Direktlänk till inlägg 12 oktober 2006

Vilken hjärtslitande morgon... :-(

Av Sara - 12 oktober 2006 09:25

Vaknade strax före 8.00 av att telefonen ringde på nedervåningen,men eftersom lille kev och Maja sov fortfarande,kunde jag inte springa iväg och eftersom det ringde så länge,tänkte jag att det absolut måste vara en av mina systrar,som alltid ringer tills signalerna tar slut i luren.någon minut senare ringde det igen och lika länge.nu kändes det som att ngt inte stod rätt till och jag klev snabbt upp,klädde på mig och gick ner.gick ut med hunden och satte Kev vid tv:n med Kim.tittade på telefonen,som visade ett okänd mobilnummer och knäppte sen igång datorn,för att titta på Eniro vem som hade numret.men där visade inget.beslutade mig för att ge pojkarna frukost och plocka ur diskmaskinen,innan jag ringde upp numret.tror att jag omedvetet försökte dra ut på det,för jag kände som sagt,att något var fel...precis när jag börjat plocka ur diskmaskinen,ringde det igen och mitt hjärta hoppade upp i halsgropen.gick försiktigt till telefonen,men nu visades ett annat mobilnummer.lyfte på luren och svarade...det var R's bror.-Var är R?,frågade han.-På jobbet,svarade jag med en nästan frågande röst.-Nej,det är han inte,sa brodern...-Hans chef har ringt mig flera gånger och frågat var han är,för han kom inte till jobbet imorse...Hela min värld stannade upp...-Har det hänt något?,frågade han.-Jag vet inte,svarade jag med darrande röst och fortsatte,-Nu blir jag jättenervös...-Vänta,nu ringer hans chef igen,han kanske vet något,sa brodern.-Ring upp mig direkt igen då,sa jag snabbt,med gråten i halsen.-Ja,det ska jag,svarade han.Även han lät nu väldigt orolig.Jag lade på luren och såg bara framför mig hur vår bil låg någonstans i ett dike efter vägen...Kastade mig på mobilen och ringde R's privata mobil.Signalerna segade fram i luren,men efter vad som kändes som en evighet,hördes en bekant röst i andra änden:-Hallå.hela jag skakade och jag fick knappt fram ett ord...-Åh,fan!,var det enda som slapp ur mig och då började R skratta.-Vad är det frågan om?undrade jag.-Din bror har precis ringt och ingen vet var du är...-Jaså,han har ringt och skrämt upp dig nu då,svarade han skrattande.Precis då ringde hemtelefonen igen och jag sa till R att jag strax skulle ringa upp igen,för nu ringde hans bror igen,som lovat.Jag talade om för brodern att jag fått tag i R och han talade om att R's chef precis också fått tag i honom,så nu kunde vi båda ta det lugnt igen.Ringde upp R igen...-Det är fel på jobbmobilen igen svarade Roch talade om att han sovit över.-Jag har inga pengar på vanliga mobilen,så jag har inte kunnat ringt någon och talat om att jag redan åkt iväg på jobb.Han hörde hur skärrad jag var och sa att nu kunde jag lugna ner mig.-det är ju lättare sagt än gjort,sa jag bara...Fy,vilken jobbigt morgon alltså...Har fortfarande inte lugnat ner mig helt än.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 1 maj 2016 19:16

Hela jag stinker klor,trots att jag var så noga med att tvätta av mig efteråt. ;-)   Idag åkte vi till Sandviken & badade med våra bästa vänner och deras barn. Även vår äldste, J, som strax fyller 16 år, var med idag. Förra veckan var det bara ...

Av Sara - 11 mars 2016 13:50

Attans förbenade sjukdomar. Åkte på en mild förkylning för nån vecka sen & kände mig väldigt nöjd över det.   Sen fick ett par vänners yngste son på 2 ½ år ögoninflammation...   Med tanke på att jag är väldigt populär i hans ögon, borde jag h...

Av Sara - 26 februari 2016 18:32


Så många år som vi kämpade för att få rätten på vår sida ang äldste sonen J ang psykologutredningar för att VI VISSTE att nåt var fel, men ingen trodde oss. Inte förrän han gick i klass 2 hittade vi en läkare som faktiskt lyssnade på oss & godkände...

Av Sara - 22 februari 2016 07:22


Det är skrämmande att se hur lågt vi sjunkit...  Och trots att vi uppmärksammas på det om och om igen, så verkar inga villiga att ändra på det faktum att vi blivit totalt socialt handikappade. Vi är den sista vuxna generationen som faktiskt VILLE va...

Av Sara - 15 februari 2016 20:04


Här är de nya små odjuren. ;-) helbröder med drygt ett halvår i åldersskillnad.  Herr grå är Sheldon Cooper aka Shelle-belle som precis fyllt 1 år och den lille cremefärgade gofisen är Sune.  Tjejerna är inte överdrivet lyckliga över tillskotten ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards