Alla inlägg under juli 2006

Av Sara - 25 juli 2006 19:24

Vaknade imorse med huvudvärk.Gick ner med Kev och Maja och sa godmorgon till Kim...Ut med maja och sen på toa,där jag upptäckte att mensen kommit.SuckJag som redan hade huvudvärk...(ska tillägga att jag har fruktansvärda blödningar och får yrsel etc.)Vi åt frukost och jag tog en kopp kaffe och en rök.En stund senare tog jag ytterligare en kopp kaffe och en..nähä,ingen rök!slut på cigg!!!Nya fyrhjulingen är inte ok än pga ngn lös mutter,så R fick,över mobil,försöka tala om för mig hur jag skulle fixa problemet med fyrisen.efter fyra försök ute i verkstaden,gav jag upp och höll på bryta ihop...vid det här laget var jag alldeles skakig av abstinens,var grymt stressad av tjatiga ungar och huvudvärken bankade nu för fullt.+ att mensvärken började gå igång...skällde,utan anledning,ut R på mobilen och ringde sen,bedjande,till en bekant.hon skickade sin dotter att handla åt mig.*Gulligt* Tack Å!så till slut fick jag iallafall mina cigg och messade ett förlåt till R.huvudvärken ökade tyvärr bara.så jag tog vetekudden,men inte ens den hjälpte.så jag har gått hela,långa dagen,med en hejdundrandes skallebank.lade precis pojkarna iallafall och Kev tvärslocknade.så nu kan man ta det lugnt åtminstonde och bara slappa framför TV:n.undrar när R kommer hem från jobbet..?har jag sån här värk imorrn oxå,då kolavippar jag alltså...inte kul att ha jätteont i huvet,ha kraftiga blödningar,med humörsvängningar som påbud och samtidigt måste ta hand om hushållet,1 hund och två bångstyriga pojkar samtidigt!nu ska jag ta mig lite vinbärskaka och vänta på att "Bones" börjar.Hej med er

Av Sara - 23 juli 2006 13:00

Ibland blir jag bara sååå matt på hur folk runt mig,beter sig!Många verkar tro att jag är en person som kan hunsas med,men där har de fel!Jag säger precis vad jag tycker och tänker och anser att det är viktigt att folk utrycker sina åsikter och att folk ska kunna acceptera att alla inte kan ha samma åsikter om allt.Talar just nu om en speciell person i min närhet.En FD alholist,precis som flera i min släkt är,som tror att h*n vet precis allt och kan bäst...bla,bla...En riktig besserwisser helt enkelt.Orkar inte ens gå in på hur h*n beter sig...Är bara så irriterad på denne nu,så jag inte vet om jag orkar fortsätta umgås på samma sätt längre.H'n har bara bestämt sig för att dennes principer även ska gälla för mig,min man och våra barn!Har ni hört ngt så sjukt?!!Fy,orkar inte ens skriva ngt mer just nu...

Av Sara - 20 juli 2006 19:19

Japp,här ser ni den...
Min "GRÖNA DEMON"! ;-)
Idag har jag fått mig en fyrhjuling...Hi,hi!
En grön ATV 150cc Dingo/Kazuma.
18900kr...Puh!
Vi får ev hämta den redan imorgon om vi har tur.KUL
Eftersom "yours truely",inte har ngt körkort,måste man ju fixa ngt vis att kunna köra kidsen till skola och dagis och detta blev lösningen.
Har nyss satt ut "Pia" till salu...Henne behöver man ju inte längre nu och tacka gudarna för det!
Fy,när man satt och trampade i backarna till dagis med cykelkärran bakpå,den gamla moppen...
Aldrig mer!
Nej,nu har man en stark fyrhjuling istället,som man tom kan gasa med på vintervägar.
J ska hjälpa oss att bygga i ordning en vagn till kidsen att åka i sen.
Kim börjar ju 6-års om bara 2½ vecka nu!!!
gud,vad tiden går...
Tyckte nyss att sommaren började.
Men vi håller förstås fortfarande tummarna för att vi kommer att få flytta ifrån denna gudsförgätna håla snart oxå...så kidsen slipper bo här,utan vänner länge till...
om bara Boråsarna kunde höra av sig med ett svar om huset snart...

Av Sara - 19 juli 2006 21:48

14/7
kl 8.15
Nu står vi och tankar på "Triangeln".Har lämnat Maja hos hussmor och hussfar.
Kändes lite vemodigt...
Stackars Diesel var helt igenkladdad i ögat igen,imorse och jag bara undrar hur hemsk han kommer att se ut när vi kommer hem...
Klev upp kl 5.00 imorse och var oförskämt pigg!
Somnade inte förrän efter 0.00 inatt.
Nu poppas "Emil i Lönneberga",i bilstereon och vi lämnar just stan.
Flera timmars bilfärd framför oss nu...

kl 10.36
Åkte precis över Strängnäsbron.Vilken utsikt!
12 mil kvar till Norrköping.
Där ska vi handla,innan vi åker tillbaka uppåt igen och raka vägen till Kolmården.
Nu ska vi strax stanna i Strängnäs och käka lite lunch.
kidsen sitter bak och tittar på "Nasses stora film",på DVD.
Efter ett misslyckat försök från pappa,löste såklart mamma,problemet att koppla in DVD:n i bilen. ;-)

kl 12.23
Då börjar man bli måttligt uttråkad av detta bilåkande. :-(
Pojkarna är nu inne på sin andra DVD,"Hitta Nemo".
Kev börjar sura där bak nu och Kim klagar över ryggvärk och värmen.
Och vem gör inte det?!!
Det var perfekt temp när vi åkte imorse. 16*C
Nu strålar solen rakt in genom rutorna och vi har ingen AC...
Ska bli skönt att komma fram,så man kan packa ur allt och sen bara slappa.
- J,fel fil!,sa precis R.
Men det visar sig att det var rätt.
Infoflagg va?! :-)
Snacka om uttråkad...
4,9 mil kvar nu.Ja,till handlingen alltså...


17/7
GODMORGON!
Nu är stugan städad och klar.
J & M däremot,har en hel del städning och packning kvar. He,he!
Vad mysigt vi har haft.
Alla djur och sevärdheter.
En riktigt härlig semester.
Synd bara att man var så trött efter varje dag,så man inte orkade skriva mer till bloggen.Men,men
Pojkarna har fått lite gosedjur,en bamsefilm etc.
Och de fick skicka ett vykort till morfar.
Nu längtar vi alla hem.
Jag saknar alla djuren som väntar på oss där hemma.
Nu väntar återigen flera timmar i bilen...
R har semester veckan ut nu iallafall ochd et ska bli skönt att tillbringa resten av den hemma.
Är lite orolig för hur Diesels öga ser ut när vi kommer hem,men det återstår ju bara att se...

kl 13.13
3 mil kvar till Gysinge...
Sen ska vi stanna och äta McDonald's i Valbo.
J & M åkte via Uppsala,för att gå på Biltema.Knäppisar
Som om det inte är tillräckligt långt hem endå...


19/7
Uppdatering:
Allt var väl med Diesel och alla de andra djuren och det är helt underbart att vara hemma igen.
Grattis på mig,som har namnsdag idag! :-)

Av Sara - 13 juli 2006 19:42

Ja,vad säger man...
Här har man suttit och klagat över "att blogga",är överdrivet och rent utav fjantigt!
Men jag är då inte den som inte erkänner sig ha fel...
Ibland får man helt enkelt påminna sig själv om att man kanske ska sätta sig in i olika situatuioner själv,innan man dömmer ut dem eller personerna i fråga.

Mitt allra första inlägg...

det är mkt man vill skriva,men inte vet om man vill att andra ska läsa.

Har inte skrivit dagbok på flera år och det är faktiskt ngt jag verkligen har saknat.
Det är skönt och roligt att kunna gå tillbaka och se hur man tänkt i olika situationer.
Nästan som att resa i tiden faktiskt...

Brukar ibland ta upp min allra första dagbok,som jag fick när jag fyllde 11 år,av en kompis.

Lustigt att läsa mina egna tankar när jag var 11 år,måste jag säga...
Vad lite man visste om världen och om sitt eget liv då.

När jag var 11 år,hade jag ju t ex ALDRIG trott att jag idag,vid 27 års ålder,skulle vara gift sedan 6 år,med min FÖRSTE pojkvän.
Eller att jag skulle ha inte EN,utan TVÅ söner,på 6 resp 2 år!
Och inte en chans att jag trodde att jag äntligen fått just det jag alltid velat ha: En HUND!
Inte bara en hund heller...
Jag har hunnit med flera stycken + att vi nu bedriver en kennel...
Flera katter har jag med.
Vi äger ett eget,stort hus...

Tur att man inte kan glimta in i framtiden kanske,för hade jag sett allt det jag har idag,som 11 åring,hade jag nog flippat ur totalt och bangat på livet.

Är det ngt jag var under barndomen och tonåren,var det ju instabil...
Inte så konstigt med tanke på att min alkoholiserade mamma dog när jag var 5 år.
Innan det,var hon inte direkt världens bästa mor heller,om jag säger så...
Sedan följde åratal av missbrukande släkt och familj,misshandel,incest,sexuella övergrepp,mobbning etc,etc...

Tja,vad säger man...
blir lika chockad varje gng jag själv tänker på allt som hänt mig och just därför vill jag gärna låta bli att kommentera mer av det...

idag är jag ju iallafall 27 år och lider av depressioner,social fobi och panikångest.
Har inte kunnat jobba ngt än,utan har varit sjukskriven sedan min första mammaledighet gick ut.
Är nu uppe i mitt 5:e år som sjukskriven.
Blev för några månader sedan beviljad förlängt sjukbidrag och får gå hemma till minst 2008.

men hur roligt är det på en skala?!!

Ensam hela dagarna...
Inte en enda vän i närheten och man kommer inte ens iväg in till stan,för jag klarar inte att åka buss,utan att ta lugnande först.
har inget körkort,eftersom jag aldrig klarade att ta det,pga min PÅ. (PÅ=Panikångest)

Vissa ser ner på en för att man går hemma och tror att det bara handlar om lathet etc.
Vad jag inte skulle göra för att kunna klara av ett jobb,säger jag bara!!!

Nej,här går man nu... Psykiskt sjuk...Äter antidepressiva och lugnande...

nej,nu till ngt roligare!

Imorrn drar vi iväg på vår allra första familje-semester.SKOJ

Vi sticker till Kolmården med ett par mkt goda och nystiftade vänner.

Kommer inte hem igen förrän på Måndag,så vi får väl se när jag kikar tillbaka och skriver en snutt om den upplevelsen. ;-)

Kan iallafall säga att framtida inlägg nog inte kommer att vara lika långt som detta.

Känns som att jag verkligen hade ett behov av att skriva av mig en hel del...

Avslutar med ett JÄTTEGRATTIS,till min äldste pojke,som fyller 6 år idag!!!

Hurra,hurra,hurra!

Tjo-flöjt!

Vi drar till Kolmården...Trala,la,la,la...

Av Sara - 10 juli 2006 12:14

R ringde nyss och talade om att våra bästa vänner är inne på sjukhuset... tjejen är gravid i 15:e veckan och imorse började hon störtblöda! läkarna har inte än kommit på varför hon blöder eller ens varifrån.Inkompetenta idioter!!! men barnet lever iallafall... åh,snälla,låt det leva... vi som ska till kolmården på fredag oxå...får se om de kan följa med då. vi som alla,sett fram emot den här semesterresan så mkt. hoppas för guds skull att det inte är ngt allvarligt... är så ledsen nu...:-( stackars dem...

Av Sara - 5 juli 2006 12:13

det var en komplicerad födsel,men mor och överlevande ungar mår nu bra. vid lunch gick vattnet och tjejen sprang runt och dränkte hela huset. jag satte pojkarna vid tv:n och ställde in födslolådan i v-rummet. och innan jag fick henne att acceptera att hon måste föda där...puh! en fosterblåsa kom ut,efter många krystningar och hon spräckte den själv,genom att slicka på den. sen hände inget mer... hon krystade men inget kom. till sist kom en blodsprängd blåsa ut och efter 10-15 min till,kom den första ungen. tyvärr var den dödfödd,då navelsträngen hade slitits bort från dess mage.. moderkakan kom inte ut förrän flera minuter efter. värkarna kom igen och nästa unge föddes... men ingen moderkaka! så navelsträngen satt fast inne i mamma!!! eftersom allt hade börjat så fort hade jag inte hunnit plocka fram allt jag skulle ha,såsom en steril sax,handdukar etc... försökte slita av navelsträngen med naglarna,för att undvika navelbråck på ungen,men eftersom jag klippte naglarna igår,gav inte det ngt resultat. så började hon krysta igen och jag pustade ut och tänkte att,nu kommer moderkakan... men istället kom unge nr 3!!! oxå den utan följande moderkaka! nu fick jag ju bråttom,eftersom mamman fick panik med 2 ungar hängandes fast i baken och hon brydde sig inte alls i att slicka bort hinnorna på nr 3! sprang till köket,fick tag i kökssaxen.osteriliserad,men vad skulle jag göra?!! tillbaka in och klippte navelsträngarna på de små och snabbt upp med dem i en ren handduk,för att ta bort alla hinnor och rensa luftvägarna. efter en stund kom nr 4 och samma sak hände nu. så jag fick klippa ännu en navelsträng. det blev iallafall 3 pojkar och 1 tös. E-kullen. Elton (Bruntabby) Eros (Bruntabby) Enzo (Svart) och lilla Enya (Svart) Och vår lille ängel Eddie (Bruntabby),som inte fick leva tillsammans med sina syskon...

Av Sara - 4 juli 2006 12:12

nej ni,inga kattungar här än heller! kattskrälle,säger jag bara! ;-) helt otroligt hur katter kan hålla igen... hon är helt slut och kan knappt röra sig alls längre. har aldrig sett en större mage på en katt och så mkt rörelser,precis överallt. hon blir så sur på ungarna när de sprattlar,så hon biter sig själv i magen.knäppis nu har det gått 3 dagar sedan slemmisen gick,så vi får se hur länge till hon klarar att hålla småttingarna inne. inga värkar eller andra tecken på att ngt ska hända idag iallafall,men jag håller tummarna...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

RSS

Translate

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards