanns det ingen där att tala med och de hade ändå fortfarande inte tittat på pappren...men han fick veta att den han talat med på fredagen bara var en assistent,så vi får hoppas att den riktiga handläggaren är vettigare och kan ge ett förhandsbesked,men så blir det väl säkert inte...han skulle ringa idag iallafall.så man får väl hoppas att de är anträffbara idag då!imorrn ska vi på en ny utvecklingsbedömning med kim i stan.sen på torsdag är det hans sista dag på skolan,så vi ska ha lite avskedsfika där då.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards