Direktlänk till inlägg 12 oktober 2006

Insändare till stadens tidningar

Av Sara - 12 oktober 2006 10:48

Kamp om rätt till VAPå senaste mötet i ---- kom det fram att ytterligare 40-60 hushåll kan kopplas på det kommunala VA,som det är idag.Nu har vi ansökt om detta,men får som svar via telefon att det troligtvis blir ett avslag då så många andra redan nekats.och då handlar det framförallt om ansökningar för oetablerade fastigheter.ska inte vi med befintliga fastigheter ha förtur,undrar jag då?En ansökan om att få lägga egen infiltration och 3-kammarbrunn har också gjorts,och det säger kommunen att de är väldigt restriktiva till att godkänna,just för att de vill att folk ska välja kommunalt VA,som det just nu håller på utredas om i området.Men nu är det ju framkommit att --- vatten kan koppla på fler hushåll,som det ser ut idag.Men enligt dem,kan de inte bevilja vissa och neka andra.Nu menar inte jag att vi på något sätt ska gå före något annat hushåll,utan säger bara att de måste ju börja någonstans!Koppla på så många hushåll som det nu finns möjlighet för och fortsätt sedan att bygga vidare upp i byn.Vi lever på 2000-talet,men endå står vi utan avlopp i vår fastighet...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 26 februari 2016 18:32


Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss. Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards